Aπό τα eco-friendly υλικά που χρησιμοποίησε ο Οίκος Balenciaga μέχρι τα παλτό από ανακυκλωμένα υφάσματα παλαιότερων συλλογών που παρουσίασε ο Οίκος Marni, η μόδα για τη σεζόν S/S 2021 έχει δύο στόχους: να αναβαθμίσει το στυλ μας και να σώσει το περιβάλλον.
Ο «Μήνας της Μόδας» ολοκληρώθηκε με τον τρόπο ακριβώς που ξεκίνησε: ήσυχα και διακριτικά. Λίγοι Οίκοι Μόδας έδειξαν τις συλλογές τους με φυσική παρουσία κοινού, ενώ top Fashion Houses, όπως οι Οίκοι Prada, Givenchy, Victoria Beckham, Tom Ford και Balenciaga προτίμησαν να δείξουν μόνο το lookbook ή video με τις συλλογές τους για τη σεζόν S/S 2021. Θα μου πεις από τους Saint Laurent και Gucci που δεν έδειξαν καθόλου, κάτι ήταν και αυτό… Εν μέσω πανδημίας οι Εβδομάδες Μόδας πέρασαν σε μία νέα, digital εποχή όπου τα shows παρουσιάζονταν virtual και η «πρώτη σειρά» αντικαταστάθηκε με «prive σύνδεση στο Zoom».
Αυτό μπορεί αρχικά να δημιούργησε ένα μούδιασμα σε δημοσιογράφους, αγοραστές, στυλίστες, σε όλο το fashion crowd που ταξίδευε από γωνιά σε γωνιά του πλανήτη για να παρακολουθήσει κάθε έξι μήνες και τις τέσσερις Εβδομάδες Μόδας σε Ευρώπη και Αμερική. Για τον πλανήτη όμως ήταν ένα πολύ ευχάριστο νέο. Εκτοξεύθηκαν στην ατμόσφαιρα 240 τόνοι διοξειδίου του άνθρακα (CO 2) λιγότεροι σε σχέση με πέρυσι εξαιτίας τη μη μετακίνησης και συγχρωτισμού του κοινού.
Και το οικολογικό όφελος από τον φετινό «Μήνα της Μόδας» δεν σταμάτησε εκεί. Σχεδιαστές όπως η Stella McCartney, η Gabriela Hearst και η Marine Serre ηγήθηκαν της πρωτοβουλίας να χρησιμοποιούν όλα τα brands 100% ανακυκλώσιμα υλικά στις συλλογές τους και άλλοι 5 μεγάλοι Οίκοι Μόδας –θα τους δεις αναλυτικά στην παρακάτω gallery– πρόσθεσαν το δικό τους λιθαράκι στη σχέση της βιωσιμότητας με τη μόδα, που μόλις αρχίζει να «οικοδομείται».
Το Σεπτέμβριο ένας ακτιβιστής, μέλος της οργάνωσης «Extinction Rebellion» που πολεμάει την κλιματική αλλαγή, εισέβαλε στο show του Dior κρατώντας ένα πλακάτ που έλεγε «Είμαστε όλοι θύματα της μόδας» («We’re all fashion victims»). Από πολλές απόψεις μπορεί και να ισχύει καθώς ολόκληρη η βιομηχανία ένδυσης και υπόδησης «πάτησε» πάνω σε πρακτικές μη πολιτικά ορθές για τη φύση. Αυτό ήρθε ο καιρός να αλλάξει και ο καθένας μας, καταναλωτές και δημιουργοί, να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Η πανδημία δεν μας έκανε μόνο να ανακαλύψουμε περισσότερο τον εαυτό μας, αλλά και την επιρροή μας στους άλλους. Ειδικότερα στον κόσμο που κατοικούμε.
Δες επίσης: Shoe Trends F/W 2020-21: Τα loafers μπορούν να σώσουν τον κόσμο