Όταν μιλάμε για ταινίες του Χόλιγουντ το μυαλό μας πάει σε αστρονομικά ποσά, και όχι άδικα. Πριν από την προβολή του Αvatar τον Δεκέμβριο του 2009, το κλαμπ των ταινιών που έχουν ξεπεράσει το ένα δισεκατομμύριο δολάρια σε εισπράξεις ήταν πολύ κλειστό. Περιλάμβανε μόνο έξι μέλη: τον Τιτανικό, τον τρίτο Άρχοντα των Δαχτυλιδιών, τους δεύτερους Πειρατές της Καραϊβικής, το Jurassic Park, το πρώτο πρίκουελ του Star Wars και τον Σκοτεινό Ιππότη. Σήμερα τα μέλη έχουν φτάσει τα 28, με πέντε ταινίες να έχουν προβληθεί το 2015 και τέσσερις το 2016.
Λογικό είναι με το πέρασμα των χρόνων και την σταθερή αύξηση των τιμών των εισιτηρίων, να είναι πιο εύκολο για μια ταινία να μετράει δολάρια. Ταυτόχρονα, βέβαια, αυξήθηκε και η πειρατεία. Από τις λίγες πειρατικές κασέτες στον «κρυφό κατάλογο» ορισμένων βιντεοκλάμπ της δεκαετίας του ’90 περάσαμε στα DVD από το δρόμο στα 00s και, τη τελευταία δεκαετία, στα παράνομα downloads χωρίς να χρειαστεί καν να βγούμε από το σπίτι. Ωστόσο αυτή η ζημιά, όσο κι αν επηρεάζει τις περισσότερες ταινίες, δεν εμποδίζει τις χολιγουντιανές υπερπαραγωγές από το να μπαίνουν στο “κλαμπ του δισεκατομμυρίου” και να αφήνουν την πόρτα ανοιχτή.
Ένας από τούς λόγους βέβαια λέγεται 3D. Τα έξτρα χρήματα του εισιτηρίου για μια 3D προβολή δεν σπρώχνουν απλά μια ταινία, την εκτοξεύουν.Υπάρχουν βέβαια καί περιπτώσεις, όπως αυτή τού Fast & Furious 7, το οποίο χρειάστηκε μόλις 17 ημέρες για να φτάσει το δισεκατομμύριο. Τόσο εύκολα.
Από τις 28 ταινίες , μόνο έξι δεν χρειάστηκαν το 3D για να πιάσουν το δισεκατομμύριο: ο Τιτανικός, ο τρίτος Άρχοντας των δαχτυλιδιών, το Skyfall, οι δεύτεροι Πειρατές της Καραϊβικής και οι δύο Σκοτεινοί Ιππότες (ο σκηνοθέτης τους, Κρίστοφερ Νόλαν δηλώνει φανατικός πολέμιος του 3D). To Jurassic Park και το πρώτο πρίκουελ του Star Wars χρειάστηκαν επαναπροβολές σε 3D για να περάσουν την πόρτα, καθώς δεν το είχαν καταφέρει στην πρώτη έξοδό τους στις αίθουσες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το κλαμπ δεν περιλαμβάνει παλαιότερες ταινίες, που αν οι εισπράξεις τους προσαρμόζονταν στον πληθωρισμό θα ξεπερνούσαν επίσης το δισεκατομμύριο. Αυτές είναι οι: Όσα παίρνει ο άνεμος (1939), το πρώτο Star Wars (1977), Η μελωδία της ευτυχίας (1965), E.T. Ο Εξωγήινος (1982), Οι δέκα εντολές (1956), Τα σαγόνια του καρχαρία (1975) και Δόκτωρ Ζιβάγκο (1965).
Ας δούμε αναλυτικά τις εισπράξεις των 28 “δισεκατομμυριούχων”…
28. «Ο Σκοτεινός Ιππότης» (2008): 1.004,6 εκατ. δολάρια – 534,9 εκατ. στις ΗΠΑ, 469,7 στον υπόλοιπο κόσμο.
27. «Χόμπιτ: Ένα αναπάντεχο ταξίδι» (2012): 1.021,1 εκατ. δολάρια – 303 εκατ. στις ΗΠΑ, 718,1 στον υπόλοιπο κόσμο.
26. «Ζωούπολη» (2016): 1.023,8 εκατ. δολάρια – 341,3 εκατ. στις ΗΠΑ, 682,5 στον υπόλοιπο κόσμο.
25. «Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων» (2010): 1.015,5 εκατ. δολάρια – 334,2 εκατ. στις ΗΠΑ, 691,3 στον υπόλοιπο κόσμο.
24. «Star Wars: Η αόρατη απειλή» (1999): 1.027 εκατ. δολάρια – 474,5 εκατ. στις ΗΠΑ, 552,5 εκατ. στον υπόλοιπο κόσμο.
23. «Ψάχνοντας τη Ντόρι» (2016): 1.028,2 εκατ. δολάρια – 486,3 εκατ. στις ΗΠΑ, 541,9 εκατ. στον υπόλοιπο κόσμο.
22. «Jurassic Park» (1993): 1.029,2 εκατ. δολάρια – 402,5 εκατ. στις ΗΠΑ, 626,7 εκατ. στον υπόλοιπο κόσμο.
21. «Rogue One: A Star Wars Story» (2016): 1.042,3 εκατ. δολάρια – 525,2 εκατ. στις ΗΠΑ, 517,1 στον υπόλοιπο κόσμο.
20. «Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Σε άγνωστα νερά» (2011): 1.045,7 εκατ. δολάρια – 241,1 εκατ. στις ΗΠΑ, 804,6 στον υπόλοιπο κόσμο.
19. «Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Το σεντούκι του νεκρού» (2006): 1.066,2 εκατ. δολάρια – 423,3 εκατ. στις ΗΠΑ, 642,9 στον υπόλοιπο κόσμο.
18. «Toy Story 3» (2010): 1.067 εκατ. δολάρια – 415 εκατ. στις ΗΠΑ, 652 στον υπόλοιπο κόσμο.
17. «Ο Σκοτεινός Ιππότης: Η επιστροφή» (2012): 1.084,9 εκατ. δολάρια – 448,1 εκατ. στις ΗΠΑ, 636,8 στον υπόλοιπο κόσμο.
16. «Transformers 4: Εποχή αφανισμού» (2014): 1.104,1 εκατ. δολάρια – 245,4 εκατ. στις ΗΠΑ, 858,6 στον υπόλοιπο κόσμο.
15. «Skyfall» (2012): 1.108,6 εκατ. δολάρια – 304,4 εκατ. στις ΗΠΑ, 804,2 στον υπόλοιπο κόσμο.
14. «Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Η επιστροφή του βασιλιά» (2003): 1.119,9 εκατ. δολάρια – 377,8 εκατ. στις ΗΠΑ, 742,1 στον υπόλοιπο κόσμο.
13. «Transformers 3» (2011): 1.123,8 εκατ. δολάρια – 352,4 εκατ. στις ΗΠΑ, 771,4 στον υπόλοιπο κόσμο.
12. «Captain America: Εμφύλιος πόλεμος» (2016): 1.153,3 εκατ. δολάρια – 408,1 εκατ. στις ΗΠΑ, 745,2 στον υπόλοιπο κόσμο.
11. «Minions» (2015): 1.159,4 εκατ. δολάρια – 336 εκατ. στις ΗΠΑ, 823,4 στον υπόλοιπο κόσμο.
10. «Iron Man 3» (2013): 1.214,8 εκατ. δολάρια – 409 εκατ. στις ΗΠΑ, 805,8 στον υπόλοιπο κόσμο.
9. «Ψυχρά κι ανάποδα» (2013): 1.276,5 εκατ. δολάρια – 400,7 εκατ. στις ΗΠΑ, 875,7 στον υπόλοιπο κόσμο.
8. «Ο Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου, μέρος 2ο» (2011): 1.341,5 εκατ. δολάρια – 381 εκατ. στις ΗΠΑ, 960,5 στον υπόλοιπο κόσμο.
7. «Εκδικητές: Η εποχή του Ultron» (2015): 1.405,4 εκατ. δολάρια – 459 εκατ. στις ΗΠΑ, 946,4 στον υπόλοιπο κόσμο.
6. «Fast & Furious 7: Μαχητές των δρόμων» (2015): 1.516 εκατ. δολάρια – 353 εκατ. στις ΗΠΑ, 1.163 στον υπόλοιπο κόσμο.
5. «Οι Εκδικητές» (2012): 1.518,8 εκατ. δολάρια – 623,4 εκατ. στις ΗΠΑ, 895,5 στον υπόλοιπο κόσμο.
4. «Jurassic World» (2015): 1.670,4 εκατ. δολάρια – 652,3 εκατ. στις ΗΠΑ, 1.018,1 στον υπόλοιπο κόσμο.
3. «Star Wars: Η Δύναμη ξυπνάει» (2015): 2.068,2 εκατ. δολάρια – 936,7 εκατ. στις ΗΠΑ, 1.131,6 στον υπόλοιπο κόσμο.
2. «Τιτανικός» (1997): 2.186, 8 εκατ. δολάρια – 658,7 εκατ. στις ΗΠΑ, 1.528,1 στον υπόλοιπο κόσμο.
1. «Avatar» (2009): 2.788 εκατ. δολάρια – 760,5 εκατ. στις ΗΠΑ, 2.027,5 εκατ. στον υπόλοιπο κόσμο.
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional
Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.