Περικοπές σε μετακινήσεις με Ι.Χ. και στις δαπάνες για είδη ένδυσης και υπόδησης κάνουν οι καταναλωτές στην Ελλάδα, σε μια προσπάθεια να αντεπεξέλθουν στις αυξημένες δαπάνες για ενέργεια και τρόφιμα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες η ΕΛΣΤΑΤ, ο δείκτης κύκλου εργασιών στο λιανεμπόριο αυξήθηκε κατά 12,1% τον Ιούνιο του 2022 σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2021. Εξέλιξη αναμενόμενη θα έλεγε κάποιος, δεδομένου ότι πέρυσι τα καταστήματα λειτουργούσαν υπό περιορισμούς και η τουριστική περίοδος δεν είχε ξεκινήσει λόγω των μέτρων για τον κορωνοϊό. Ωστόσο, τα στοιχεία για τον όγκο πωλήσεων δείχνουν τη συγκράτηση των νοικοκυριών να προβούν σε μεγάλες δαπάνες, παρά τα δύο χρόνια «εγκλεισμού» λόγω πανδημίας.
Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε συνολικά στον κλάδο μόλις κατά 1,2%, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις καταγράφεται ακόμη και σημαντική μείωση των πωλήσεων. Συγκεκριμένα, στα καταστήματα ειδών ένδυσης υπόδησης καταγράφηκε μείωση τόσο της αξίας όσο και του όγκου πωλήσεων κατά 7,9% και 11,6% αντιστοίχως. Ανάλογη είναι η εικόνα στα πολυκαταστήματα, όπου ο τζίρος υποχώρησε κατά 4,6% και ο όγκος πωλήσεων κατά 8,9%.
Μείωση του όγκου πωλήσεων, όχι όμως και του τζίρου, κάτι που οφείλεται στις πολύ μεγάλες ανατιμήσεις στα καύσιμα, καταγράφεται στα πρατήρια καυσίμων. Ο κύκλος εργασιών στην κατηγορία αυτή αυξήθηκε τον Ιούνιο του 2022 σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν κατά 32,9%, όμως ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε το ίδιο διάστημα κατά 8,9%.
Τα στοιχεία για τα σούπερ μάρκετ δείχνουν μεν αύξηση του τζίρου κατά 12,9%, όμως αυτή είναι επίσης απόρροια σε σημαντικό βαθμό των πολλών και συνεχών ανατιμήσεων. Ο όγκος πωλήσεων, την ίδια ώρα, έχει αυξηθεί κατά 1,7%. Στα εξειδικευμένα καταστήματα τροφίμων ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 10,5%, όμως ο όγκος πωλήσεων παρέμεινε σχεδόν στα ίδια επίπεδα, αυξημένος κατά 0,1%.
Στις υπόλοιπες κατηγορίες προϊόντων, όπου δεν υπάρχουν μεγάλες ανατιμητικές τάσεις, τα στοιχεία δείχνουν μια σχεδόν ανάλογη μεταβολή της αξίας και του όγκου πωλήσεων. Ετ …
Διαβάστε όλο το άρθρο από την πηγή