Η Άλις Όστεν, μια από τις πρώτες φωτογράφους της Αμερικής, ήταν γνωστή μέχρι πριν λίγα χρόνια για το έργο της αλλά και την ενδιαφέρουσα ζωή της. Αυτό που παραλειπόταν σταθερά στις διαφορετικές αφηγήσεις για τη ζωή της ήταν η 53χρονη σχέση της με την Γκέρτρουντ Τέιτ, μια σχέση που μας κληροδότησε πλήθος φωτογραφιών οι οποίες αμφισβητούν τις καταπιεστικές βικτοριανές συμβάσεις, αγκαλιάζοντας την ατομικότητα και την ανεξαρτησία.
Η περίπτωση της Όστεν είναι μοναδική. Γεννημένη σε ένα εύπορο σπίτι στο Στάτεν Άιλαντ το 1866, ήταν εγγονή του Πίτερ Τάουνσεντ, ιδιοκτήτη του εργοστασίου σιδήρου Στέρλινγκ. Όταν ο πατέρας της εγκατέλειψε την οικογένειά τους, μετακόμισε με τη μητέρα της στο εξοχικό, που ονομαζόταν Clear Comfort. Ο θείος της, ένας Δανός καπετάνιος, την άφησε να παίξει με μια φωτογραφική μηχανή σε ηλικία 10 ετών – ένας άλλος θείος, καθηγητής χημείας, της έδειξε πώς να εμφανίζει τις γυάλινες πλάκες.
Το νεαρό κορίτσι μετέτρεψε μια ντουλάπα στον επάνω όροφο του σπιτιού σε σκοτεινό θάλαμο, ενώ κρατούσε σχολαστικά σημειώσεις σχετικά με τη διαδικασία λήψης φωτογραφιών. Στα 18 της ήταν μια έμπειρη φωτογράφος που πέρασε τα επόμενα 50 χρόνια της ζωής της τελειοποιώντας την τέχνη της.
Η Όστεν κορόιδευε τη βικτοριανή κοινωνία και τους περιορισμούς που έθετε στις γυναίκες και φωτογράφιζε παιχνιδιάρικα τις φίλες της να αγκαλιάζονται, να φορούν μάσκες, κορσέδες και φούστες μέχρι τη γάμπα, με τα χέρια τους πλεγμένα, …
Διαβάστε όλο το άρθρο από την πηγή