Ανησυχία στην Κύπρο: Ένας στους τέσσερις μαθητές θύμα εκφοβισμού – Εφιάλτης παιδιών το διαδίκτυο

0
75

Κύπρος – Όλες οι ειδήσεις: Συναγερμός στην Κύπρο με τα περιστατικά βίας και εκφοβισμού στα σχολεία

Οι ανησυχητικές διαστάσεις του φαινομένου αποτυπώνονται και σε πρόσφατη έρευνα του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου, η οποία παρουσιάστηκε από τον δρα Κώστα Φάντη, αναπληρωτή καθηγητή Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, στο πλαίσιο εσπερίδας του υπουργείου Παιδείας με θέμα «Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Βίας και Παραβατικότητας στα Σχολεία».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν προ μερικών μηνών, ένας στους τέσσερις μαθητές δήλωσε ότι είναι θύμα εκφοβισμού, ενώ ένας στους δέκα δηλώνει θύτης. Ένα μικρότερο ποσοστό θυτών θυματοποιεί ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών, ενώ τα κορίτσια διαφαίνεται ότι έχουν μεγαλύτερο ρίσκο θυματοποίησης (26,6% έναντι 19,4% των αγορών.

Αυτό παρατηρείται και στον τομέα του διαδικτυακού εκφοβισμού.
Ακόμη:

Ένα στα δέκα παιδιά περιθωριοποιούνται από τους συνομήλικους με αυτές τις συμπεριφορές να περιλαμβάνουν αποφυγή, αγνόηση, αποκλεισμό και γελοιοποίηση.
Τα παιδιά που ήταν περιθωριοποιημένα παρουσιάζουν κίνδυνο ανάπτυξης επιθετικότητας, διαταραχής διαγωγής και εναντιωματική προκλητική διαταραχή, ενώ είχαν μεγαλύτερες πιθανότητες θυματοποίησης.

Στο πλαίσιο εκείνης της εσπερίδας, ο κ. Προδρόμου παρουσίασε τους σχεδιασμούς του υπουργείου Παιδείας για ενίσχυση της άμυνας των σχολείων.
Όπως είχε δηλώσει, οι σχεδιασμοί αυτοί αφορούν:
Στη στενότερη συνεργασία με άλλες κρατικές υπηρεσίες, όπως το Τμήμα Ευημερίας και τους κοινωνικούς λειτουργούς του υπουργείου Εργασίας, το υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας, αλλά και την ΥΚΑΝ και την Αστυνομία.
Στη στενότερη εσωτερική δικτύωση στο υπουργείο Παιδείας, με την ανάπτυξη όσο το δυνατό καλύτερων συνεργιών.

Στην ενίσχυση, στην κατεύθυνση της δικτύωσης, με ένα σύστημα περιφερειακών συμβούλων που θα αναλάβουν να πλαισιώσουν τις σχολικές μονάδες ανά περιφέρειες.
Ήδη έχει αποφασιστεί και προχωρά πιλοτικά μια τέτοια εφαρμογή με επίκεντρο το Παγκύπριο Γυμνάσιο.
Η λειτουργία μιας συμβουλευτικής μονάδας με δυο προσοντούχους συνεργάτες σε αυτό το σχολείο θα καλύψει μια περιφέρεια στην οποία εντάσσονται και άλλα γειτνιάζοντα σχολεία.
Στο βαθμό που θα φανεί χρήσιμη και αποδοτική αυτή η λειτουργία, σχεδιάζεται η επέκταση σε μεγαλύτερη κλίμακα. Ούτως ώστε τελικά κάθε ομάδα 7-8 σχολείων, αναλόγως των αριθμών, να καλύπτεται από συνεχείς συμβουλευτικές υπηρεσίες επιστημονικών συνεργατών για τη στήριξη τόσο των εκπαιδευτικών, όσο και την αντιμετώπιση φαινομένων που θα παρατηρούνται.
Στην αξιοποίηση του θεσμού του υπεύθυνου Τμήματος και στη Δημοτική και στη Μέση …
Διαβάστε όλο το άρθρο από την πηγή