Νέα έκθεση της ευρωπαϊκής ασφαλιστικής και αντασφαλιστικής ομοσπονδίας Insurance Europe, επισημαίνει αυξανόμενη πίεση στις ασφαλιστικές εταιρείες για αύξηση των ασφαλίστρων αυτοκινήτων, καθώς η κυκλοφορία επιστρέφει στα επίπεδα προ Covid.
Μεταβολές ασφαλίστρων οχημάτων
Καθώς τα μέτρα για τον COVID-19 αίρονταν σταδιακά κατά τη διάρκεια του 2021, η κίνηση άρχισε να αυξάνεται, και έγινε γενικά πυκνότερη σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αν και δεν επανήλθε πλήρως στο προ πανδημίας επίπεδο. Σε σύγκριση με το 2020, η χρήση επαγγελματικών οχημάτων αυξήθηκε περισσότερο από τα ιδιωτικά οχήματα, καθώς η εργασία από το σπίτι παρέμεινε επιλογή για πολλούς ανθρώπους. Σχεδόν σε όλες τις αγορές, οι δείκτες ζημιών αυξήθηκαν από την πτώση που παρατηρήθηκε το 2020, όπως και οι συνδυασμένοι δείκτες, αν και γενικά παρέμειναν κάτω από εκείνους του 2019.Οι ευρωπαϊκές αγορές αυτοκινήτων συνέχισαν επίσης να χαρακτηρίζονται από έντονο ανταγωνισμό, ασκώντας πίεση στο μέσο ασφάλιστρα και, στη συνέχεια, μειώνοντας τον συνολικό όγκο των ασφαλίστρων — όπως παρατηρείται σε ορισμένες αγορές. Αυτό ίσχυε ιδιαίτερα για τις συμβάσεις αστικής ευθύνης έναντι τρίτων αυτοκινήτων (MTPL).Σε ορισμένες αγορές, η οικονομική ανάκαμψη αύξησε επίσης τον αριθμό των πρόσφατα ασφαλισμένων οχημάτων, οδηγώντας σε αύξηση των συνολικών ασφαλίστρων.
Πηγή: Insurance EuropeΔιαφορετικές εξελίξεις στις εθνικές αγορές αυτοκινήτων. Μεταβολή στα συνολικά ασφάλιστρα αυτοκινήτων το 2021 σε σχέση με το 2020 και με το 2019 πριν από την πανδημία (%).
Σε ολόκληρη την Ευρώπη, η άνοδος του πληθωρισμού επηρέασε το κόστος των ανταλλακτικών, των επισκευών και των υπηρεσιών, τα οποία ήδη επιβαρύνθηκαν από διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας. Αυτό άρχισε να αντικατοπτρίζεται σε κάποιο βαθμό στα ασφάλιστρα του 2021 και είναι πιθανό να γίνει πιο εμφανές τα επόμενα χρόνια.Αυτοί οι διαφορετικοί παράγοντες διέφεραν μεταξύ των χωρών, οδηγώντας σε σημαντικές διαφορές μεταξύ των αγορών, όπως δείχνουν τα προκαταρκτικά στοιχεία της Insurance Europe.
Σ …
Διαβάστε όλο το άρθρο από την πηγή