Πηγή: ACEA
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα ενημερωτική έκδοση για τα πρότυπα εκπομπών ρύπων που ισχύουν στην ΕΕ.
Όπως σημειώνει η ACEA, η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ έχει προβεί σε μεγάλες επενδύσεις σε πολύπλοκη τεχνολογία ελέγχου καυσαερίων για δημιουργία οχημάτων πέραν των σημερινών αυστηρών προτύπων εκπομπών.
Από το 1992, η ΕΕ θεσπίζει συνεχώς αυστηρότερα όρια εκπομπών καυσαερίων για κάθε νέο όχημα που πωλείται στην ΕΕ (πρότυπα «Euro»). Σήμερα, οι εκπομπές στον δρόμο, βάσει μετρήσεων φορητών συστημάτων μέτρησης (PEMS), καταγράφονται μετά βίας.
Το τελευταίο πρότυπο – Euro 6 – εισήχθη το 2014 και αντικαταστάθηκε το 2017 από το Euro 6d, το οποίο αναβαθμίστηκε ξανά το 2020. Μια ακόμα αναβάθμιση – η Euro 6e – θα γίνει το 2022. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε την πρότασή της για το Euro 7 στις 9 Νοεμβρίου.
Πρόσφατες μελέτες κατέδειξαν πως η ανανέωση του στόλου με τα πλέον πρόσφατα οχήματα Euro 6/VI – παράλληλα με την ηλεκτροκίνηση νέων οχημάτων – θα επιφέρει μείωση 80% των εκπομπών NOx στις οδικές μεταφορές έως το 2035 (σε σύγκριση με το 2020).
Την ίδια περίοδο, τα αυστηρότερα σενάρια Euro 7 θα μειώσουν περαιτέρω τις εκπομπές NOx στις οδικές μεταφορές κατά 5% για αυτοκίνητα και βαν σε σύγκριση με τα επίπεδα Euro 6d και κατά περίπου 2% για φορτηγά.
Επιπλέον, βάσει του πρόσφατα συμφωνηθέντος κανονισμού CO2, έως το 2035 όλα τα νέα αυτοκίνητα και βαν που θα πωλούνται στην ΕΕ πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η Επιτροπή υποβάλει επίσης προτάσεις για την αναθεώρηση των προτύπων CO2 στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, γεγονός που συνεπάγεται ταχεία μεταστροφή σε οχήμ …
Διαβάστε όλο το άρθρο από την πηγή