Επεκτείνεται και στην Ελλάδα η δυνατότητα επισκευής συσκευών της Apple από τους χρήστες

Τα προϊόντα της Apple είχαν, ιστορικά, την τάση να εκνευρίζουν τους υποστηρικτές του δικαιώματος των καταναλωτών στην επισκευή. Ο τεχνολογικός κολοσσός που δημιούργησε το iPhone τα τελευταία χρόνια εμφανίζεται ποιο δεκτικός στο να διευκολύνει την επισκευή των προϊόντων του, αλλαγή η οποία οφείλεται, εν μέρει, εν μέρει, τόσο στις ανησυχίες για τη βιωσιμότητα του παλαιότερου συστήματος που οδηγούσε στην απόσυρση των συσκευών, όσο και στην ολοένα και πιο δυναμική παρουσία του κινήματος για την προάσπιση του δικαιώματος στην επισκευή. Εντωμεταξύ, όμως, επιλογές όπως η σύζευξη εξαρτημάτων συνεχίζουν να ενοχλούν τους επικριτές της Apple. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το iFixit, το οποίο προχώρησε σε αναδρομική μείωση της βαθμολογία επισκευασιμότητας του iPhone 14 στα τέλη του περασμένου έτους, ακριβώς λόγω αυτής της πολιτικής.

Με απλά λόγια, η σύζευξη εξαρτημάτων προϋποθέτει την ύπαρξη ενός συγκεκριμένου εξαρτήματος (εν προκειμένω, της ίδιας της Apple) προκειμένου να λειτουργήσει μια συσκευή έτσι όπως προοριζόταν αρχικά. Όμως, η νέα ανακοίνωση που δόθηκε στη δημοσιότητα την Τετάρτη συντείνει στο ότι η Apple αρχίζει να μεταβάλει τη στάση της. Δίνοντας έμφαση στην παράταση της διάρκειας ζωής των συσκευών, το έγγραφο προκρίνει την ανθεκτικότητα των συσκευών, έναντι της ευκολίας επισκευής τους.

“Η δυνατότητα επισκευής μιας συσκευής και η πρόσβαση σε υπηρεσίες επισκευής αποτελούν σημαντικές παραμέτρους για το σχεδιασμό προϊόντων με μεγάλη διάρκεια ζωής”, αναφέρει στη μελέτη ο Τζον Τέρνους, στέλεχος της Apple και αντιπρόεδρος του τομέα σχεδιασμού υλικού εξοπλισμού. “Όμως, η βελτιστοποίηση της επισκευασιμότητας από μόνη της ενδεχομένως να μην αποφέρει τα καλύτερα αποτελέσματα για τους πελάτες μας ή το περιβάλλον”.

Ιδανικά, οι έννοιες της επισκευασιμότητας και της ανθεκτικότητας δεν θα έπρεπε να είναι αλληλοσυγκρουόμενες. Η ιδανική συσκευή κατά πρώτον δεν χαλάει όμως, εφόσον προκύψει κάποια αστοχία, προσφέρει τη δυνατότητα εύκολης επισκευής της.

Η Apple θεωρεί ότι οι επόμενες γενιές των iPhone εστίαζαν όλο και περισσότερο στην ευκολία επισκευής των συσκευών, κάτι που φάνηκε και με το iPhone 15, που κυκλοφόρησε το 2023. Και πάλι, όμως, το iFixit εντόπισε προβλήματα, με τη σύζευξη εξαρτημάτων να βρίσκεται και πάλι στο επίκεντρο των επιφυλάξεών τους. Τελικά, η ιστοσελίδα βαθμολόγησε το iPhone 15 με 4/10 ως προς την επισκευασιμότητά του.

Εντωμεταξύ, η Apple συνεχίζει να επεκτείνει την υπηρεσία επισκευής των συσκευών της από τους χρήστες. Την Τετάρτη, η εταιρία ανακοίνωσε ότι το Diagnostics for Self Service Repair είναι πλέον διαθέσιμο σε 32 ευρωπαϊκές χώρες, ανάμεσά τους και η Eλλάδα. Η λειτουργία αυτή παρουσιάστηκε αρχικά το Δεκέμβριο και παρέχει διαγνωστικές πληροφορίες στους χρήστες που, έως τότε, ήταν διαθέσιμες μόνο στα επίσημα επισκευαστικά κέντρα αλλά και τους ανεξάρτητους παρόχους τέτοιων υπηρεσιών.

Και το Self Service Repair, πάντως, έχει συγκεντρώσει ανάμεικτα σχόλια. Τον Απρίλιο, η Apple ανακοίνωσε ότι χρήστες και καταστήματα επισκευής των iPhone θα αποκτούσαν πρόσβαση σε μεταχειρισμένα ανταλλακτικά. Η εταιρία έσπευσε να επισημάνει ότι δεν εμποδίζει τη χρήση ανταλλακτικών από τρίτες εταιρίες, όμως σε ορισμένες περιπτώσεις αυτά τα ανταλλακτικά δεν θα έχουν την ίδια πρόσβαση στα συστήματα της συσκευής.

Ο Τέρνους θεωρεί ότι η Apple αδικείται από ορισμένους επικριτές της, επισημαίνοντας ότι η εταιρία θεωρεί ότι οι βιομετρικές συσκευές τρίτων θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των χρηστών και των δεδομένων που αποθηκεύονται στις συσκευές, ενώ άλλα ανταλλακτικά, όπως ανεπαρκώς ρυθμισμένες οθόνες, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μια κατώτερη εμπειρία χρήσης.

Στο έγγραφο που δόθηκε στη δημοσιότητα, η Apple υποστηρίζει ότι η προτεραιότητα στη διάρκεια ζωής έναντι της επισκευασιμότητας είναι, τελικά, η καλύτερη προσέγγιση ως προς τη βιωσιμότητα. Η Apple εκτιμά ότι οι οθόνες και οι μπαταρίες συγκαταλέγονται μεταξύ των εξαρτημάτων που είναι πιθανότερο να χρειαστούν επισκευή ή αντικατάσταση. Επομένως, είναι λογικό αυτά τα εξαρτήματα να είναι και τα πλέον εύκολα στην επισκευή από τους ίδιους τους χρήστες.

Μέσα από το ίδιο αυτό έγγραφο η Apple βρίσκει την ευκαιρία να απαντήσει και στις ενστάσεις που καταγράφονται από καιρό ότι εσκεμμένα καθιστά παρωχημένα τα iPhone και άλλες συσκευές της.

“Υπάρχουν εκατοντάδες εκατομμύρια iPhone τα οποία χρησιμοποιούνται εδώ και περισσότερα από πέντε χρόνια, κι ο αριθμός αυτός αυξάνεται”, αναφέρει η Apple. “Κι ενώ ορισμένοι από τους ανταγωνιστές μας μόλις τώρα αρχίζουν να υπόσχονται πολυετείς αναβαθμίσεις λειτουργικού για τα προϊόντα τους, η Apple υπήρξε πρωτοπόρος στην παροχή δωρεάν αναβαθμίσεων για τους καταναλωτές μας εδώ και δέκα χρόνια, ώστε να αντέχουν τα προϊόντα περισσότερο”.

Η αποστροφή για τους “ανταγωνιστές” θα μπορούσε να εκληφθεί σαν σπόντα για εταιρίες όπως η Google, που εισήγαγε το πενταετές πλάνο αναβαθμίσεων ασφαλείας για το Android με τις συσκευές Pixel 6 και 7 το 2021. Σε τελική ανάλυση, όμως, η όποια πολιτική επιτρέπει τους χρήστες να αξιοποιούν με ασφάλεια παλαιότερες συσκευές είναι κάτι το θετικό.

Διαβάστε όλο το άρθρο από την πηγή

Latest Posts

spot_img

Stay in touch

To be updated with all the latest news, offers and special announcements.

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Don't Miss