Εθνική Πινακοθήκη: Η νέα εποχή και η επιστροφή του κλεμμένου Πικάσο

0
89

Η νέα αρχή, οι καλλιτεχνικές προτάσεις, οι εκθέσεις αλλά και το συνολικό όραμα της Εθνικής Πινακοθήκης.

Οι πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν, που είχαν κλαπεί κατά το παρελθόν, εκτίθενται και πάλι στην αίθουσα δυτικοευρωπαϊκής ζωγραφικής της Εθνικής Πινακοθήκης.
Υπενθυμίζεται ότι πίνακας του Πάμπλο Πικάσο εκλάπη από την Εθνική Πινακοθήκη στις τα ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου 2012 από τον ελαιοχρωματιστή Γιώργο Σαρματζόπουλο.Η νέα πτέρυγα δυτικοευρωπαϊκής τέχνης όπου φιλοξενούνται τα έργα -μαζί με άλλα 45 και χρονολογούνται από τον 14ο μέχρι και τον 20ό αιώνα- βρίσκεται ακριβώς δίπλα στην αίθουσα περιοδικών εκθέσεων, όπου φιλοξενείται η αναδρομική έκθεση του Κωνσταντίνου Παρθένη.

Το νέο όραμα της Εθνικής Πινακοθήκης
Τις αρχές, τις καλλιτεχνικές προτάσεις αλλά και το συνολικό όραμα της διεύθυνσής της παρουσίασε η νέα Διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, Συραγώ Τσιάρα, στη Συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε τη Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2022, στο Αμφιθέατρο «Ίδρυμα Ωνάση» της Εθνικής Πινακοθήκης. Παρουσία της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνας Μενδώνη, και του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, αρμόδιου για τον Σύγχρονο Πολιτισμό, Νικόλα Γιατρομανωλάκη, η κυρία Τσιάρα σκιαγράφησε το πολιτιστικό αλλά και το κοινωνικό αποτύπωμα που επιδιώκει εφεξής ο οργανισμός, σε ένα περιβάλλον όπου «η ερμηνεία της πολιτιστικής κληρονομιάς, η επικοινωνία με την κοινότητα τόσο σε αναλογικό όσο και σε ψηφιακό περιβάλλον, και η προώθηση της κριτικής σκέψης, σε συνδυασμό με τον διαμοιρασμό της γνώσης και την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, ανατροφοδοτούν και διευρύνουν τον ρόλο της Εθνικής Πινακοθήκης».Η εκδήλωση ξεκίνησε με την προβολή ενός βίντεο που αναβίωσε τους κυριότερους σταθμούς στην ιστορία του ιδρύματος και αμέσως μετά τον λόγο πήρε η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού: «Η Εθνική Πινακοθήκη έχει την απόλυτη υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Έχουμε όλοι απόλυτη συναίσθηση ότι η Πινακοθήκη σήμερα δεν έχει καμία σχέση με την Πινακοθήκη η οποία έκλεισε πριν από δώδεκα χρόνια περίπου, για να ξεκινήσει το έργο της αποκατάστασής της. Είναι ένα κτήριο το οποίο έχει πολύ περισσότερες ανάγκες, πολύ περισσότερες απαιτήσεις. Αυτό σημαίνει περισσότερα χρήματα, περισσότερη στήριξη, και αυτό είναι δεδομένο ότι θα υπάρχει. Από την άλλη πλευρά, όχι μόνο το κτ …
Διαβάστε όλο το άρθρο από την πηγή