FIFA 21 Review – Ένα μεγάλο «γιατί;» πριν τη νέα γενιά

0
58

Κάποιες φορές η εντιμότητα μπορεί να κρίνει τα πάντα

Για ακόμη μια χρονιά φίλοι μου ποδοσφαιρόφιλοι των ψηφιακών γηπέδων βρισκόμαστε εδώ για να σας πω τι μου άρεσε και τι όχι στο φετινό FIFA και θα ομολογήσω πως αυτή ήταν η πιο δύσκολη χρονιά να εκφέρω άποψη διότι με δίχασε. Και με δίχασε βαθύτατα το πλάνο της EA για το FIFA 21 και συγκεκριμένα την έκδοση τρέχουσας γενιάς η οποία τώρα είναι διαθέσιμη. Οι εκδόσεις των PS5 και Series X/S θα έρθουν με το λανσάρισμα των νέων οικιακών συστημάτων. Βλέπετε, κάποιες φορές η εντιμότητα μπορεί να κρίνει μια πολύ σοβαρή κατάσταση με το καλημέρα. Τη λογική αυτή ακολούθησε η PES Productions με το PES 2021, το οποίο δεν είναι κάτι παραπάνω από ένα roster update με φρεσκαρισμένα μενού.

Μόνο που οι developers έβαλαν εξαρχής όλα τους τα χαρτιά στο τραπέζι και είπανε «αυτό είναι το πλάνο μας. Για φέτος σας δίνουμε αυτό, όσοι θέλετε πάρτε το, σε τιμή ευκαιρίας κιόλας, γιατί για το 2022 ετοιμάζουμε κάτι εντελώς φρέσκο και πολύ μεγάλο». Τι πιο ειλικρινές από αυτό; Εμένα αυτή η προσέγγιση με κέρδισε καθώς πέρυσι το PES παρέδωσε ένα εξαιρετικό παικτικά προϊόν και προσπάθησε με όλες του τις δυνάμεις για ένα καλύτερο πακέτο.

Λοιπόν, το FIFA 21 είναι σα να μην είχε λιγάκι τσίπα επάνω του. Δεν κρύβω πως τα τελευταία χρόνια προτιμώ τη ποδοσφαιρική σειρά της EA διότι προσφέρει ένα πιο ολοκληρωμένο -από άποψη licenses και εμφάνισης- πακέτο εκτός του δοκιμασμένου για τα simulation χαρακτηριστικά του gameplay. Δεν γνωρίζω εάν τους επηρέασε ο κορωνοϊός και δεν προλάβαιναν να στρίψουν το καράβι εγκαίρως αλλά το αποτέλεσμα είναι…ένας μικρός Τιτανικός, που λέει και το τραγούδι. Και χρησιμοποιώ αυτήν την έκφραση καθώς δεν θυμίζει απολύτως σε τίποτα ένα sim football παιχνίδι. Είναι λες και στην πορεία της ανάπτυξης έκαναν ένα meeting και αποφάσισαν ότι «παίδες, φέτος δεν προλαβαίνουμε να βάλουμε αλλαγές. Ό,τι κάνατε, κάνατε. Πάρτε κάτι παρτιτούρες από animations που έχει το αντίστοιχο τμήμα, κολλήστε τα και θα πούμε πώς  βγάλαμε κάτι καινούργιο. Αρχίστε να μαζεύετε και να πάμε στη next-gen έκδοση.»

Όλα είναι τόσο γρήγορα και «ελαφριά» στην κίνηση. Όλα κινούνται σα σε προκαθορισμένες θέσεις. Όλα σα να είναι ημι-scripted και μου θύμισε εκείνα τα κακά φαντάσματα που τόσα χρόνια στοίχειωναν το gameplay του Pro και εν τέλει κατάφερε να ξορκίσει. Φέτος η ΕΑ είπε ας πετάξουμε ότι κάναμε και να το μετατρέψουμε σε arcade ποδοσφαιράκι, διότι παικτικά αυτή την αίσθηση μου έδωσε στο χειριστήριο. Και μπορεί κάποιοι από εσάς να το ακούτε και να σας χαροποιεί, όμως εμένα αυτό φέρνει τα αντίθετα συναισθήματα.

Μέχρι πέρυσι υπήρχε αυτό που μου άρεσε πάρα πολύ στο FIFA και λέγεται περιθώριο λάθους. Ένα λάθος πάτημα της πάσας, λίγο παραπάνω κράτημα στο τζαρτζάρισμα, μια στραβιά κατεύθυνση να έδινες στον μοχλό και θα γινόταν κάποιο λάθος ή μια χαμένη ευκαιρία για γκολ. Στο FIFA 21 τα πάντα εκτελούνται με μια -επιτρέψτε μου την έκφραση- videogame τελειότητα που θυμίζει παλιές κακές εποχές. Τα σουτ σαν να έπαψαν να έχουν βάρος και τροχιές της μπάλας που πολύ απλά δεν είναι όπως ήταν πέρυσι. Μόνο στις σέντρες έγινε βελτίωση οι οποίες μοιάζουν όντως βελτιωμένες -ειδικά αυτή με το κρατημένο R1 είναι κάτι που έπρεπε να υπήρχε καιρό τώρα. Τι Agile dribbling, τι τρεξίματα τηλεκατευθυνόμενα διαφήμιζε η ΕΑ, κανένα από αυτά δεν έχει σημασία. Το animation σύστημα είναι ακριβώς το ίδιο με πέρυσι, το ίδιο και τα πατήματα στη μπάλα για να ανοίξεις χώρους.

Επίσης, το δήθεν «νέο χαρακτηριστικό» με το L1 και την επιλογή του χώρου όπου θα τρέξει ο συμπαίκτης είναι μια απάτη, όχι γιατί δε δουλεύει, αλλά γιατί είναι παντελώς άχρηστο όταν ξέρεις πως η κάθε πάσα σου σχεδόν πάντα θα βρίσκει στόχο. Σχεδόν πάντα θα ανοίγεις χώρους και χωρίς αυτό. Οπότε γιατί να δώσει κανείς €60 για ένα νέο είδος σέντρας και πάσας; Αμ δε το rewind χαρακτηριστικό; Θυμάστε το rewind στο franchise του Forza Motorsport; Εκείνο όπου γυρνούσες το  χρόνο πίσω για να διορθώσεις το λάθος σου; Ναι, προστέθηκε σε αθλητικό simulation τίτλο. Μπορώ να καταλάβω ότι έχει μια λογική το να δοκιμάζεις διαφορετικές προσεγγίσεις μιας ευκαιρίας για γκολ παραδείγματος χάρη, αλλά από την άλλη το training mode γιατί υπάρχει; Προσωπικά σαν κάποιος που κλίνει προς το simulation στοιχείο, το βρίσκω εντελώς περιττό, διότι χάνει την αίγλη του να αντιδράς επί τόπου σε μια κατάσταση.

Για να κλείσω το κομμάτι gameplay, μπορεί κάποιοι να αρέσκεστε στο arcade ύφος που απέκτησε, όμως για εμένα έχασε την ταυτότητά του και αυτό που το κάνει «FIFA». Εάν στην πορεία μεταμορφωθεί μέσα από το feedback της κοινότητας και τα updates μένει να φανεί, αλλά δε δίνω πολλές ελπίδες γιατί από ότι κατάλαβα η κοινότητα μάλλον αρέσκεται σε ping pong και όχι ποδόσφαιρο.

Ούτε στα modes δόθηκε η παραμικρή προσοχή. Εάν η ΕΑ θέλει να ονομάζει ως αλλαγή και feature άξιο πληρωμής το ότι φέτος στο Ultimate Team αφαίρεσε το stamina, νομίζει ότι μπορεί να υποτιμά τη νοημοσύνη του αγοραστικού κοινού κατάμουτρα, καθώς κάτι τέτοιο γίνεται και με ένα patch. Ή το γεγονός ότι έδωσε τόση έμφαση στο co-op στοιχείο, που πολλά challenges για να αυξήσεις τη δυναμική και το roster του FUT σου, δεν γίνεται να ξεκλειδωθούν εάν δεν έχεις φίλους ή απλά θες να παίξεις μόνος.

Ακόμη, το VOLTA Football έγινε ακόμη πιο άψυχο και άγευστο. Εκεί όπου το mode θα μπορούσε να είναι ένας άξιος συνεχιστής και διάδοχος του FIFA Street καταντάει ένα αδιάφορο story mode, που απλώς και φέτος αντικαθιστά το “The Journey” για όσους θυμούνται. Με μια ακόμη πιο αδιάφορη και κλισέ πλοκή, θα πρέπει να περάσετε από αυτό για να συστηθείτε στα βασικά του gameplay του -αν δεν τα γνωρίζατε ήδη- και να χτίσετε το δικό σας squad. Για να βάλω τελεία και σε αυτό το κεφάλαιο, όπως τα ξέρατε έτσι έμειναν.

Τεχνικά επίσης δεν έχω να προσθέσω κάτι παραπάνω από όσα ειπώθηκαν στο περσινό review. Και εδώ, λοιπόν, τα ίδια Παντελάκη μου τα ίδια Παντελή μου. Ωστόσο, είναι και εντελώς αναμενόμενο μιας και βρισκόμαστε στο πάρα πέντε πριν τη νέα γενιά και τέτοιες βελτιώσεις αναμένονται στις next-gen κονσόλες. Ίσως τελικά εκείνες οι εκδόσεις να έχουν περισσότερο ενδιαφέρον από ότι το FIFA 21 για τα PS4 και Xbox One.

Πηγή