Το γνωστό ζήτημα που ταλανίζει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να υφίσταται, παρόλο που η κατάσταση αρχίζει να βελτιώνεται.
Του Γιάννη Σκουφή
Για το πόσο μπορεί να επηρεαστεί μια παραγωγική αλυσίδα σε όλο τον κόσμο την απάντηση μας έδωσε η πανδημία του κορονοϊού που είχε ως συνέπεια την έλλειψη βασικών υλικών. Και ποιος θα περίμενε πως η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία θα ξέμενε από τσιπάκια και ημιαγωγούς;
Όπως θα γνωρίζετε το lockdown και η απομακρυσμένη τηλεργασία είχε ως αποτέλεσμα μία εκρηκτική ζήτηση των ηλεκτρονικών συσκευών. Η οποία είχε ως συνέπεια οι εταιρείες κατασκευής ημιαγωγών και τσιπς να δώσουν προτεραιότητα στις εταιρίες κατασκευής ηλεκτρονικών και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να ξεμείνουν δημιουργώντας τεράστιες καθυστερήσεις στις γραμμές παραγωγής.
Για αυτό εκατομμύρια αγοραστές θα πρέπει να περιμένουν πολλούς μήνες προκειμένου να παραλάβουν το νέο τους αυτοκίνητο, με την αναμονή σε πολλές περιπτώσεις να ξεπερνά ακόμα και τον ένα χρόνο.
Τα καλά νέα είναι πως η κατάσταση έχει αρχίσει να αμβλύνεται αφού η ζήτηση για ηλεκτρικές συσκευές έχει πλέον μειωθεί σημαντικά και σταθεροποιείται στα κανονικά, προ Covid, επίπεδα.
Τα κακά νέα είναι πως το ζήτημα με την καθυστέρηση σε παραδόσεις νέων μοντέλων θα υπάρχει και το 2023 αφού για να εξομαλυνθεί το πρόβλημα με τα τσιπάκια χρειάζεται χρόνος. Εκτός και αν (χτυπάτε… ξύλο!) μας προκύψει κάτι άλλο ακόμη αφού πολλά έχουν δει τα μάτια μας…
Αυτό που σίγουρα δεν θα δούμε ξανά είναι οι παλιές τιμές των νέων αυτοκινήτων που έχουν φτάσει στα ύψη. Όπως ισχύει δηλαδή για όλα τα προϊόντα σε αυτή την πρωτοφανή περίοδο ακρίβειας…