H ταινία του Netflix που… τσάντισε το Facebook – Cineramen

0
22

Βαθμολόγησε το άρθρο

[Total: 0    Average: 0/5]


Το Netflix επανήλθε με μια νέα ταινία ντοκιμαντέρ, η οποία έχει τίτλο «The Social Dilemma», για την οποία σας αναφέραμε την άποψη μας, αναφέρεται στα social media με διαφορετικό τρόπο και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να… τσαντίσει το Facebook.

Όσοι την έχετε δει καταλαβαίνετε σε τι αναφερόμαστε γενικά, καθώς πολλά πρώην στελέχη από διάσημα social media εμφανίστηκαν και ανέφεραν το τι παίζεται στο παρασκήνιο, κάτι που αναάγκασε το Facebook να απαντήσει στο Netflix

Έτσι λοιπόν έβγαλε μια αναλυτική ανακοίνωση με τίτλο “What the ‘Social Dilemma’ Gets Wrong” αναφέροντας: «σε όλη την διάρκεια υπάρχει μία διαστρεβλωμένη ματιά για την λειτουργία των social media, ώστε να δημιουργήσει έναν βολικό αποδιοπομπαίο τράγο στη θέση δύσκολων και περίπλοκων κοινωνικών προβλημάτων», ενώ η ανακοίνωση χωρίζεται σε διάφορα τμήματα. Αναλυτικά περισσότερα θα δείτε εδώ και ακολουθούν μερικά αποσπάσματα:

Εθισμός στο Facebook

«Οι ομάδες μας του News Feed δεν κινητοποιούνται προς την κατεύθυνση κατασκευής features που αυξάνουν τον χρόνο που περνά κανείς με τα προϊόντα μας. Αντιθέτως θέλουμε να είμαστε βέβαιοι ότι προσφέρουμε αξία στον κόσμο, και δεν δίνουμε ώθηση απλώς στη χρήση. Για παράδειγμα, το 2018 αλλάξαμε το ranking στο News Feed μας ώστε να δίνεται προτεραιότητα σε ουσιαστικές κοινωνικές διαδράσεις και να μη δίνεται προτεραιότητα σε πράγματα όπως τα viral videos. Συνεργαζόμαστε με κορυφαίους ειδικούς στην ψυχική υγεία, οργανισμούς και ακαδημαϊκούς, και οι ομάδες έρευνάς μας είναι αφοσιωμένες στην κατανόηση της επίδρασης που μπορεί να έχουν τα social media στην ευημερία των ανθρώπων».

Για τις διαφημίσεις

«Το Facebook είναι πλατφόρμα που υποστηρίζεται από τις διαφημίσεις, που σημαίνει ότι η πώληση διαφημίσεων μάς επιτρέπει να προσφέρουμε τη δυνατότητα σύνδεσης δωρεάν για όλους. Παρέχουμε reports στους διαφημιστές για τους τύπους ανθρώπων που βλέπουν τις διαφημίσεις τους και το πώς τα πάνε οι διαφημίσεις, αλλά δεν μοιραζόμαστε πληροφορίες που σας προσωποποιεί εκτός αν μας δώσετε την άδεια. Δεν πουλάμε τις πληροφορίες σας σε κανένα. Μπορείτε πάντα να δείτε τα ‘interests’ που σας έχουν αποδοθεί στις προτιμήσεις διαφημίσεων και, αν το θέλετε, να τις αφαιρέσετε».

Για τον αλγόριθμο του Facebook:

«Το Facebook χρησιμοποιεί αλγόριθμους για να βελτιώσει την εμπειρία όσων χρησιμοποιούν τα apps μας, όπως οποιοδήποτε dating app, το Amazon, το Uber και αμέτρητες άλλες consumer-facing εφαρμογές με τις οποίες ο κόσμος έρχεται καθημερινά σε επαφή. Αυτό περιλαμβάνει και το Netflix που χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο για να καθορίσει ποιοι πιστεύει ότι θα έπρεπε να δουν το ‘Social Dilemma’ και μετά τους το προτείνει. Οι αλγόριθμοι και το machine learning βελτιώνουν τις υπηρεσίες μας. Για παράδειγμα στο Facebook, τα χρησιμοποιούμε για να δείξουμε περιεχόμενο που σχετίζεται καλύτερα με όσα ενδιαφέρουν τον κόσμο, είτε posts από φίλους ή ads. Το να παρουσιάζονται οι αλγόριθμοι ως ‘τρελοί’ μπορεί να είναι καλό υλικό για συνομωσιολογικά ντοκιμαντέρ, αλλά η πραγματικότητα είναι πολύ λιγότερο διασκεδαστική».

Για την παραπληροφόρηση στο Facebook

«Το Facebook είναι η μοναδική social media πλατφόρμα με παγκόσμιο δίκτυο από πάνω από 70 fact-checking συνεργατών, που αξιολογούν περιεχόμενο σε διαφορετικές γλώσσες σε όλο τον κόσμο. Το περιεχόμενο που αξιολογείται ως λανθασμένο από τους συνεργάτες μας χαρακτηρίζεται και πέφτει στην κατάταξη του News Feed. Η παραπληροφόρηση που έχει τη δυνατότητα να συμβάλλει σε επαπειλούμενη βία, σωματική βλάβη, και καταπίεση των ψηφοφόρων αφαιρείται εντελώς, συμπεριλαμβανομένης και της παραπληροφόρησης για τον COVID-19. Δεν θέλουμε ρητορική μίσους στην πλατφόρμα μας και δουλεύουμε για να την απομακρύνουμε».

Η υπόθεση είναι η εξής: Κάνουμε tweet, like και share – ποιες είναι όμως οι συνέπειες της αυξανόμενης εξάρτησής μας από τα social media; Καθώς οι ψηφιακές πλατφόρμες γίνονται ολοένα και περισσότερο η σανίδα σωτηρίας μας για να διατηρούμε επαφή με τους άλλους, βετεράνοι της Σίλικον Βάλεϊ αποκαλύπτουν πώς τα social media επαναπροσδιορίζουν τον πολιτισμό, ρίχνοντας φως σε ό,τι κρύβεται πίσω από τις οθόνες σας.

Το ντοκιμαντέρ προβάλλεται ήδη στον Netflix και παίζουν οι Skyler Gisondo, Kara Hayward, Vincent Kartheiser, Tristan Harris, Sophia Hammons, Catalina Garayoa, Barbara Gehring, Chris Grundy, κ.α.

Δείτε και το σχετικό trailer

Cineramen

Νίκος Δρίβας

Νίκος Δρίβας

Facebook Twitter Google+

Δημιουργός και συντάκτης του www.cineramen.gr αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά

Δείτε ακόμα στο Cineramen

Πηγή