HBO vs. Netflix – Κόντρα πολλών εκατομμυρίων

Ο νέος ιδιοκτήτης του HBO στοχεύει να επενδύσει περισσότερα χρήματα στο τηλεοπτικό δίκτυο που βρίσκεται πίσω από τις μεγάλες – και ακριβές – σειρές Game of Thrones και Westworld.

Ο νέος επικεφαλής της μονάδας ψυχαγωγίας της AT&T, Τζον Στάνκεϊ, σχεδιάζει να αυξήσει τον προϋπολογισμό του καναλιού για νέες πρωτότυπεσ τηλεοπτικές σειρές με βασικό στόχο να αντιμετωπίσει ανταγωνιστές με «βαθιές τσέπες» όπως το Netflix.

H ΑΤ&Τ απέκτησε τον έλεγχο του HBO και της υπόλοιπης Time Warner την Πέμπτη αφού κατάφερε να ξεπεράσει τον σκόπελο της αμερικανικής Επιτροπής Ανταγωνισμού.

«Αναμένω ότι θα επενδύσουμε περισσότερο στην ανάπτυξη περιεχομένου στο HBO» ανέφερε σε συνέντευξή του.

Ο Στάνκεϊ, βετεράνος της AT&T, καλείται να πείσει το Χόλυγουντ ότι μπορεί να «τρέξει» μια τεράστια επιχείρηση ψυχαγωγίας. Ο ίδιος αναλαμβάνει την ευθύνη τριών μονάδων της Time Warner: το ΗΒΟ, τη Τurner Broadcasting που ελέγχει τα κανάλια CNN, TNT και TBS καθώς και το στούντιο Warner Bros. Αυτό τον τοποθετεί στο επίκεντρο της προσπάθειας ενσωμάτωσης της τηλεοπτικής κουλτούρας με μια εταιρεία τηλεπικοινωνιών που υπάρχει από την εποχή του Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ.

Σε ότι αφορά το HBO, o Στάνκεϊ στοχεύει να αυξήσει το «on-demand» περιεχόμενο. Πρόσθεσε πως σκοπεύει να παρουσιάσει την διαδικτυακή πλατφόρμα του καναλιού σε περισσότερες χώρες, δίνοντας τη δυνατότητα σε περισσότερους χρήστες να παρακολουθούν το τηλεοπτικό δίκτυο.

Ευκαιρίες στο εξωτερικό

«Ξεκάθαρα υπάρχει μια ευκαιρία διεθνώς, όπου το HBO θα μπορούσε να επιλέξει να έχει μια πιο άμεση σχέση με τους τελικούς χρήστες», ανέφερε.

Ακόμη και αν το HBO αυξήσει τα έξοδά του, ο προϋπολογισμός του θα παραμείνει πολύ μικρός σε σχέση με αυτόν του Netflix. Ο συνολικός προϋπολογισμός του καναλιού για πρωτότυπο περιεχόμενο ήταν στα 2,5 δισ. δολάρια το 2017. Το Netflix σκοπεύει να ξοδέψει 8 δισ. δολάρια για τον ίδιο λόγο φέτος.

Η AT&T κατάφερε την προηγούμενη εβδομάδα να επικρατήσει σε μια σκληρή μάχη που είχε με το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, ανοίγοντας τον δρόμο για την εξαγορά της Time Warner, την οποία είχε ανακοινώσει το 2016. Η Time Warner θα γίνει η μονάδα media της AT&T με έδρα τη Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες. Το όνομα της Time Warner θα διατηρηθεί.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Time Warner, Τζεφ Μπιουκς θα παραμείνει στο «τιμόνι» της εταιρείας για την μεταβατική περίοδο. Ωστόσο ο Στάνκεϊ αρνήθηκε να απαντήσει για τους επικεφαλής των τριών μονάδων της εταιρείας.

Το αθλητικό πρόγραμμα

Εκτός από το HBO, ένα από τα πιο σημαντικά περιουσιακά στοιχεία της Times Warner είναι το αθλητικό της πρόγραμμα. Ο Στάνκεϊ βλέπει νέες ευκαιρίες στις μεταδόσεις του ΝΒΑ από την Turner για λογαριασμό των συνδρομητών της AT&T, επειδή τα παιχνίδια είναι πιο σύντομα απ’ άλλα αθλήματα.

«Είναι κάτι που ταιριάζει στη σημερινή κοινωνία η προσοχή της οποίας διασπάται συνεχώς», σημείωσε. «Τα βασικά σημεία του αγώνα μπορούν να παρουσιάζονται με καλύτερο τρόπο ευνοώντας την αλληλεπίδραση με το περιεχόμενο».

Ο ίδιος πρόσθεσε πως η AT&T θα προχωρήσει προσεκτικά σε ότι αφορά τα μελλοντικά τηλεοπτικά συμβόλαια αθλητικών γεγονότων. «Χρειάζεται μια ισορροπία», τόνισε.

Τι επόμενες ημέρες η AT&T θα ξεκινήσει μια νέα συνδρομητική υπηρεσία χαμηλού κόστους με πρόγραμμα της Time Warner το οποίο θα είναι σχεδιασμένο για τηλεθεατές που δεν τους ενδιαφέρουν τα αθλήματα, σημείωσε ο Στάνκεϊ.

Προσωποποιημένες ειδήσεις

Στο μεταξύ το CNN θα ξεκινήσει να χρησιμοποιεί τα δεδομένα της AT&T για να προσωποποιεί την παροχή ειδήσεων στους συνδρομητές τηλεφωνίας «με βάση το που βρίσκονται, το τι κάνουν και το τι τους αρέσει», πρόσθεσε.

Ο επικεφαλής της νέας μονάδας, ενώ περιμένει για την ολοκλήρωση της συμφωνίας, εγκλιματίζεται στο περιβάλλον του Χόλυγουντ παρακολουθώντας περισσότερες σειρές και ταινίες.