Κατά τη διάρκεια της ετήσιας δεξίωσης της ACEA, ο Πρόεδρός της ζήτησε από την ΕΕ άμεση υιοθέτηση πολιτικών για ανάκαμψη της αγοράς αυτοκινήτου.
Η αγορά αυτοκινήτου στην ΕΕ προβλέπεται να συρρικνωθεί κατά περισσότερο από ένα τέταρτο φέτος σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα του 2019 και η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ζητά υιοθέτηση πολιτικών που θα επιτρέπει στην αγορά να ανακάμψει και να στραφεί σε μηδενικές εκπομπές.
«Για να διασφαλίσουμε την επάνοδο στην ανάπτυξη – με ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, ώστε να μπορούν να επιτευχθούν οι κλιματικοί στόχοι – χρειαζόμαστε επειγόντως τη δημιουργία του κατάλληλου ρυθμιστικού πλαισίου», δήλωσε ο Πρόεδρος και CEO της BMW, Oliver Zipse, κατά τη διάρκεια πρόσφατης δεξίωσης της ACEA.
Σε αυτά περιλαμβάνονται η μεγαλύτερη ανθεκτικότητα των ευρωπαϊκών εφοδιαστικών αλυσίδων, ο νόμος της ΕΕ για τις σημαντικές πρώτες ύλες που θα διασφαλίζει την στρατηγική πρόσβαση στις ύλες που απαιτούνται για την ηλεκτροκίνηση και η ταχεία ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης».
«Τα τελευταία χρόνια σημαδεύτηκαν από σημαντικά γεγονότα όπως το Brexit, η πανδημία κορωνοϊού, η δυσκολία προμήθειας ημιαγωγών και ο πόλεμος στην Ουκρανία, με αντίκτυπο στις τιμές και την διαθεσιμότητα της ενέργειας», συνέχισε ο κ. Zipse. «Όλα αυτά επισημαίνουν πόσο γρήγορα, βαθιά και απρόβλεπτα αλλάζει ο κόσμος μας. Αυτό ισχύει κυρίως στο γεωπολιτικό πλαίσιο – όπου υπάρχουν άμεσες συνέπειες στον παγκοσμίως διασυνδεδεμένο κλάδο μας και τις αλυσίδες αξίας του».
Ο αντίκτυπος αυτών των προκλήσεων αντικατοπτρίζεται στα πρόσφατα στοιχεία πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ. Το οκτάμηνο του 2022, οι συνολικός πωλήσεις συρρικνώθηκαν κατά σχεδόν 12%, στα 6 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα. Μέχρι σήμερα, η αγορά περιοριζόταν μόνον ως προς την προσφορά, καθώς οι συνεχιζόμενες ελλείψεις εξαρτημάτων περιόριζαν την παραγωγή. Ωστόσο, η ζήτηση μπορεί να μειωθεί τους επόμενους μήνες, λόγω πληθωρισμού και φόβων ύφεσης.
Λαμβάνοντας υπόψη όλους αυτούς τους παράγοντες, η ACEA αναθεώρησε την αρχική της πρόβλεψη για ανάκαμψη της αγοράς αυτοκινήτου της ΕΕ το 2022 (7,9% και 10,5 εκατ. μονάδες). Αντιθέτως, προβλέπει συρρίκνωση και πάλι φέτος, με διολίσθηση 1%, στα 9,6 εκατομμύρια μονάδες. Σε σύγκριση με τα προ πανδημίας στοιχεία του 2019, κάτι τέτοιο αντιπροσωπεύει πτώση 26% στις πωλήσεις αυτοκινήτων σε διάστημα μόλις τριών ετών.
Η νέα Γενική Διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries στην ετήσια δεξίωση της Ένωσης
«Παρά την συρρικνούμενη αγορά, την πίεση του πληθωρισμού και το ενεργειακό κόστος, η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να επενδύει μαζικά στην Ε&Α και στι …
Διαβάστε όλο το άρθρο από την πηγή