Οι υπηρεσίες δορυφορικής επικοινωνίας της Globalstar έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμες σε καταστάσεις φυσικών καταστροφών, όπως τυφώνες και σεισμούς, όπου οι συμβατικές τηλεπικοινωνιακές υποδομές συχνά καταρρέουν. Παρά την σχετικά αργή ταχύτητα μετάδοσης μηνυμάτων, που μπορεί να φτάσει τα 30 δευτερόλεπτα υπό ιδανικές συνθήκες, η υπηρεσία προσφέρει μια κρίσιμη γραμμή επικοινωνίας όταν όλες οι άλλες επιλογές έχουν εξαντληθεί.
Η συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών, που ξεκίνησε το 2022, περιλαμβάνει τη δωρεάν παροχή των υπηρεσιών στους χρήστες iPhone για δύο χρόνια μετά την ενεργοποίηση της συσκευής σε ελάχιστες χώρες στις οποίες δεν περιλαμβάνεται η Ελλάδα. Η Globalstar διαθέτει περίπου το 85% της δορυφορικής της υποδομής στην Apple, καθιστώντας την τον κύριο πελάτη της. Η υπηρεσία SOS έκτακτης ανάγκης της Apple μέσω δορυφόρου υποσχόταν αρχικά δύο χρόνια δωρεάν υπηρεσίας, η οποία αργότερα επεκτάθηκε για να καλύψει άλλο ένα έτος. Αυτό σημαίνει ότι όσοι αγοράσαν το iPhone 14 την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του, θα έχουν υποστήριξη μέχρι τον Νοέμβριο του 2025.
Με τη νέα χρηματοδότηση, η Globalstar μπορεί επεκτείνει το δορυφορικό της δίκτυο και να ενισχύσει τις επίγειες υποδομές της. Παράλληλα, ο ανταγωνισμός στον τομέα εντείνεται, με την SpaceX να συνεργάζεται με την T-Mobile για παρόμοιες υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.
Οι δορυφόροι χαμηλής τροχιάς που χρησιμοποιούνται από την Globalstar προσφέρουν σημαντικά ταχύτερες υπηρεσίες σε σύγκριση με παραδοσιακά δορυφορικά συστήματα. Ωστόσο, οι χρήστες πρέπει να βρίσκονται σε εξωτερικό χώρο για να στείλουν μηνύματα, λόγω των τεχνικών περιορισμών της τεχνολογίας.
Η πρόσφατη έγκριση της FCC για τη χρήση παρόμοιων υπηρεσιών σε περιοχές που επλήγησαν από τον τυφώνα Helene υπογραμμίζει τη σημασία αυτών των τεχνολογιών για την ασφάλεια και την επικοινωνία σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.