Τα βρέφη ηλικίας μικρότερης του ενός έτους μπορούν να συνδυάζουν απλές έννοιες σε σύνθετες ιδέες, γεγονός που δείχνει ότι η δημιουργικότητα αρχίζει από τη βρεφική ηλικία. Σύμφωνα με νέα έρευνα του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ, στο Ηνωμένο Βασίλειο, και του Πανεπιστημίου Κεντρικής Ευρώπης, στην Αυστρία και την Ουγγαρία, τα μωρά όχι μόνο είναι ικανά να σκέφτονται δημιουργικά πολύ πριν αρχίσουν να μιλούν, αλλά αυτό το είδος σκέψης μπορεί να είναι απαραίτητο για την απόκτηση της γλώσσας.
Στη μελέτη, οι ερευνητές έθεσαν ως στόχο να διερευνήσουν τις ρίζες της ανθρώπινης δημιουργικότητας και της παραγωγικής σκέψης για να προσπαθήσουν να ανακαλύψουν πώς οι άνθρωποι καταλήγουν σε εντελώς νέες σκέψεις και ιδέες.
Ο βασικός μηχανισμός για να γίνει αυτό είναι η λήψη οικείων εννοιών και ο συνδυασμός τους σε νέες δομές, αλλά λίγα είναι γνωστά για το πόσο νωρίς στη ζωή μπορούν να χρησιμοποιηθούν αυτές οι ικανότητες. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα μωρά ήταν σε θέση να μαθαίνουν πολύ γρήγορα νέες λέξεις που περιγράφουν μικρές ποσότητες – ένα εντυπωσιακό επίτευγμα – και να τις συνδυάζουν αυθόρμητα με οικείες λέξεις για να κατανοήσουν πλήρως μια φράση.
Η επικεφαλής ερευνήτρια, δρ Barbara Pomiechowska, διεξήγαγε την έρευνα ενώ ήταν μεταδιδακτορική υπότροφος στο Πανεπιστήμιο Κεντρικής Ευρώπης (CEU). Τώρα είναι επίκουρη καθηγήτρια στη Σχολή Ψυχολογίας, στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ, στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η Δρ Pomiechowska δήλωσε: «Η Δρ: «Η ανθρώπινη δημιουργικότητα δεν έχει όρια: μας έχει πάει στο φεγγάρι και μας επέτρεψε να θεραπεύσουμε θανατηφόρες ασθένειες – αλλά παρά τη σημασία της, δεν γνωρίζουμε ακόμη πότε και πώς αναδύεται αυτή η εντυπωσιακή ικανότητα να συνδυάζουμε ιδέες και να εφευρίσκουμε νέα πράγματα. Αυτή η έρευνα δείχνει ότι πρέπει να πάμε πίσω στην αρχή της απόκτησης της γλώσσας για να λύσουμε αυτόν τον γρίφο». Στη μελέτη, οι ερευνητές εργάστηκαν με μια ομάδα 60 μωρών, όλα γύρω στην ηλικία των 12 μηνών.
Ξεκίνησαν διδάσκοντας στα μωρά δύο νέες λέξεις που περιγράφουν την ποσότητα: «mize», που σημαίνει «ένα», και «padu», που σημαίνει «δύο». Στη συνέχεια, ζητήθηκε από τα μωρά να συνδυάσουν αυτές τις νέες αριθμητικές λέξεις με διαφορετικά ονόματα αντικειμένων, για παράδειγμα να αναγνωρίσουν τις «πάπιες padu» μεταξύ μιας επιλογής εικόνων.
Με τη διδασκαλία νέων λέξεων για την αναπαράσταση ποσοτήτων, οι ερευνητές μπόρεσαν να ελέγξουν την ικανότητα των μωρών να συνδυάζουν έννοιες σε πραγματικό χρόνο και όχι απλώς να ανακαλούν συνδυασμούς λέξεων που ήδη γνώριζαν από προηγούμενη εμπειρία. Χρησιμοποιώντας τεχνολογία παρακολούθησης των ματιών για την παρακολούθηση του πού κοιτάζουν τα μωρά, οι ερευνητές μπόρεσαν να δείξουν ότι τα βρέφη μπορούσαν να συνδυάσουν επιτυχώς τις δύο έννοιες για να καταλάβουν τι τους ζητήθηκε.
Η Δρ Agnes Kovacs, από το Τμήμα Γνωστικής Επιστήμης του CEU και το Κέντρο Γνωστικής Ανάπτυξης του CEU, πρόσθεσε: «Για τα μωρά, αυτή η ικανότητα συνδυασμού διαφορετικών εννοιών είναι πιθανό να βοηθήσει όχι μόνο στην ερμηνεία των πολύπλοκων γλωσσικών εισροών, αλλά και στην εκμάθηση διαφορετικών πτυχών του φυσικού και κοινωνικού κόσμου. Για τους ενήλικες, είναι μια ικανότητα που βοηθά να ξεπεράσουν όλα όσα έχουν ήδη σκεφτεί, ανοίγοντας το μυαλό προς ατελείωτες δυνατότητες».
The post Η δημιουργικότητα ξεκινά από την κούνια, σύμφωνα με νέα έρευνα appeared first on Νέοι Γονείς.