Σε ένα βίντεο διάρκειας μόλις 7,5 λεπτών αποτυπώνεται ολόκληρη η διαδρομή από τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου ως τα Ιωάννινα, μέσω του νέου, υπερσύγχρονου αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού.
Το npress.gr διέσχισε με την κάμερά του ολόκληρη τη διαδρομή σε αυτόν τον ευρωπαϊκών προδιαγραφών αυτοκινητόδρομο, που παραδόθηκε τελευταία στην κυκλοφορία (πλην ενός κομματιού του, μετά την πόλη της Αμφιλοχίας, στην οποία υπάρχει μια παράκαμψη περίπο 20 λεπτών).
Αντίστοιχο βίντεο για το δρόμο είχε δώσει την περασμένη εβδομάδα και η κατασκευάστρια εταιρεία «Νέα Οδός», ένα βίντεο το οποίο αποτελεί ουσιαστικά ένα ολοκληρωμένο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, από νότο προς βορρά, παρουσιάζοντας τόσο τα τμήματα που έχουν ήδη παραδοθεί σε κυκλοφορία, όσο και τα εναπομείναντα που πρόκειται να παραδοθούν τους δύο επόμενους μήνες.
Με αρχή του εικονικού αυτού ταξιδιού το Αντίρριο και το σημείο σύνδεσης της Ιόνιας Οδού με τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης», παρουσιάζεται αρχικά το ενιαίο τμήμα των 102 χιλιομέτρων έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Αμφιλοχίας, ένα τμήμα ασφαλούς και σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας & ΛΕΑ σε όλο του το μήκος, καθώς και εντυπωσιακά τεχνικά έργα όπως:
- Η σήραγγα της Μακύνειας μήκους 542 μέτρων
- Η σήραγγα της Κλόκοβας μήκους 2.950 μέτρων
- Η γέφυρα που περνάει πάνω από τον ποταμό Εύηνο συνολικού μήκους 260 μέτρων και μέγιστου ύψους 35 μέτρων
- Η σήραγγα της Καλυδώνας μήκους 1.200 μέτρων
Με την παράδοση του εν λόγω τμήματος σε κυκλοφορία, η χρονοαπόσταση από το Αντίρριο έως την Αμφιλοχία, μειώθηκε στα 50 περίπου λεπτά, αντί 1 ώρας και 35 λεπτών που απαιτούνταν μέσω της υφιστάμενης Εθνικής Οδού.
Στη συνέχεια, παρουσιάζεται το σχεδόν ολοκληρωμένο τμήμα Αμφιλοχία – Σελλάδες Άρτας, συνολικού μήκους 27 χιλιομέτρων. Στο συγκεκριμένο τμήμα περιλαμβάνεται και η μεγαλύτερη γέφυρα της Ιόνιας Οδού, αυτή του Μενιδίου, συνολικού μήκους 532 μέτρων και μέγιστου ύψους 33 μέτρων. Το εν λόγω τμήμα πρόκειται να παραδοθεί σε κυκλοφορία τον προσεχή Ιούλιο.
Το «ταξίδι», συνεχίζεται στο επίσης λειτουργούν τμήμα συνολικού μήκους 53 χλμ., από Σελλάδες Άρτας έως Πέρδικα Ιωαννίνων, το οποίο παραδόθηκε σε κυκλοφορία τον περασμένο Μάρτιο, μειώνοντας τη χρονοαπόσταση της εν λόγω διαδρομής σε λιγότερο από 30 λεπτά αντί σχεδόν 1 ώρας που απαιτούνταν πριν μέσω της υφιστάμενης Eθνικής Oδού. Και στο συγκριμένο τμήμα παραλαμβάνονται σημαντικά τεχνικά, όπως μεταξύ άλλων, η γέφυρα Γυμνότοπου συνολικού μήκους 252 μέτρων και μέγιστου ύψους 30 μέτρων, καθώς και η γέφυρα Τσαγκαρόπουλου – η εντυπωσιακότερη του έργου – συνολικού μήκους 447 μέτρων και μέγιστου ύψους 57 μέτρων.
Τέλος παρουσιάζεται το σχεδόν ολοκληρωμένο τμήμα από την Πέρδικα Ιωαννίνων έως τον Ανισόπεδο Κόμβο με την Εγνατία Οδό, συνολικού μήκους 14 χιλιομέτρων στα οποία περιλαμβάνονται σημαντικά τεχνικά όπως η γέφυρα Κρυφοβού συνολικού μήκους 280 μέτρων, καθώς και η σήραγγα της Αμπελιάς μήκους 900 μέτρων. Το εν λόγω τμήμα πρόκειται να παραδοθεί σε κυκλοφορία τον προσεχή Αύγουστο.
Σήμερα, το ταξίδι από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα, μέσω των λειτουργούντων τμημάτων της Ιόνιας Οδού, διαρκεί σχεδόν 2 ώρες, αντί σχεδόν 3,5 ωρών που απαιτούνταν μέσω της υφιστάμενης Εθνικής Οδού. Με την πλήρη ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου, η διάρκεια του ταξιδιού θα μειωθεί σε μόλις 1 ώρα και 30 λεπτά.
Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι, όπως αναφέρει το npress.gr, σε ολόκληρη τη διαδρομή δεν υπάρχει κανένα βενζινάδικο. Ετσι, αν οι διερχόμενοι οδηγοί δεν έχουν φροντίσει να προμηθευτούν καύσιμα μέχρι το Αντίρριο, όπου βρίσκεται και το τελευταίο βενζινάδικο, δεν έχουν δυνατότητα να προμηθευτούν πουθενά για τα επόμενα 220 χιλιόμετρα, έως και τα Ιωάννινα. Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία το πρόβλημα αυτό θα λυθεί το επόμενο διάστημα, καθώς οι σταθμοί ανεφοδιασμού καυσίμων βρίσκονται σε φάση κατασκευής. Σε κάθε περίπτωση, προς το παρόν, 2 μεγάλα τμήματα της Ιόνιας δεν έχουν παραδοθεί σε κυκλοφορία και επομένως οι οδηγοί, 2 συνολικά φορές στο σύνολο του ταξιδιού τους εκτρέπονται στην παλαιά εθνική οδό, στην οποία υπάρχουν πολλά βενζινάδικα.