O ογδονταενάχρονος, Ιάπωνας σχεδιαστής υπέκυψε στον κορωνοϊό.
«Με τεράστια θλίψη η οικογένεια του Οίκου Kenzo πληροφορήθηκε για το θάνατο του ιδρυτή μας, Kenzo Takada. Για μισό αιώνα, ο κύριος Takada υπήρξε μια εμβληματική προσωπικότητα στη βιομηχανία της μόδας και πάντα φρόντιζε να την γεμίζει με τη δημιουργικότητα και «το χρώμα του». Σήμερα, η αισιοδοξία του, το πάθος για τη ζωή και η γενναιοδωρία συνεχίζουν να είναι οι πυλώνες του Οίκου μας. Είναι μία τεράστια απώλεια για όλους και θα θυμόμαστε εκείνον και το έργο του για πάντα», με αυτήν τη λιτή ανακοίνωση το iconic Ιαπωνικό Fashion House, Κenzo, ενημέρωσε το κοινό του πως ο 81ένος έτους ιδρυτής του υπέκυψε στον κορωνοϊό.
Σε συνέχεια της ίδιας ανακοίνωσης που έγινε μέσα από ένα Instagram post, ο τωρινός Creative Director του Οίκου, ο Felipe Oliveira Baptista, έγραψε: «Με μεγάλη λύπη έμαθα το θάνατο του κυρίου Kenzo Takada. Η εκπληκτική του ενέργεια, η καλοσύνη, το ταλέντο και το χαμόγελό του ήταν μεταδοτικά. Το καλλιτεχνικό του πνεύμα θα ζήσει για πάντα. Ξεκουραστείτε εν ειρήνη Δάσκαλε.»
Ο Kenzo Takada πέθανε στο αμερικανικό νοσοκομείο Neuilly-sur-Seine στο Παρίσι από επιπλοκές από τον Covid-19 και η ανακοίνωση του θανάτου του έγινε λίγες ώρες μετά την επίδειξη του Oίκου Kenzo για τη σεζόν S/S 2021, στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας του Παρισίου.
Γεννημένος στις 27 Φεβρουαρίου του 1939 στην πόλη Himeji της Ιαπωνίας, ο Takada έφτασε στη Γαλλία το 1965 με πλοίο και εγκαταστάθηκε στο Παρίσι. Με σπουδές στο Bunka College of Fashion της Ιαπωνίας ήξερε από πολύ μικρός πως θέλει να ασχοληθεί με τη μόδα, «από τότε που διάβαζε τα περιοδικά της αδερφής του και σχεδίαζε τα ρούχα που έβλεπε», όπως έχει πει χαρακτηριστικά. Στη αρχή, στο Παρίσι, εργάστηκε ο freelancer designer και το 1970 ξεκίνησε το δικό του Fashion House που είναι διάσημο και επιτυχημένο μέχρι και σήμερα. Μπορεί εκείνος να πούλησε το brand του το 1993 στον όμιλο της LVMH -και το 1999 να αποσύρθηκε τελείως από τον χώρο της μόδας για να ασχοληθεί με την τέχνη και μία καριέρα σε αυτήν- αλλά το αποτύπωμά του σε αυτή τη βιομηχανία που τόσο αγάπησε, ήταν ήδη «ισχυρό».
Συνδυάζοντας τις αυστηρές γεωμετρίες της Ανατολής με την απελευθέρωση που του προσέφερε -σε επίπεδο δημιουργικότητας το Παρίσι- και έντονα επηρεασμένος από τον Yves Saint Laurent, σχεδίασε ρούχα πρωτοποριακά που ένωναν την αρχιτεκτονική με τη ζωγραφική. Τα εμβληματικά «jungle prints» του, που έμελλε να γίνουν σήμα-κατατεθέν του, τα εμπνεύστηκε από τα έργα του ζωγράφου, Ηenri Rousseau και τα ενσωμάτωσε στα σχέδιά του. Στόχος του ήταν όχι μόνο να απελευθερώσει τις σιλουέτες του κοινού του, αλλά και το πνεύμα τους φέρνοντας το «μέλλον της μόδας» πολύ νωρίτερα από ότι περίμενε το κάπως μετριοπαθές και σοφιστικέ fashion crown του Παρισιού της δεκαετίας του ’70.
O Kenzo Takada και η Gina Lollobrigida, το 1977 στη Ρώμη (Photo Credit: ΑP Images)
Ο Kenzo προοικονομεί πολλά χρόνια πριν την gender-fluid τάση, την παντοδυναμία του athleisure και επιβάλει την κυριαρχία των χρωμάτων και των μοτίβων σε μία βιομηχανία που ήθελε να δείχνει περισσότερο «αυστηρή» από όσο έπρεπε. Ο Kenzo Takada ήταν ένα καλλιτέχνης, ένας οραματιστής που ευτύχησε να δει αυτό του το όραμα να γίνεται πραγματικότητα. R.I.P.
Δες επίσης: S/S 21: O Olivier Rousteing παρουσίασε μία συλλογή που εξασφαλίζει την υστεροφημία του Οίκου BalmainS/S 21: O Olivier Rousteing παρουσίασε μία συλλογή που εξασφαλίζει την υστεροφημία του Οίκου Balmain