Λευτέρης Θεοδωρακόπουλος
10/09/2022 13:26
Λίγες ώρες απομένουν για να ακουστεί το κουδούνι που θα προσκαλέσει τα παιδιά να διαβούν τις πύλες του σχολείου για να ξεκινήσουν ένα ταξίδι στην γνώση με πυξίδα την Παιδεία. Ο εκπαιδευτικός και συγγραφέας από την Ηλεία, ο Κώστας Χριστόπουλος μιλά για την νέα σχολική χρονιά που αρχίζει.
Το παραμύθι που έχει γράψει, «Το αγανακτισμένο προαύλιο» έχει να κάνει με την ενδοσχολική βία και την αντιμετώπιση της.
Ένα φαινόμενο με πολλές όψεις και δύσκολη επίλυση. Στη συνέχεια ο κ. Χριστόπουλος ακτινογραφεί τις διαφορές των γενεών και τονίζει πως πρέπει να είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού την εποχή που το διαδίκτυο κυριαρχεί στις ζωές όλων μας.
Σε λίγα 24ωρα μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά, ποιες είναι οι δικές σας προσδοκίες γι’ αυτήν;
«Ελπίζω η νέα σχολική χρονιά να είναι δημιουργική, εποικοδομητική και ξεχωριστή τόσο για τους μαθητές, όσο και για τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Η ευχή μου είναι να αποτελέσει το σχολείο έναν χώρο ελκυστικό, γεμάτο από χαρά, κίνητρα και στόχους, μειώνοντας τους φόβους και τις αγωνίες των μικρών μας μαθητών».
Πόσο έχει αλλάξει η σχολική πραγματικότητα από τότε που εσείς ήσασταν πίσω από τα θρανία ως μαθητής;
«Νομίζω είναι αρκετά δύσκολο να συγκρίνεις το σχολείο του «τότε» με το σχολείο του «σήμερα», καθώς συχνά παρεμβαίνει ένα έντονο συναίσθημα… η νοσταλγία των παιδικών χρόνων, η οποία πολλές φορές ντύνει υποκειμενικά διάφορα αντικειμενικά γεγονότα. Ωστόσο η σύγχρονη σχολική πραγματικότητα έχει σημαντικά διαφοροποιηθεί σε επίπεδο απαιτήσεων, προσδοκιών και ρόλων που καλείται να καλύψει».
Κρατώντας το βιβλίο του «Το αγανακτισμένο προαύλιο».
Μια τάξη, είναι μια μικρή κοινωνία; Ο εκπαιδευτικός έχει το ρόλο του ρυθμιστή της;
«Φυσικά και είναι! Από τις πρώτες μέρες της σχολικής χρονιάς οι εκπαιδευτικοί καλούνται να διαχειριστούν παιδιά με διαφορετικές προσωπικότητες, ανάγκες, αντιδράσεις και συμπεριφορές, καθώς και ποικίλα περιβαλλοντικά ερεθίσματα. Τα στοιχεία αυτά συνεχώς αλληλεπιδρούν και φανερώνουν ότι η τάξη όντως αποτελεί έναν κοινωνικό μικρόκοσμο.
Ο εκπαιδευτικός δεν έχει μόνο τον ρόλο του ρυθμιστή αυτής της μικρής κοινωνίας, αλλά και το έργο να εμφυσήσει στους μαθητές του ιδεώδη και αξίες, ώστε να κατακτήσουν τη δεξιότητα της αυτορρύθμισης και να αποτελέσουν αργότερα, οι ίδιοι ρυθμιστές «κοινωνιών»».
Αλήθεια πως διαμορφώνεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην Ελλάδα του 2022 και ποια είναι τα εφόδια που έχει στο να εκπαιδεύσει σε γνωστικό και συμπεριφοριστικό επίπεδο τις …
Διαβάστε όλο το άρθρο από την πηγή