Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 0 Average: 0]
Λίγα λόγια για την ταινία: Δεκαετία 1930. Τρεις κολλητοί φίλοι γίνονται μάρτυρες μιας δολοφονίας, θεωρούνται βασικοί ύποπτοι και μπλέκουν σε μια από τις πιο εξωφρενικές συνωμοσίες της αμερικανικής ιστορίας.
Παρά τις διαμάχες του εντός και εκτός της οθόνης, ο συγγραφέας και σκηνοθέτης David O. Russell (The Fighter, American Hustle, Silver Linings Playbook) φαίνεται πάντα να προσελκύει top ερμηνευτές, όπως φαίνεται και από το ασυνήθιστα υψηλό “ταλέντο”, στο Amsterdam του. Λαμβάνοντας , όμως , υπόψην την συγκένρτωση τεσσάρων Όσκαρ και πολύ καλών ηθοποιών οι οποίοι παίζουν διάφορους ρόλους και καμέο, είναι περίεργο το πόσο άδειο και μυωπικό καταλήγει να είναι το Amsterdam. Ίσως και να διάβασαν ένα πολύ διαφορετικό σενάριο από αυτό που τελικά έφτασε στην οθόνη.
Ίσα ίσα μια φάρσα, ένα κωμικό θρίλερ και ένα σοβαρό παράδειγμα για την φιλία, παρέα με ένα αυστηρό αντιφασιστικό μάθημα ιστορίας, το Amsterdam, το οποίο με περηφάνια ανοίγει με την κάρτα τίτλου “Τα περισσότερα από αυτά έγιναν στην πραγματικότητα”, δεν βρίσκει ποτέ το βήμα του. Οι ταινίες του Russel είναι πάντα σεναριακά “ακατάστατες” (οχι πάντα με την κακή έννοια) και έχουν μια μη εστιασμένη χροιά, αλλά η διαφορά μεταξύ του American Hustle (αφήνουμε εξω το ενδιάμεσο Joy, λόγω της σχεδόν ίδιας σεναριακής ιδιοσυγκρασίας) και του Amsterdam είναι το εύρος της ιστορίας και το πώς καταφέρνει να οπλίζει τους ηθοποιούς του με τρόπο που να συμπληρώνει τις ερμηνευτικές δυνάμεις τους. Ναι, εδω υπάρχει ένας λόγος που τόσοι πολλοί A-listers θέλουν διακαώς να συμμετέχουν στις ταινίες του.
Δυστυχώς, και πάλι όμως, κανένας από το καστ δεν διασώζει ένα ασύνδετο σενάριο που περιέχει , όμως , μια πολύ αιχμηρή και απροκάλυπτα “πιπεράτη” ιστορία. Αυτό που λειτουργεί είναι οι κεντρικές σχέσεις, αλλά η πλαισίωση και η δομή στο σενάριο του Russell τους εμποδίζει να καθιερωθούν ερμηνευτικά και καταλήγουν …. καρικατούρες. Οι κύριοι χαρακτήρες παρουσιάζονται στη Νέα Υόρκη το 1933, πρίν το σενάριο μας πάει – πάλι – αδέξια 15 χρόνια … πίσω στο παρελθόν. Είναι ο Burt Berendsen (Bale), ένας ασκούμενος γιατρός γνωστός (και απογοητευμένος) για τις πειραματικές του θεραπείες σε τραυματίες βετεράνους πολέμου, ο χαρισματικός δικηγόρος του και παλιός “brother in arms” Harold Woodsman (Washington) και η Valerie Voze (Robbie) μια πλούσια γόνος που “βοηθούσε” στρατιώτες ως νοσοκόμα κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Αν και γνωρίστηκαν στη Γαλλία το 1918, η φιλία τους εδραιώθηκε στο μεταπολεμικό Amsterdam , …
Διαβάστε όλο το άρθρο από την πηγή