Τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια, που πλέον φέρνουν χιλιάδες τουρίστες σε ελληνικά μέρη, έχουν ύψος περί τα 74 μέτρα, όταν η Γέφυρα επιτρέπει τη εν πλω διέλευση το ανώτερο σε πλοία των 52 μ.
Προβληματισμό και «καμπανάκι» για άλλες επιλογές τουριστικής άνθησης σε Πατραϊκό και Κορινθιακό Κόλπο, προκαλούν στοιχεία που αφορούν στην κρουαζιέρα, με ορίζοντα γεωγραφικό τους Δελφούς και την Αρχαία Ολυμπία.
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Πελοπόννησος», έρευνα που διεξήγαγε το Πανεπιστήμιο Πειραιά, έδειξε πως ενώ μετά το μεγάλο λιμάνι και τη Σαντορίνη, περιοχές όπως η Ιτέα, η Πάτρα και το Κατάκολο θα μπορούσαν να πάρουν τη μερίδα του λέοντος, διασυνδέοντας θαλάσσια τους δύο παγκόσμιας εμβέλειας αρχαιολογικούς χώρους, αυτό δεν μπορεί να γίνει πράξη λόγω του ύψους της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου.
Τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια, που πλέον φέρνουν χιλιάδες τουρίστες σε ελληνικά μέρη, έχουν ύψος περί τα 74 μέτρα, όταν η Γέφυρα επιτρέπει τη εν πλω διέλευση το ανώτερο σε πλοία των 52 μ.
Μάλιστα, λίγα είναι τα κρουαζιερόπλοια που για να ικανοποιήσουν τους ταξιδιώτες, διασχίζοντας Κορινθιακό – Πατραϊκό (με επίκεντρο Δελφούς και Αρχαία Ολυμπία) κατεβάζουν τα φουγάρα τους, με τεχνική τα βυθίζουν και αυξάνουν ταχύτητα για να πέσουν υψομετρικά στα 52 μ., ωστόσο τα πιο πολλά από τα 74 μ. δεν μπορούν να φτάσουν παρά μόνο μέχρι τα 65 μ.
Η μελέτη έμπειρου καθηγητή του Πανεπιστημίου Πειραιά, με χρόνια εξειδίκευση στο Μάρκετινγκ του Τουρισμού, δίνει φετινά αρνητικά στοιχεία, εξαιτίας αυτού του απαγορευτικού στοιχείου της γέφυρας Ρ – Α. Ειδικότερα, στην Ιτέα (το πιο κοντινό λιμάνι στους Δελφούς) θα φτάσουν ακόμα περί τους 300 τουρίστες, εν αντιθέσει με το Κατάκολο που αναμένονται άλλοι 3.000, με τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια όμως να εκτελούν τα δρομολόγια, από Πειραιά, Ν. Πελοπόννησο και Ιόνιο και όχι από Ισθμό Κορίνθου – Ιτέα – Πάτρα – Κατάκολο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Πηγή: pelop.gr