Με το «Super Hang On» γίναμε καβαλάρηδες από… κούνια

0
72

Λευτέρης Θεοδωρακόπουλος
18/12/2022 08:20

Πολλοί από εμάς… καβαλήσαμε μοτοσικλέτα πολύ πριν συμπληρώσουμε την πρώτη δεκαετία της ζωής μας και μάλιστα μπροστά στα μάτια των γονιών μας! Ασφαλώς μιλάμε για τα μαρσαρίσματα και τις σούζες που κάναμε στο Super Hang On εκεί στις αρχές της δεκαετίας του ’90.
Το Super Hang On ήταν ουσιαστικά ήταν από τα πρώτα arcade παιχνίδια της Sega το οποίο μπήκε στα σπίτια από τα ουφάδικα, γεγονός που από μόνο του το καθιστά μοναδικό.

Λίγο πριν την εκκίνηση, δυστυχώς ξεκινούσες πάντα τελευταίος

Μια άλλη μοναδικότητα που είχε και η οποία το έκανε να διαφέρει πολύ από τους προκατόχους του ήταν ο τρόπος της νίκης. Για να κερδίσεις τον αγώνα δεν χρειαζόταν να περάσεις όλους τους άλλους και να τερματίσεις πρώτος, αλλά έπρεπε να διασχίσεις μια διαδρομή σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Κάθε αγώνας είχε περίπου τέσσερα σημεία ελέγχου, ή αλλιώς τσεκαρίσματα. Έπρεπε να μαρσάρεις και να φτάσεις όσο πιο γρήγορα μπορούσε σε κάθε σημείο που ουσιαστικά ήταν η μετάβαση στο πιο δύσκολο κομμάτι της διαδρομής.

Επίσης, η ολοκλήρωση κάθε σημείου ελέγχου έδινε πίστωση επιπλέον χρόνου για να ολοκληρώσεις το επόμενο σημείο ελέγχου και ούτω καθεξής μέχρι να τελειώσεις τον αγώνα.
Οι δύο επιλογές

Μπορούσες να παίξεις το παιχνίδι με δύο τρόπους: Arcade και Original. Οι δύο λειτουργίες ήταν πολύ διαφορετικές μεταξύ τους. Ο ένας ήταν ένας γρήγορος αγώνας και ο άλλος ένα παιχνίδι καριέρας. Η λειτουργία Arcade ήταν βασικά μόνο ένας αγώνας όπου ο παίκτης μπορούσε να «τρέξει» σε τέσσερις διαφορετικές ηπείρους: Αφρική, Αμερική, Ασία και Ευρώπη, με διαφορετική δυσκολία. Όχι τόσο διασκεδαστικό, αλλά πολύ βολικό αν ήθελε απλώς να παίξεις για πέντε λεπτά.
Νικάς, κερδίζεις λεφτά, τα «ρίχνεις» στη μηχανή
Η original επιλογή στο παιχνίδι ουσιαστικά ήταν η αρχή της καριέρας σου ως αναβάτης αγωνιστικών μηχανών. Μπορούσες να προσαρμόσεις πολλές από τις ρυθμίσεις στη λειτουργία καριέρας και να αλλάζεις εξαρτήματα για να αναβαθμίσεις τη μηχανή σου ώστε να την κάνεις πιο γρήγορη. Πώς όμως αποκτούσες τα χρήματα για να τα κάνεις όλα αυτά; Απλά χρειαζόταν να νικήσεις στους αγώνες. Αναλόγως τη θέση που κέρδιζες, έπαιρνες και τα ανάλογα χρήματα, τα οποία έπρεπε να «ρίξεις» στη μηχανή σου για να επιβιώσεις στο παιχνίδι και να τρέξεις και στις τέσσερις ηπείρους. Μάλιστα, είχες τη δυνατότητα να επιλέξεις και έναν χορηγό για να σε βοηθήσει στους αγώνες εντός και εκτός δρόμων.
Γραφικά
Το Super Hang Οn σίγουρα δεν ήταν αριστούργημα και δεν είχε κάτι ιδιαίτερο στο κομμάτι των γραφικών, κάθε άλλο, ήταν ένα πολύ συνηθισμένο παιχνίδι σχεδιαστικά, άλλωστε, μην ξεχνάμε ότι ήταν arcade της εποχής των 80s.

Για παράδειγμα, όλες οι μηχανές ήταν ίδιες, διαφέροντας μόνο στο χρώμα. Ακόμα, το Super Hang Οn είχε ένα μικρό αριθμό σε φόντα που παρέμεναν ίδια εκτός από το να αλλάζουν χρώμα όταν έφτανες σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο. Αν θυμάστε, το επίπεδο της Αφρικής είχε ένα αξιοπρεπές φόντο με βουνά σε σύγκριση με τα άλλα γραφικά του παιχνιδιού.
Μια από τις κορυφαίες επιλογές για το Mega Drive
Το Super Hang On ήταν μια πολύ καλή επιλογή για κάποιον που έπαιρνε το Mega Drive στις αρχές της δεκαετίας του ’90.
Συγκεκριμένα, η Sega στην Ελλάδα είχε βάλει το Mega Drive σε κουτί προσφοράς με το συγκεκριμένο παιχνίδι. Δείγμα ότι δεν ήταν λίγοι οι λάτρεις της μηχανής από… κούνια!

Όταν κέρδιζες τους αγώνες και έφτιαχνες τη μηχανή σου για να είναι ανταγωνιστική στις επόμενες πίστες

Μάλιστα, είναι από τα παιχνίδια που κυκλοφορούν ελεύθερα αν το ψάξεις καλά. Σίγουρα όσοι το επιχειρήσουν θα θυμηθούν τα πρώτα τους Χριστούγεννα που καβάλησαν μοτοσικλέτα μεγάλου κυβισμού λίγο πριν πιουν το γάλα τους και πάνε για ύπνο.Διαβάστε επίσης
Columns: Η απάντηση της Sega στο Tetris που όμως έπεσε σε… τοίχο
PlayStation 1: Η μέρα που άλλαξαν οι όροι του gaming
Όταν βάζαμε γκολ στα ρετρό ποδοσφαιράκια της οθόνης


Διαβάστε όλο το άρθρο από την πηγή