Κοστούμια, σκηνικά, φωτογραφίες από γυρίσματα, κ.ά. στην έκθεση «Μιχάλης Κακογιάννης: Ο Κόσμος του – Ο Κόσμος μας».
Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης γιορτάζει φέτος τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Μιχάλη Κακογιάννη, με μία μεγάλη έκθεση που επιμελείται ο εικαστικός και σκηνογράφος Κωνσταντίνος Ζαμάνης, με τη συμβολή – συμβουλή του μοναδικού Διονύση Φωτόπουλου.Ο κόσμος του Μιχάλη Κακογιάννη μέσα από τον Κινηματογράφο, το Θέατρο, τη ζωγραφική, τα κείμενα του και φυσικά τη καθημερινότητα του, ξεδιπλώνεται σε όλους τους χώρους.Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου στις 20:00.
Η Έκθεση
Ο Κωνσταντίνος Ζαμάνης σημειώνει για την έκθεση: «Η έκθεση για τον Μιχάλη Κακογιάννη – για το έργο του για να είμαστε πιο ακριβείς – προσπαθεί με έναν απλό τρόπο να καταδείξει το εύρος σε χρόνο και θεματικές των αναζητήσεών του. Προσπαθώντας να συνενώσουμε τις εξαιρετικά επεξεργασμένες φωτογραφίες από τις ταινίες του , την παρέμβαση στο κτήριο του Ιδρύματος από τον Jim Gogswell, μικρά τεκμήρια / υλικά από τα γυρίσματα, τους στίχους του και την παρουσίαση όλου του Αρχείου του Μιχάλη Κακογιάννη, θελήσαμε να δώσουμε στον επισκέπτη το έναυσμα να αναστοχαστεί, να ξανα-γνωρίσει και να εμπνευστεί από το έργο ενός άνδρα πολυσχιδούς, εμπνευσμένου και ακούραστου».Κοστούμια, σκηνικά, φωτογραφίες από γυρίσματα, η «Στέλλα», το «Κορίτσι με τα Μαύρα», η «Ιφιγένεια», η «Ηλέκτρα», ο «Ζορμπάς» βρίσκονται στον χώρο και συντροφεύουν τους επισκέπτες. Το γραφείο του, ο χώρος δημιουργίας, διαφωνιών, συναντήσεων καλωσορίζει τους θεατές. Λίγο πιο πάνω ο θεατής μπορεί να ρίξει μια κλεφτή ματιά στην κάμερα του σκηνοθέτη.
«Ο ένας και μόνος σταθερός παράγοντας στο ακατάπαυστος πήγαινε – έλα ανάμεσα στο αρνητικό και θετικό πόλο της φύσης μου, υπήρξε πάντα μία δυνατή κλίση για τις τέχνες».
Ο Μιχάλης Κακογιάννης
Ο Μιχάλης Κακογιάννης ήταν δοσμένος ολοκληρωτικά στην Τέχνη. Σκηνοθετούσε, έγραφε, ζωγράφιζε. Μέσα από αυτή εκφραζόταν για κοινωνικά θέματα, για τη θέση της γυναίκας, όμως και τα πολιτικά θέματα απασχόλησαν το έργο του, ο Μιχάλης Κακογιάννης έφυγε από το Εδιμβούργο όπου σκηνοθετούσε Οιδίποδα για να πάει στην πατρίδα του την Κύπρο και να γυρίσει το ντοκιμαντέρ «Αττίλας ΄74», να καταγραφεί η αλήθεια, όπως έλεγε. «Όταν τα ψάρια βγήκαν στη στεριά» προέβαλλε τους προφητικούς του φόβους για τις συνέπειες της πυρηνικής δραστηριότητας, επίφοβο εγχείρημα για τότε, …
Διαβάστε όλο το άρθρο από την πηγή