Μπορώ να πω με ευκολία ότι λατρεύω τα puzzle παιχνίδια, αλλά έχω να ασχοληθώ σοβαρά με αυτά αρκετό καιρό. Αγαπημένο παιχνίδι στο είδος είναι φυσικά τα Portal, που εκτός από αριστουργήματα, τα θεωρώ σοβαρές εμπειρίες που δεν πρέπει να λείπουν από κανενός το ράφι. Εχθές το βράδυ, λοιπόν, μιας που αγόρασα το Xbox Game Pass, είπα να ανοίξω το Xbox App στο PC και να δω τί νέο έχει κυκλοφορήσει τον τελευταίο καιρό. Το μάτι μου έπεσε απευθείας στο Morkredd που ήταν πάνω-πάνω στη λίστα και ο λόγος ήταν το εξώφυλλό του, το οποίο μου έμοιαζε εκπληκτικά στα Limbo και Little Nightmares (τα οποία λατρεύω). Οπότε, είπα να το δοκιμάσω. Πρόκειται για ένα puzzle solo ή co-op παιχνίδι που έρχεται από την Hyper Games και publisher την Aspyr.
Έτσι, λοιπόν, το παιχνίδι κατεβαίνει στον υπολογιστή μου και αποφασίζω να ασχοληθώ μαζί του επιτόπου μιας και ψάχνοντας στο ίντερνετ είδα ότι δεν διαρκεί περισσότερο από 2-3 ώρες. Το Morkredd όπως είπε παραπάνω είναι ένα μικρό ταξιδάκι, από αυτά που ολοκληρώνεις και λες από μέσα σου: «τι όμορφα που πέρασα το απόγευμά μου». Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, ο τίτλος έχει έναν και μόνο σκοπό, θα ταξιδέψετε σε έναν σκοτεινό κόσμο είτε μόνοι, είτε με κάποιον φίλο σας και να μεταφέρετε ένα orb στην τελική του τοποθεσία. Ο παίκτης ελέγχει δύο σκιές-ανθρώπους. Έναν άντρα και μία γυναίκα που αν παίζετε co-op (μόνο στην ίδια οθόνη καθώς δεν υπάρχει online υποστήριξη) ο καθένας διαλέγει χαρακτήρα ή αν παίζετε μόνοι σας μέσα από τα δύο αναλογικά του μοχλού, ακριβώς όπως ήταν και το αριστουργηματικό Brothers: A Tale of Two Sons της Starbreeze Studios. Ο παίκτης είναι στην κυριολεξία ο προστάτης αυτού του Orb και το φως για το μέλλον, αφού τα πάντα, σε αυτόν τον δύστροπο κόσμο, έχουν καλυφθεί από το απόλυτο σκοτάδι. Είναι σα να λέμε ότι αυτό το φωτεινό orb ήταν σα «Θεός» που φωτίζει τις καρδιές των πρωταγωνιστών για να ζήσουν και πάλι μονιασμένοι. Έτσι θα πρέπει να βάλουμε τα δυνατά μας για να τα καταφέρουμε μέσα από 60 παζλ που θέλουν την προσοχή του παίκτη καθ’ όλη τη διάρκεια.
Οι gameplay μηχανισμοί μού άρεσαν πάρα πολύ, καθώς παρόλο που ο χειρισμός παίρνει λίγο χρόνο για να τον συνηθίσεις, εν τέλει αυτό που σκαρφίστηκε η Hyper Games, με το να παίξει με τις σκιές ήταν πολύ έξυπνο. Θα σας εξηγήσω όμως τι εννοώ. Και οι δύο χαρακτήρες όταν βρεθούν στο σκοτάδι χάνουν ακαριαία, έτσι πρέπει να τους έχουμε μέσα στο φωτεινό σημείο που αφήνει το orb αν θέλουμε να συνεχίσουμε παρακάτω. Ωστόσο, πολλοί γρίφοι παίζουν με το φως και το σκοτάδι για να ολοκληρωθούν και αυτό είναι που εξυψώνει τη συνολική εμπειρία του gameplay. Εμείς ως παίκτες πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί για το που περπατάμε, να μην φέρουμε τους δύο χαρακτήρες δίπλα-δίπλα και άλλα πολλά που καλό θα ήταν να μην αναφέρω εδώ και να τα ζήσετε μόνοι σας.
Όλες οι περιοχές που συνάντησα ήταν θανατηφόρες, γεμάτες κινδύνους που ήθελαν να φέρουν την άβυσσο και το σκοτάδι στο προσκήνιο, η μόνη σωτηρία είναι το Orb και η σωστή συνεργασία των δύο σκιών που έλεγχα. Οι γρίφοι του, ωστόσο, παρόλο που ήταν αρκετά έξυπνοι δεν μπορώ να πω ότι με δυσκόλεψαν, λίγοι από αυτούς που βρήκα στο δρόμο μου απαιτούσαν ιδιαίτερη προσοχή και αυτό είναι λιγάκι που με χάλασε να σας πω την αλήθεια. Η σπαζοκεφαλιά ή το να παίξεις με τη φυσική σχεδόν δεν υπήρχε για να καταλάβετε τι θέλω να πω.
Σε όλο αυτό το ταξίδι βρέθηκα αντιμέτωπος με παγίδες, με καρφιά που ήταν κρυμμένα στο σκοτάδι, καθώς και με άλλους -ας τους πω «ανθρώπους»- που μόνο το κακό μου ήθελαν και να δυσκολέψουν στο να μεταφέρω το orb. Μου άρεσε αυτή η ιδέα που είχε και μια διαφορετική χροιά να δώσει στο gameplay και δεν ήταν απλά «μόνο γρίφοι». Όλο το παιχνίδι λαμβάνει χώρα σε έναν φανταστικό-αρχαίο κόσμο, καλά κρυμμένο από την ανθρωπότητα και βλέποντας κάποια αρχαία ανάγλυφα στους τοίχους, τα οποία είναι και collectibles μπορείς να μάθεις περισσότερα από την ιστορία.
Η χρωματική παλέτα που έχει επιλέξει το στούντιο είναι αρκετά μουντή με το λευκό, το μαύρο και το ελαφρύ μπλε να κυριαρχούν στα πρώτα επίπεδα και καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού αυτού. Το καλό της υπόθεσης είναι ότι δεν συνάντησα κάποιο σοβαρό πρόβλημα, παρά μόνο μερικά tearing, παρόλο που είχα ανοικτό το vertical sync. Βέβαια αυτό δεν ρίχνει καθόλου πόντους από τη συνολική ποιότητα των γραφικών, τα οποία είχαν μια cartoon αισθητική που την λάτρεψαν οι οφθαλμοί μου. Τέλος, ας περάσω στο απίθανο soundtrack του τίτλου, το οποίο παρόλο που δεν είχε μελωδίες και αποτελούνταν σχεδόν αποκλειστικά από ambient ήχους, έδεναν πολύ όμορφα τη συνολική εμπειρία και δεν ήθελα κάτι παραπάνω. Πραγματικά από τα καλύτερα ambient που άκουσα τελευταία. Με έκαναν και ένιωθα μόνος, ήταν βυθισμένα στη μοναξιά, ήταν μουντά, ήταν αυτό που έπρεπε να είναι.
To Morkredd κοστίζει περίπου €17-€20 (ανάλογα την πλατφόρμα) ή εάν είστε συνδρομητές στο Xbox Game Pass θα το βρείτε δωρεάν και κυκλοφορεί για PC μέσω Windows 10, Steam, καθώς και σε Xbox One και Xbox Series X|S.