Murdered: Soul Suspect Review

0
74

Το review των Unboxholics για το Murdered: Soul Suspect δε θα μπορούσε να έρθει σε καλύτερη στιγμή. Πέρυσι, τέτοιο καιρό η Square Enix μαζί με την AirTight Games ήταν επάνω στη σκηνή της E3 2013 και παρουσίαζαν ένα νέο και διαφορετικό από τα συνηθισμένα IP που επικεντρωνόταν γύρω από ένα ατμοσφαιρικό και σκοτεινό, αστυνομικό θρίλερ. Ο λόγος που πολλοί το θεώρησαν διαφορετικό ήταν πως για πρώτη φορά βλέπαμε έναν χαρακτήρα να προσπαθεί να λύσει το μυστήριο του ίδιου του θανάτου του σε παιχνίδι. Το είχαμε δει να συμβαίνει πάρα πολλές φορές στον κινηματογράφο, σε βιβλία, αλλά όχι σε βιντεοπαιχνίδια. Η Square Enix έκανε την αρχή, λοιπόν, θέλοντας να μας δώσει κάτι το ξεχωριστό. Εμείς χαθήκαμε στην ανατριχιαστική πόλη της Salem για μερικές ώρες και λύσαμε το μυστήριο του ήρωα μας.

Το Murdered: Soul Suspect αφηγείται την ιστορία του Ronan O’Connor, ενός ντετέκτιβ που προσπαθεί να λύσει το μυστήριο του ίδιου του θανάτου του. Ο βασικός πρωταγωνιστής του παιχνιδιού θα βρεθεί αντιμέτωπος με υπερφυσικές δυνάμεις και έναν αδίστακτο δολοφόνο, ο οποίος ευθύνεται για τις παράξενες δολοφονίες της πόλης Salem στην πολιτεία της Μασαχουσέτης. Αυτός ο δολοφόνος ακούει στο όνομα “Bell Killer” καθώς μετά την κάθε δολοφονία του αφήνει ένα σύμβολο μίας καμπάνας δίπλα ή πάνω στο πτώμα. Ο τίτλος της Square Enix βασίζεται στην αφήγηση και ενώ δεν πρόκειται για κάτι το καινοτομικό, πρόκειται για ένα τομέα στον οποίο οι σεναριογράφοι και η ομάδα των cinematics έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους. Παρόλα αυτά, το ενδιαφέρον του παίκτη, δυστυχώς, δεν παραμένει αμείωτο και αυτό ευθύνεται, όχι τόσο στη γραφή και την ανάπτυξη των χαρακτήρων, αλλά στην μηδαμινή ελευθερία που του δίνεται στο να εξερευνήσει την ιστορία μέσω του gameplay.

Στο μεγαλύτερο μέρος του, το Murdered: Soul Suspect παίρνει από το χεράκι τους παίκτες εξηγώντας τους την ιστορία του Ronan O’Connor μέσω ανιαρών gameplay μηχανισμών και ενός κουραστικού ψαξίματος για collectibles άμεσα συνδεδεμένα με την ιστορία που μόνο τη δίψα ορισμένων για achievements καταφέρνουν να γεμίσουν. Το ίδιο ακριβώς έκανε και ο David Cage με το Beyond: Two Souls, μόνο που ο τίτλος της Quantic Dream απαρτιζόταν από ένα πολύ έμπειρο, χολιγουντιανής κλάσης θίασο και σκηνές γεμάτες συναισθήματα.

Κρίνοντας από τον τίτλο, περιμέναμε σίγουρα κάποιου είδους δράσης με όπλα. Αντί αυτού, έχουμε να κάνουμε με ένα adventure παιχνίδι

Ξεκινήσαμε το Murdered: Soul Suspect γνωρίζοντας ελάχιστα για την ιστορία και την κατηγορία στην οποία κατατάσσεται το παιχνίδι. Κρίνοντας από τον τίτλο, περιμέναμε σίγουρα κάποιου είδους δράσης με όπλα. Αντί αυτού, έχουμε να κάνουμε με ένα adventure παιχνίδι το οποίο δεν τιμωρεί σε κανένα σημείο τον παίκτη για τα λάθη του σε ότι αφορά την έρευνα του για πιθανά στοιχεία που έχουν σχέση με τους φόνους του Bell Killer. Καθ’όλη τη διάρκεια του ταξιδιού μας, ως φάντασμα στη πόλη της Salem, θα ψάχνουμε στοιχεία προσπαθώντας να κάνουμε μία σύνδεση ανάμεσα στις δολοφονίες του Bell Killer, θα “εκτελέσουμε” δαίμονες, θα μπούμε στο σώμα άλλων ανθρώπων για να συλλέξουμε πληροφορίες, θα μαζέψουμε αντικείμενα που έχουν σχέση με την ιστορία και θα γνωρίσουμε άλλα φαντάσματα που θα ζητήσουν την βοήθεια μας.

Όλα αυτά “ακούγονται” ποικιλόμορφα αλλά στις 8 ώρες που διαρκεί το παιχνίδι καταντούν μία συνεχόμενη ρουτίνα επαναλαμβανόμενων αγγαρειών και η πιθανότερη εξήγηση σε αυτό είναι η έλλειψη πρόκλησης σε συνδυασμό με την αργή κλιμάκωση της ιστορίας. Η εκτέλεση των παραπάνω γίνεται με κάποιες υπερφυσικές δυνάμεις που αποκτά ο πρωταγωνιστής όπως η τηλεμεταφορά, η ελεύθερη μετακίνηση μέσα από φυσικά αντικείμενα και η κατοχή του σώματος NPCs που επιτρέπει στον Ronan να διαβάζει το μυαλό τους και να τους ελέγχει με σκοπό την αποκάλυψη νέων στοιχείων. Αυτές οι δυνάμεις γίνονται, πολύ γρήγορα, μέρος της ρουτίνας που αναφέραμε προηγουμένως.

Παρά τα προβλήματά του, οι σχεδιαστές του Murdered: Soul Suspect χρειάζονται τα εύσημά μας στο τομέα της ατμόσφαιρας

Παρά τα προβλήματά του, οι σχεδιαστές του Murdered: Soul Suspect χρειάζονται τα εύσημά μας στο τομέα της ατμόσφαιρας όπου πραγματικά μας έκαναν να νιώσουμε πως βρισκόμαστε στο 1600 λόγω της πιστής αντιγραφής του μέρους που γινόταν η δίκη των μαγισσών του Salem και άλλων τουριστικών αξιοθέατων, όπως τα μουσεία αφιερωμένα στην καταδίκη και εκτέλεση κατοίκων της πόλης αλλά και του εσωτερικού σχεδιασμού των κτιρίων της.

Ο τίτλος κάνει χρήση της Unreal Engine 3 και χωρίς να παρουσιάζει κάτι το εντυπωσιακό από άποψη γραφικών, δείχνει ελκυστικό χάρη στη δημιουργία μίας πειστικής πόλης-φάντασμα. Μιλώντας για την ατμόσφαιρα και τον σχεδιασμό της πόλης, δε θα πρέπει να ξεχάσουμε να αναφέρουμε πως η κριτική μας βασίζεται στη PC έκδοση του παιχνιδιού, όπου εκτός από ένα μικρό πρόβλημα με τον ήχο κατά τη διάρκεια αλλαγής συσκευής αναπαραγωγής ήχου, δεν αντιμετωπίσαμε κανένα άλλο πρόβλημα σε ότι αφορά στα glitches ή τα bugs.

Το Murdered: Soul Suspect “έτρεχε” σταθερά στα 30 fps σε max settings με μία GTX 770 και έναν i7 4770K, ενώ με μία μικρή μείωση του Anti-Aliasing και του Ambient Occlusion μπορούσαμε να απολαύσουμε το παιχνίδι στα 60 fps. Παρακάτω θα βρείτε ένα Max Settings βίντεο, στην περιγραφή του οποίου έχουμε αναφερθεί αναλυτικά στο σύστημα που δοκιμάσαμε το παιχνίδι.  

Το Murdered: Soul Suspect είναι η κλασσική περίπτωση παιχνιδιού που ενώ έχει μεγάλες φιλοδοξίες δεν καταφέρνει να τις εκπληρώσει. Η ελάχιστη πρόκληση, η σχεδόν μηδαμινή εκμετάλλευση του γεγονότος ότι ο παίκτης είναι φάντασμα σαν gameplay στοιχείο και η κακή ενσωμάτωση του παράγοντα των γρίφων είναι τα συστατικά που συντελούν σε αυτή την ανεπάρκεια εκπλήρωσης των φιλοδοξιών που είχε η Airtight Games.

Αν είστε λάτρεις των adventure και detective τίτλων, τότε το Murdered: Soul Suspect θα καταφέρει να σας χαρίσει μερικές ώρες διασκέδασης. Είναι εύκολα αντιληπτό πως ο στόχος/ σκοπός του νέου τίτλου της Square Enix και της Airtight games είναι απλά να παραδώσει μια ιστορία στους παίκτες. Μέσα από τα μάτια των παικτών, θα χαρακτηρίζαμε την εμπειρία ως ένα διαδραστικό βιβλίο και τίποτα παραπάνω. Όσοι τώρα αναμένετε δράση, ίσως θα ήταν καλύτερα να στρέψετε την προσοχή σας αλλού.

Πηγή