Το Newsmag προτείνει: Arrival – Ένα σκηνοθετικό και οπτικό επίτευγμα… “υψηλής νοημοσύνης”

12 μυστηριώδη διαστημόπλοια με εξωγήινους επιβάτες προσγειώνονται σε διάφορα σημεία του πλανήτη μας. Μία ομάδα ειδικών επιστημόνων συνιστάται για να ερευνήσει το συμβάν. Ανάμεσά τους, η Λουίζ Μπανκς, μια γλωσσολόγος που καλείται να βοηθήσει στην επικοινωνία με τους εξωγήινους ενώ ο χρόνος πιέζει και ο κόσμος απειλείται με έναν παγκόσμιο πόλεμο. Η Λουίζ θα πρέπει να πάρει μία απόφαση που θα θέσει σε κίνδυνο όχι μόνο την ζωή της αλλά και ολόκληρη την ανθρωπότητα. 

Αν και το γενικό concept είναι απλοϊκό και χιλιοειπωμένο στο Hollywood-εξωγήινοι που έρχονται στη Γη και οι προσπάθειες επικοινωνίας μαζί τους- το Arrival ξεφεύγει πολύ από τις κλασικές ταινίες του είδους. Βασισμένο στην πρωτότυπη ιστορία του Ted Chiang, με τίτλο Η Ιστορία της Ζωής σου, το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό, συγκινητικό και δικαιολογεί απόλυτα τον τίτλο του έργου από το οποίο προέρχεται.

Η ταινία είναι εξαιρετικά προσεγμένη καί έξυπνη (αν καί λίγο αργή), κρατάει τον θεατή σε αγωνία, με το ενδιαφέρον του αμείωτο από την αρχή μέχρι το τέλος. Εξελίσσεται πολύ ομαλά χωρίς περιττές σκηνές και καταφέρνει και πετυχαίνει εκεί που πολλές ταινίες του είδους απέτυχαν, λέγοντας μια ιστορία γεμάτη αλήθειες, για το πώς ο άνθρωπος αντιμετωπίζει το άγνωστο και το ξένο, αλλά και πως αντιδρά στην ιδέα ενός ενωμένου ανθρώπινου έθνους, ενώ το φινάλε είναι έξυπνο και ανατρεπτικό.

Η επιστημονική φαντασία εδώ χρησιμοποιείται ως μέσο για να ειπωθεί μια ιστορία ανθρώπινη, εσωτερική. Εστιάζει στην ανθρώπινη ψυχή, στη γλώσσα και στην επικοινωνία, αλλά και στο πως αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητα, το παρόν και το μέλλον. Οι εικόνες των διαστημοπλοίων, η παγκόσμια αναταραχή, αλλά και ψυχολογία των πρωταγωνιστών δένουν άψογα μεταξύ τους, έχοντας ως αποτέλεσμα μια ουμανιστική και συγκλονιστική ταινία.

Ο Denis Villeneuve είναι πλέον επίσημα ένας από τους πιο ενδιαφέροντες σκηνοθέτες του Hollywood. Έχοντας στο βιογραφικό του τα εξαιρετικά Μέσα απο τις Φλόγες, Prisoners και Sicario, μπορούμε να πούμε ότι το Arrival είναι η καλύτερη δουλεία του μέχρι τώρα.

Με σκηνοθεσία έντονη (όπου χρειάζεται) αφήνει τον θεατή να ζήσει τη συγκίνηση της στιγμής, αποφεύγοντας την κοντινή εστίαση στα πρόσωπα (όταν πρέπει), ενώ τα μακρινά πλάνα σου κόβουν την ανάσα.

Βέβαια, το Arrival δε θα ήταν ίδιο χωρίς την εκπληκτική Amy Adams. Θεωρώ έγκλημα (ακόμα) πού δεν βρέθηκε (τουλάχιστον!) στις υποψήφιες για το βραβείο του Α’ Γυναικείου ρόλου, καθώς ήταν συγκλονιστική σε όλη τη διάρκεια της ταινίας. Η ερμηνεία της δεν είναι εντυπωσιακή ή πομπώδης, αλλά είναι ανθρώπινη, περιεκτική και με πολύ βάθος. Εξίσου καλοί και οι Jeremy Renner με τον Forest Whitaker. Αλλά κανείς τους δεν αποσπά την προσοχή, γιατί απλά πιστεύω πως τους σκέπασε η μνημειώδης ερμηνεία της Amy Adams.

Σίγουρα θα πρέπει να σταθούμε καί στην μουσική. Το εισαγωγικό κομμάτι του Max Richter (το ακούτε παρακάτω), μένει στο μυαλό σε όλη την διάρκεια της ταινίας. Το δε soundtrack του Jóhann Jóhannsson, που έχει δουλέψει στο πλευρό του σκηνοθέτη σε όλες τις γνωστές ταινίες του, είναι πραγματικά “απο άλλο πλανήτη“.

Το Arrival είναι μια υπέροχη ταινία που οι λάτρεις του είδους θα λατρέψουν. Με ένα μεγαλειώδες σενάριο που ξεχωρίζει από κάθε άλλη παρόμοια ταινία επιστημονικής φαντασίας, με την γλώσσα να αποτελεί το υπέρτατο όπλο που καθορίζει την γέννεση και την ανάπτυξη κάθε πολιτισμού, το Arrival είναι απλά… a true masterpiece!

Η ταινία κυκλοφορεί απο την Audio Visual.