Έφυγε από την πρώτη θέση όπως του άξιζε. Την 1η Μαϊου του 1994 στο Grand Prix του San Marino ο Άιρτον Σένα σκοτώνεται στην στροφή Ταμπουρέλο. Ο Βραζιλιάνος υπήρξε πάντοτε η αναφορά, σε αυτό που ονομάζουμε σήμερα «F1 pilot ». Εκρηκτικός, χαρισματικός, υπεργρήγορος, απίστευτος, ανθρώπινος είναι μερικά από τα επίθετα που τον συνοδεύουν. Σίγουρα όμως το πιο ταιριαστό από όλα, είναι το …αξέχαστος.
Ακόμα και μετά από εικοσιτρία χρόνια από το θάνατό του, ο Σένα έχει πάρα πολύ μεγάλη συναισθηματική επιρροή σε όλους, όσοι ασχολούνται με τα μηχανοκίνητα σπορ. Είναι ένα παράδοξο που ωστόσο έχει εξήγηση. Όλη του η ζωή, υπήρξε ένας αγώνας κυριαρχίας γι’ αυτόν, κυρίως μέσα στις πίστες αλλά και έξω από αυτές. Άγιος, κολόπαιδο και gentleman σε μια σχεδόν απίστευτη και μαγική ισορροπία, ενέπνευσε εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο και κέρδισε το σεβασμό αντιπάλων και ομόσταυλων. Αν η αξία σου μετριέται από την ποιότητα των αντιπάλων σου, τότε ο Αλέν Πρόστ – που ήταν ο μόνος αποδέκτης των κολοπαιδισμών του Άιρτον- και που σήμερα λέει τα καλύτερα λόγια για τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή του, είναι το καλύτερο παράδειγμα. Ό ίδιος ο Σένα το τελευταίο του πρωϊνό, αναφέρθηκε live μέσα από το μονοθέσιο του, στο φίλο του Αλέν που του λείπει, λέγοντας του καλημέρα.
Βλέπετε, ήταν η αντιπαλότητα αυτών των δύο που μας κράτησε αρκετά χρόνια στις μύτες των ποδιών μας να παρακολουθούμε τις επικές μάχες τους. Ο Σένα έφτασε στην Αγγλία το 1980 ως οδηγός κάρτ. Το 1981, έτρεξε στο τοπικό πρωτάθλημα Formula Ford, όπου και ανακυρήχθηκε πρωταθλητής στη πρώτη του χρονιά.
To 1983 κατακτά το αγγλικό πρωτάθλημα Formula 3, ενώ το 1984 ξεκινά την καρριέρα του ως οδηγός F1 με την ομάδα της Toleman. Στην πρώτη του χρονιά καταφέρνει να ανέβει μέχρι την 9η θέση στο πρωτάθλημα. Tα επόμενα τρία χρόνια (1985,1986, 1987) τρέχει με την ομάδα της John Player Special Team Lotus, και καταφέρνει τις δύο πρώτες χρονιές να ανέβει στην 4η θέση, ενώ την τελευταία χρονιά μαζί τους, καταφέρνει να φτάσει στην 3η θέση του πρωταθλήματος. Oι εξαιρετικές του εμφανίσεις και η καθολική κυριαρχία του στο βρεγμένο -ανάμεσα σε όλους τους οδηγούς- του εξασφαλίζει για το 1988, μια θέση στη Mc Laren. Εκεί o Ayrton βρίσκει τις κατάλληλες συνθήκες και ξεδιπλώνει το ταλέντο του, κερδίζοντας αμέσως το πρώτο του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Η επόμενη χρονιά το 1989, είναι μια χρονιά σταθμός. Στην McLaren, ο team mate του Αλέν Προστ έχει αποφασίσει να κερδίσει αυτός το πρωτάθλημα πάσει θυσία. Μέσα σε ένα επεισοδιακό Σαββατοκύριακο στην Suzuka, εξ’ αιτίας της συζήτησης για το από που θα πρέπει να βρίσκεται η πρώτη θέση στο grid, o Σένα παρ’ όλο που έχει την pole position, ξεκινά από την «βρώμικη» πλευρά και δεν ξεκινά όσο καλά θα ήθελε. O Προστ καταφέρνει να προηγηθεί για 46 γύρους πριν ο Σένα τον φτάσει και προσπαθήσει να τον περάσει στο κλειστό σικέϊν, πριν την ευθεία της εκκίνησης. Εκεί ακουμπούν και βγαίνουν και οι δύο, εκτός πίστας. O Σένα καταφέρνει να συνεχίσει τον αγώνα και καταφέρνει να νικήσει. Oι κριτές όμως τον μηδενίζουν λόγω της σύγκρουσης με τον Προστ και έτσι ο Προστ κατακτά το τρίτο του πρωτάθλημα.
Η επόμενη χρονιά (1990) επιφύλασσε ένα παρόμοιο τέλος. Ακριβώς ένα χρόνο μετά, πάλι στη Suzuka, ο Σένα, χρειάζεται να μην τερματίσει ο Προστ, για να στεφτεί ο ίδιος μαθηματικά πρωταθλητής. Στην πρώτη στροφή του αγώνα στριμώχνει τον Προστ, ακουμπούν και τελειώνει και για τους δύο ο αγώνας, με τον Σένα πρωταθλητή στο δεύτερό του πρωτάθλημα. O Ayrton θα κερδίσει άλλο ένα πρωτάθλημα…. και μετά θα περάσει σε μια περίοδο ατυχών επιλογών κινητήρα για λογαριασμό της McLaren. Οι σχέσεις τους τελικά θα διαταραχθούν και ο Senna, θα καταλήξει στην Williams. Είναι πλέον ευρέως αποδεκτό, πως αυτή η κίνηση δημιούργησε περίεργα συναισθήματα στους οπαδούς του βραζιλιάνου σε όλο τον κόσμο. Οι περισσότεροι όπως ομολόγησαν μετά το θάνατό του, ένιωθαν άβολα με την επιλογή της Williams. Πολλοί έχουν δηλώσει -εν πλήρει ειλικρίνεια- πως είχαν ένα προαίσθημα πως κάτι πολύ κακό θα συνέβαινε και πως κάθε φορά που το ένιωθαν, άλλαζαν σκέψη για να το ξορκίσουν.
Ο Άιρτον Σένα, υπήρξε εξαιρετικός οδηγός, πολυπρωταθλητής αλλά δεν έγινε διαχρονική περσόνα μόνο γι’ αυτό. Ήταν μια χαρισματική προσωπικότητα που εξέπεμπε μια σπάνια ζεστασιά και ένα παλμό συμπάθιας. Ο Σένα ήταν πέρα από το φυσιολογικό αγαπητός. Υπήρχε λογική σε αυτό; Υπήρχε. Ήταν τρομερά θρήσκος, πίστευε πως έχει μια ιδιαίτερη επικοινωνία με Τον Θεό και πως πραγματικά Εκείνος ήταν μαζί του όταν οδηγούσε. Και το εξηγούσε με μαγικό τρόπο. Χρησιμοποιούσε λέξεις και εκφράσεις που σε έκανε να το πιστεύεις και να το δέχεσαι. Ήταν απίστευτος αυτός ο δεσμός του με Τον Θεό. Όπως απίστευτη ήταν και η εμμονή του με την ασφάλεια. Με την McLaren κέρδισε τρια πρωταθλήματα και δημιούργησε τον μύθο, γύρω από το πρόσωπό του. Η Honda ακόμα τον τιμά με διάφορα αφιερώματα στα κατά τόπους μουσεία της. Στην Ιαπωνία θεωρείται ακόμα ο καλύτερος οδηγός F1, όλων των εποχών.
Την πρωτομαγιά του 1994, στο πιο καταραμένο Σαββατοκύριακο της ιστορίας της Formula , ο Σένα θα περάσει στην αιωνιότητα αλλά ταυτόχρονα θα μείνει αθάνατος ως ο κορυφαίος όλων των εποχών. Ο Σένα υπήρξε ένας ιδιαίτερος οδηγός που η ζωή του, τα επιτεύγματά του, ο τρόπος που οδηγούσε, οι φράσεις που έλεγε αλλά και ο τρόπος που σκοτώθηκε -ενώ ήταν πρώτος- τον μετέτρεψαν σε μια θρυλική μορφή που ποτέ δεν θα ξεχάσουμε.