Σε μια εποχή που η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και οι γεωπολιτικοί ανταγωνισμοί έχουν διαταράξει τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, τα μέταλλα και τα ορυκτά αναδεικνύονται σε πηγές ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
Πολύ χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί ο χαλκός τον οποίο ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας χαρακτηρίζει ακρογωνιαίο λίθο της ηλεκτροκίνησης, προβλέποντας ότι η ζήτηση για το μέταλλο θα σημειώσει αύξηση τις επόμενες δύο δεκαετίες που θα ξεπεράσει του 40%.
Η εξέλιξη αυτή θα μπορούσε να αποτελέσει για την Ελλάδα, με το πλούσιο σε ορυκτούς πόρους υπέδαφός της, μια ιστορική ευκαιρία να αναπτύξει μια νέα πηγή ανάπτυξης με μακροπρόθεσμες προοπτικές και υψηλά πολλαπλασιαστικά οφέλη.
Ιστορικά, η Ελλάδα έχει αποτελέσει σημαντικό μεταλλευτικό κέντρο διεθνώς, ιδίως με τη βορειοανατολική Χαλκιδική που αποτελούσε έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες παραγωγής χρυσού σε παγκόσμια κλίμακα και σημείο αναφοράς στην αναπτυξιακή δυναμική της Β. Ελλάδας. Η περιοχή διατηρεί ένα ισχυρό μεταλλευτικό δυναμικό με πάνω από 1 εκατομμύριο τόνους σε αποθέματα χαλκού, μαζί με τα πλούσια κοιτάσματα χρυσού, αργύρου και βασικών μετάλλων όπως ο μόλυβδος και ο ψευδάργυρος.
Παρά την ορατή στροφή του αναπτυξιακού μοντέλου της χώρας μας προς τις υπηρεσίες και ιδιαίτερα τον τ …
Διαβάστε όλο το άρθρο από την πηγή