Οι πρώιμες δεξιότητες ζωγραφικής και δόμησης συνδέονται με βελτιωμένη εκπαίδευση και συμπεριφορά των παιδιών

0
54

Οι πρώιμες δεξιότητες ζωγραφικής και δόμησης συνδέονται με βελτιωμένη εκπαίδευση και συμπεριφορά των παιδιών

Οι λεπτές κινητικές δεξιότητες των μικρών παιδιών συνδέονται με καλύτερες βαθμολογίες στο GCSE και λιγότερα προβλήματα συμπεριφοράς στην παιδική και εφηβική ηλικία, σύμφωνα με μια νέα μελέτη του Πανεπιστημίου του Surrey και του Birkbeck του Πανεπιστημίου του Λονδίνου.

Οι συγγραφείς προτείνουν ότι οι προσχολικές δεξιότητες λεπτής κινητικότητας, όπως το σχέδιο, το δίπλωμα χαρτιού και η κατασκευή τουβλίων, μπορεί να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διαδρομή μεταξύ της βρεφικής ηλικίας και των μετέπειτα εκπαιδευτικών και συμπεριφορικών αποτελεσμάτων στο δημοτικό και το γυμνάσιο. 

Η μελέτη έδειξε ότι οι λεπτές κινητικές δεξιότητες σχετίζονται με υψηλότερους βαθμούς GCSE στην ηλικία των 16 ετών. Χαμηλότερες δεξιότητες λεπτής κινητικότητας κατά την προσχολική ηλικία σχετίζονταν με περισσότερα προβλήματα συμπεριφοράς και περισσότερα συμπτώματα ΔΕΠΥ κατά την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι σχέσεις αυτές εξακολουθούσαν να ισχύουν όταν ελήφθησαν υπόψη κοινωνικοοικονομικοί παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων των προσόντων και της απασχόλησης των γονέων.

Η καθηγήτρια Angelica Ronald του Πανεπιστημίου του Surrey, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, δήλωσε: «Δραστηριότητες που εμπίπτουν στην ανάπτυξη λεπτών κινητικών δεξιοτήτων, όπως η κατασκευή τουβλίων και η ζωγραφική, μπορεί συχνά να εκλαμβάνονται ως απλό παιχνίδι από τους γονείς, τους φροντιστές και τους παρόχους εκπαίδευσης. Όμως, η μελέτη μας δείχνει ότι η ανάπτυξη των λεπτών κινητικών δεξιοτήτων αποτελεί μέρος της διαδρομής που οδηγεί σε εκπαιδευτικά αποτελέσματα και συμπεριφορά αργότερα. Στους γονείς παρέχονται μερικές φορές δωρεάν βιβλία για τα μικρά παιδιά τους – οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο συμπλήρωσης των βιβλίων με τουβλάκια ή υλικά ζωγραφικής». 

Στη μελέτη συμμετείχαν πάνω από 9.000 παιδιά προσχολικής ηλικίας, από τα οποία ζητήθηκε να ζωγραφίσουν, να διπλώσουν χαρτί και να στοιβάξουν τουβλάκια. Όλες αυτές οι δεξιότητες απαιτούν προσεκτικό χειρισμό αντικειμένων με τα χέρια και αναφέρονται ως «λεπτές κινητικές δεξιότητες». Τα παιδιά αξιολογήθηκαν σε ηλικίες 2, 3 και 4 ετών για να αποκτήσουν μια αίσθηση των συνολικών λεπτών κινητικών δεξιοτήτων τους κατά την προσχολική περίοδο. Στη συνέχεια, τα παιδιά παρακολουθήθηκαν κατά τη διάρκεια της παιδικής και εφηβικής τους ηλικίας στο πλαίσιο μιας διαχρονικής μελέτης, της μελέτης Twins Early Development Study.

Καταγράφηκαν τα αποτελέσματα των παιδιών στο GCSE στην ηλικία των 16 ετών, καθώς και η συμπεριφορά τους κατά την παιδική και εφηβική ηλικία, συμπεριλαμβανομένων των χαρακτηριστικών που σχετίζονται με τη ΔΕΠΥ. Σε ένα περαιτέρω βήμα, οι συγγραφείς εργάστηκαν με μέτρα γενετικής προδιάθεσης για το εκπαιδευτικό επίτευγμα και τη συμπεριφορά. Αυτά τα μέτρα γενετικής προδιάθεσης αναφέρονται ως πολυγονιδιακές βαθμολογίες. Τα μέτρα αυτά δίνουν μια ένδειξη ενός αθροίσματος της κληρονομικής προδιάθεσης για συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Η μελέτη τους ανέφερε ενδείξεις ότι η κληρονομική προδιάθεση για παραμονή στην εκπαίδευση για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα σχετίζεται με καλύτερες πρώιμες δεξιότητες λεπτής κινητικότητας. 

Η κληρονομική προδιάθεση για ΔΕΠΥ σχετιζόταν με περισσότερες προκλήσεις στις λεπτές κινητικές δεξιότητες της προσχολικής ηλικίας. Η Aislinn Bowler, η πρώτη συγγραφέας της μελέτης, δήλωσε: «Η κληρονομικότητα της γενετικής προδιάθεσης δεν έχει καμία σχέση με την κληρονομικότητα: Έμεινα έκπληκτη από την έκταση των αποτελεσμάτων που βρήκαμε. Όταν ξεκίνησα να κάνω αυτή τη μελέτη, υποπτευόμουν ότι οι πρώιμες λεπτές κινητικές δεξιότητες μπορεί να είναι σημαντικές. Ξαφνιάστηκα όταν διαπίστωσα ότι οι λεπτές κινητικές δεξιότητες έχουν τόσο εκτεταμένες συνδέσεις με τα μετέπειτα αποτελέσματα, που επεκτείνονται όχι μόνο στην ηλικία του δημοτικού σχολείου αλλά και στην εφηβεία». 

Οι συγγραφείς επιθυμούν να σημειώσουν ότι απαιτείται περαιτέρω έρευνα για να εξακριβωθεί ο ακριβής ρόλος που διαδραματίζουν οι λεπτές κινητικές δεξιότητες στην επίδραση των μετέπειτα αποτελεσμάτων των παιδιών. Εάν ανακαλυφθεί ένας αιτιώδης ρόλος μεταξύ των λεπτών κινητικών δεξιοτήτων και των μετέπειτα αποτελεσμάτων, θα ήταν σημαντικό αυτό να επηρεάσει τη δημόσια πολιτική και το κυβερνητικό πλαίσιο για την πρώιμη εκπαίδευση, ώστε να διασφαλιστεί ότι αυτά βασίζονται σε στοιχεία.









The post Οι πρώιμες δεξιότητες ζωγραφικής και δόμησης συνδέονται με βελτιωμένη εκπαίδευση και συμπεριφορά των παιδιών appeared first on Νέοι Γονείς.

Διαβάστε όλο το άρθρο από την πηγή