Οι ταινίες της εβδομάδας (14/6/2018 – 20/6/2018)

Άκρως ενδιαφέρουσες και με ποικίλα συναισθήματα ταινίες, που ξεκινούν απο τρόμο και καταλήγουν σε “απίθανα” γέλια, μας επιφυλάσσει ο κινηματογραφικός μπουφές τούτης της εβδομάδας.

Η Jodie Foster μετά απο πέντε χρόνια απουσίας, μπροστά απο την κάμερα, επιστρέφει ως “Νοσοκόμα” σε ενα μυστικό νοσοκομείο αποκλειστικά για μέλη-εγκληματίες με την πινακίδα να γράφει Hotel Artemis, ενω οι 70αρες Diane Keaton, Jane Fonda, Candice Bergen και Mary Steenburgen φτιάχνουν το δικό τους Sex and the City διαβάζοντας και αναλύοντας (στήν καθημερινή τους ζωή)… το περιβόητο βιβλίο 50 Shades of Grey (?!), στήν ταινία Book Club.

Η αγαπημένη οικογένεια υπερ-ηρώων είναι και πάλι εδώ, οι οποίοι μετά απο αναμονή 14 χρόνων μας χαρίζουν και πάλι το γέλιο και την περιπέτεια, στο πολυαναμενόμενο Incredibles 2 και ο Ari Aster, στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο δημιουργεί ένα εφιαλτικό όραμα που μεταμορφώνει μια συνηθισμένη οικογενειακή τραγωδία σε μια ταινία τρόμου που οδηγεί τον φόβο σε άλλα επίπεδα, στήν ταινία Hereditary.

Κλείνουμε με την συνήθη γαλλική κωμική επέλαση, με πρώτη την ταινία Garde Alternée/Joint Custody σε ενα αυτός, αυτή και η ερωμένη του… αλά γαλλικά, ενω οι Christian Clavier και Catherine Frot, βρίσκουν ξαφνικά στο σπίτι τους τον Πάτρικ, έναν νεαρό που έχει εγκατασταθεί εκεί και δηλώνει πως είναι γιος τους, στήν ταινία Momo. Την κωμική τριάδα κλείνει η αργεντίνικη οικογενειακή κωμωδία 10 Days Without Mom / Mamá Se Fue De Viaje.

Στίς επανεκδόσεις της εβδομάδας έχουμε το The snows of Kilimanjaro του 1952, ταινία βασισμένη στο βιβλίο του Έρνεστ Χέμινγουέι με τούς Gregory Peck, Susan Hayward και Ava Gardner και το δράμα του Μάρκο Φερέρι βασισμένο στα γραπτά του Τσαρλς Μπουκόφσκι, με τούς Ben Gazzara και Ornella Muti να μπλέκουν σε Ερωτικές Ιστορίες Καθημερινής Τρέλας.

 

Ας δούμε όμως αναλυτικά τις νέες ταινίες της εβδομάδας:

 

Hotel Artemis

Λίγα λόγια για την ταινία: Λος Άντζελες, 2028. Οι δρόμοι είναι αδιαπέραστοι καθώς εξελίσσεται η πιο βίαιη εξέγερση στην ιστορία της πόλης. Μέσα στο απόλυτο χάος, μία συμμορία ληστών τραυματίζεται από πυρά αστυνομικών. Η μόνη ελπίδα είναι το Hotel Artemis, ένα νοσοκομείο τελευταίας τεχνολογίας αποκλειστικά για εγκληματίες με αυστηρούς κανόνες και ιδιοκτήτη έναν αρχιμαφιόζο. Η Νοσοκόμα διοικεί το μέρος για 22 χρόνια και μπορεί να γιατρέψει ακόμα και τα πιο δύσκολα περιστατικά. Την ίδια νύχτα έχουν κάνει τσεκ ιν μία λάγνα Γαλλίδα δολοφόνος, ένας ναρκισσιστής έμπορος όπλων , ενώ ο ιδιοκτήτης και ο εκρηκτικός γιος του κατευθύνονται προς τα εκεί. Επίσης, ένας τραυματισμένος αστυνομικός που ικετεύει τη Νοσοκόμα να τον δεχτεί, πράγμα που παραβαίνει τους κανόνες που τηρούνται ευλαβικά 22 ολόκληρα χρόνια.

Η δύο φορές βραβευμένη με Όσκαρ Jodi Foster μεταμορφώνεται σε μία ανορθόδοξη Νοσοκόμα σε ένα κλειστού κυκλώματος νοσοκομείο για εγκληματίες και επιστρέφει δυναμικά, πέντε χρόνια μετά το «Elysium», με πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η γνώμη μας: Γράφει ο Γιάννης Παναγούλιας…

Θα μπορούσε κάλλιστα να είναι η επόμενη καλοκαιρινή, ένοχη Cine-απόλαυσή σου. Θα μπορούσε μάλιστα να συζητιέται σε ύστερο χρόνο, για τη διασκεδαστική δυναμική της, τον ξεκάθαρο προσανατολισμό της και φυσικά, την ανάλαφρη αισθητική της. Μάταια. Το πρόσφατο (τηλεοπτικό θαρρείς), δημιούργημα του κυρίου Drew Pearce, του ανθρώπου πίσω απο τα σενάρια των «Iron Man 3» και «Mission: Impossible – Rogue Nation», μοιάζει σαν το μπαρ που επισκέφθηκες γεμάτος όρεξη για ξεφάντωμα, μόνο και μόνο για να καταλήξεις ξενερωμένος, αφού κατανάλωσες τελικά, ποτά χωρίς αλκοόλ.

Η φιγούρα της μυξοκακόμοιρης ξενέρωτης (πάλαι ποτέ διώκτη κανίβαλων) αλλά και σιτεμένης νοσοκόμας Jodie Foster, που φτάνει να περπατά ανεξήγητα σαν ήρωας από το «The Lego Batman movie», είναι το κερασάκι εκείνο επάνω σε μια άνοστη τούρτα, που δεν προσφέρεται για κανένα ουρανίσκο, όσες φορές και αν προσπαθεί ο «τεμπέλης» Jeff Goldbum με τα μαστουρωμένα λόγια του, να σου την πλασάρει. Για εκείνους δε που ήλπιζαν σε μερικές «οφθαλμολουτρικές» σφαλιάρες της δεσποινίδας Boutella σε επίδοξους villains, θα αρκεστούν σε αναμετρήσεις της με βραδινό φόρεμα, κομμένες άτσαλα από το μοντάζ, όπως το φειδωλό σκίσιμο του φορέματος της. Μην τρέξεις λοιπόν να κλείσεις δωμάτιο στο ξενοδοχείο για (γιαλαντζί) κακοποιούς «Artemis». Κράτα την όρεξη σου και τις ταξιδιωτικές σου βλέψεις, για ταινίες που κυκλοφορούν τούτη την εβδομάδα (αλλά και την προηγούμενη), μακράν πλουσιότερες «γευστικά».

1.5/5

 

 

Book Club

Υπόθεση: Η Νταϊάν έμεινε πρόσφατα χήρα, μετά από 40 χρόνια έγγαμου βίου. Η Βίβιαν απολαμβάνει μια ερωτική ζωή χωρίς δεσμεύσεις. Η Σάρον  προσπαθεί ακόμα να ξεπεράσει ένα διαζύγιο 10 ετών. Η Κάρολ βλέπει τον γάμο της να καταρρέει, έπειτα από 35 χρόνια. Οι ζωή τεσσάρων φίλων θα αλλάξουν δια παντός μετά την ανάγνωση του περιβόητου βιβλίου «50 Αποχρώσεις του Γκρι» που θα πυροδοτήσει μια σειρά από εξωφρενικές επιλογές και κωμικές καταστάσεις.

Λίγα λόγια για την ταινία: Το Sex and the City των 60+, καθώς οι αντιστοιχίες με τις τέσσερις ηρωίδες της γνωστής τηλεοπτικής σειράς είναι εμφανείς, προσαρμοσμένο όμως ηλικιακά στίς τέσσερις μεγάλες stars και ακολουθώντας ολα τα γνωστά μονοπάτια μιάς τυπικής rom-com, θέλει να βγάλει στήν μεγάλη οθόνη ο Bill Holderman (στενός συνεργάτης του Robert Redford). Και ενω το εγχείρημα αντιμετωπίζεται με αγάπη πρός τις ηρωίδες του και τα προβλήματα της τρίτης ηλικίας, εντούντις όλοι οι πρωταγωνιστές μένουν ξεκρέμαστοι με ενα αναληθοφανή σενάριο -ζευγάρια που δεν σου κολλάνε ηλικιακά, ξαφνικοί έρωτες απο το παρελθόν- και το μόνο που μένει είναι να χαζεύεις μια στρατιά απο πολύ γνωστούς ηθοποιούς (Don Johnson, Richard Dreyfuss, Andy García κ.α). Απο αυτή την στερεοτυπικών ρομαντικών κλισαρισμένη κομεντί ευρείας κατανάλωσης διασώζεται το ζεύγος Mary Steenburgen και Craig T. Nelson το οποίο πραγματικά σε πείθει για ολα αυτά που περνάει η σχέση τους.

1.5/5

 

 

Incredibles 2

Λίγα λόγια για την ταινία: Ο Μπομπ/ Κύριος Απίθανος και η Βάιολετ προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα με τη «φυσιολογική» ζωή στο σπίτι, ενώ οι υπερδυνάμεις του Τζακ-Τζακ είναι στο τσακ να αποκαλυφθούν. Η καθημερινότητα ανατρέπεται όταν ένας νέος κακός εμφανίζεται με ένα ευφυές και επικίνδυνο σχέδιο. Η οικογένεια των Παρ όμως δεν αποφεύγει ποτέ μια πρόκληση, ειδικά με τον Ψύχτρα στο πλευρό της.

Η γνώμη μας: Διαβάστε την αναλυτικά εδω

 

10 Days Without Mom – Mamá Se Fue De Viaje

Λίγα λόγια για την ταινία: Ο Βίκτορ και η Βέρα είναι ένα απολύτως κανονικό ζευγάρι παντρεμένοι εδώ και 20 χρόνια με 4 παιδία: τον Μπρούνο (14), τη Λάρα (12), τον Τάτο (8) και τον Λόλο (2). Όμως ο Βίκτορ, απορροφημένος από τη δουλειά του, δεν ασχολείται καθόλου με την καθημερινότητα της οικογένειας και στην αλήθεια ζηλεύει την γυναίκα του. Πιστεύει ότι έχει άφθονο χρόνο να κάνει ό,τι θέλει. Η έρημη Βέρα, νιώθοντας εξουθενωμένη από τις χιλιάδες δουλειές που έχει καθημερινά και συνειδητοποιώντας την αδιαφορία του άντρα της, αποφασίζει να κάνει ένα γενναίο διάλειμμα μακριά από όλους και όλα. Φεύγει διακοπές. Ο Βίκτορ αλλά και τα παιδία, μάλλον τώρα την έχουν πατήσει για τα καλά… Κι όσο οι μέρες χωρίς τη μαμά περνούν, η κατάσταση αγριεύει…

Μια διασκεδαστική κωμωδία για όλη την οικογένεια που ξετυλίγει απολαυστικά το χάος που προκαλεί η απουσία, έστω και για λίγο, μιας πολύτεκνης μητέρας από το σπίτι και αποτέλεσε τη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία της Αργεντινής το 2017.

 

 

Momo

Υπόθεση: Όταν ένα βράδυ ο κύριος και η κυρία Πριού επιστρέφουν σπίτι, ανακαλύπτουν έκπληκτοι ότι κάποιος, ονόματι Πάτρικ, έχει εγκατασταθεί στο σπίτι τους και δηλώνει παιδί τους! Λέει μάλιστα ότι επέστρεψε στους γονείς του για να τους γνωρίσει τη σύζυγό του. Οι Πριού δεν έκαναν ποτέ παιδιά. Αν και όλα δείχνουν ότι ο Πάτρικ είναι πράγματι ο γιος τους… Είναι ο Πάτρικ μυθομανής; Μήπως οι Πριού ξεχνούν ότι έχουν παιδί; Ή μήπως ξύπνησε το μητρικό ένστικτο της κυρίας Πριού και απέκτησε τον γιο που πάντα ήθελε;

Λίγα λόγια για την ταινία:  Μια ταινία για την ιστορία ενός ζευγαριού Γάλλων κωμικών βαρέων βαρών, του Christian Clavier («Θεέ μου τι σου Κάναμε») και της βραβευμένης με Σεζάρ Catherine Frot («Μαργκερίτ») και την προσαρμογή στην μεγάλη οθόνη του δημοφιλούς γαλλικού θεατρικού έργου “Momo”.

Το «Μαμά από το Πουθενά» εστιάζει στον Αντρέ (Clavier) και την Λόρενς Πριού (Frot), ένα ζευγάρι μεσαίας τάξης, του οποίου η ήρεμη ζωή σε ένα πολυτελές προάστιο της βόρειας Γαλλίας γίνεται άνω κάτω με την άφιξη ενός κωφάλαλου νεαρού που ισχυρίζεται ότι είναι ο γιός τους. Ενώ το ζευγάρι αρχικά πιστεύει ότι έχει πέσει θύμα απάτης, ειδικά όταν ο «μάλλον» γιός τους εμφανίζει την τυφλή έγκυο αρραβωνιαστικιά του, η Λόρενς αρχίζει νιώθει σταδιακά η μητέρα που δεν κατάφερε να γίνει ποτέ και χαιρετίζει με ανοιχτές αγκάλες αυτόν τον από καιρό χαμένο γιο που βρέθηκε στο κατώφλι τους.

Ενα προβλέψιμο σενάριο που σώζεται μόνο απο το ερμηνευτικό μπρίο του Clavier με κωμικά τρίκ βγαλμένα απο το παρελθόν και τον αξεπέραστο Louis de Funès, μαζί με την πάντα καλή Catherine Frot. Μια χαμένη ευκαιρία για κάτι πολύ καλύτερο και γιατί οχι… συγκινητικό.

1.5/5 

 

 

Hereditary

Λίγα λόγια για την ταινία: O Ari Aster, στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο δημιουργεί ένα εφιαλτικό όραμα που μεταμορφώνει μια συνηθισμένη οικογενειακή τραγωδία σε μια ταινία τρόμου που οδηγεί τον φόβο σε άλλα επίπεδα.

Η γνώμη μας: Διαβάστε την αναλυτικά εδω

 

Garde Alternée/Joint Custody

Υπόθεση: Η Σαντρίν, παντρεμένη εδώ και δεκαπέντε χρόνια και μητέρα δύο παιδιών, ανακαλύπτει ότι ο άνδρας της Ζαν, διατηρεί εξωσυζυγική σχέση, όταν βρίσκει τα μηνύματα της ερωμένης του στο κινητό του. Κι ενώ κανείς θα περίμενε ότι αυτό θα σήμαινε την αρχή του τέλους για τον γάμο της, η Σαντρίν έχει μια εντελώς ριζοσπαστική ιδέα. Όταν ξεπεράσει το σοκ, αποφασίζει να συναντήσει την αντίζηλό της Βιρζινί, για να της προτείνει μία ιδιαίτερη συμφωνία: να μοιραστούν τον Ζαν και να ζουν μαζί του εκ περιτροπής. Οι δύο γυναίκες δίνουν τα χέρια και βάζουν σε εφαρμογή το σχέδιό τους. Αυτό που, όμως, αρχικά μοιάζει ως το όνειρο κάθε άνδρα -μία εβδομάδα με τη σύζυγο, μία με την ερωμένη- ίσως δεν είναι η τέλεια ζωή που φανταζόταν ο Ζαν.

Λίγα λόγια για την ταινία: Μια χοντροκομμένη και ελευθέρων ηθών κωμωδία σκηνοθετημένη απο την Alexandra Leclère (Maman, Όλοι οι Καλοί Χωράνε). Ίσως αυτό που διαδραματίζεται στο πανί να είναι μια απο τις μεγάλες φαντασιώσεις των ανδρών, με την Leclère όμως να πετυχαίνει το αντίθετο με την ταινία της, η οποία εκτός απο μερικά αστεία γκάγκ που ξεχειλώνουν την ταινία, υποβιβάζει το γυναικείο φύλο ενω κάνει τον άνδρα το “θύμα” της υπόθεσης, ενω μέσα σε αυτόν τον κυκεώνα εξελίξεων τα μεγαλύτερα θύματα είναι τα παιδιά της οικογένειας τα οποία η Leclère χρησιμοποιεί, προκείμενου να “βγάλει” γέλιο. Οποία ειρωνεία… η ελευθέρια των γαλλικών ταμπού σε ολο της το μεγαλείο, χρησιμοποιημένο όμως με εντελώς λάθος τρόπο.

1.5/5

 

 

ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ

 

Storie di ordinaria follia -Tales of Ordinary Madness [επανέκδοση σε ψηφιακή κόπια]

Λίγα λόγια για την ταινία: Ο Φεράρι μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το διήγημα «Η ωραιότερη γυναίκα της πόλης», «του ποιητή της αμερικάνικης χαμοζωής» Τσαρλς Μπουκόφσκι, αποσπώντας εννέα σημαντικά διεθνή βραβεία.

Περιπλανώμενος σε έναν άχαρο και εσωστρεφή κόσμο, κάτω από τον καυτό ήλιο του Λος Άντζελες, ο συγγραφέας Τσαρλς Σίρκιν πνίγει στο ποτό τις καθημερινές δυσκολίες της ζωής. Η γνωριμία του με μια αινιγματική νεαρή πόρνη, την Κας, θα δώσει μια νέα πνοή στο μίζερο εικοσιτετράωρο του, αφού η ερωτική σχέση που θα αναπτυχθεί μεταξύ τους είναι φλογερή. Δυστυχώς για εκείνη, η προσφορά από ένα εκδοτικό οίκο της Νέα Υόρκης θα υποχρεώσει τον μεσήλικα Τσαρλς να την εγκαταλείψει ολομόναχη, διατηρώντας το ερωτηματικό μέσα του για το τι θα είχε συμβεί εάν είχε επιλέξει να ακολουθήσουν ένα κοινό μέλλον. Γυρνώντας όμως πίσω για να την αναζητήσει, θα πληροφορηθεί πως η Κας έχει αυτοκτονήσει, γεγονός που θα τον ωθήσει και πάλι στη μοναξιά.

 

 

The snows of Kilimanjaro

Λίγα λόγια για την ταινία: Ένας βαριά τραυματισμένος συγγραφέας στην αφρικανική ζούγκλα ενώ περιμένει βοήθεια, αναπολεί τη ζωή του και τις γυναίκες που τον έχουν σημαδέψει. Ενώ όμως οι σκέψεις του είναι βυθισμένες στον μοναδικό έρωτά του, η σύζυγός του αποδεικνύεται σθεναρή σύντροφος.
Βασισμένο στο βιβλίο του Έρνεστ Χέμινγουέι και γυρισμένο σε αυθεντικές τοποθεσίες της Κένυας, το φιλμ είναι χαρακτηριστικό δείγμα χολιγουντιανού έπους της δεκαετίας του ’50. Υπήρξε τεράστια εισπρακτική επιτυχία και έφτασε ως τα Όσκαρ, αποσπώντας υποψηφιότητες για τη φωτογραφία (Λέον Σάμροϊ) και τη σκηνογραφία του, ενώ καθιέρωσε τους Γκρέγκορι Πεκ, Αβα Γκάρντερ και Σούζαν Χέιγουορθ ως τους πιο περιζήτητους σταρ του Χόλιγουντ.

Ο συγγραφέας Χάυρ Στρητ τραυματίζεται σοβαρά , πηγαίνοντας για κυνήγι στο όρος Κιλιμάντζαρο. Ενώ κείτεται τραυματισμένος στη πλαγιά του Αφρικάνικου βουνού, κάνει έναν απολογισμό της ζωής και του έργου του: η μεγάλη του αγάπη και τα λάθη που τον οδήγησαν στο να τη χάσει, οι επαγγελματικοί του συμβιβασμοί για λόγους εμπορικότητας και οι ανούσιες επιτυχίες του τον γεμίζουν απογοήτευση Κι ενώ αισθάνεται τη ζωή του κενή, η αφοσίωση και η αγάπη της γυναίκας του Έλεν θα τον κάνει να αποκτήσει πάλι τη χαμένη του αυτοπεποίθηση.