Πραγματική γαλλική επέλαση αυτή την εβδομάδα, καθώς τέσσερις απο τις επτά ταινίες έχουν ταμπέλα “Made in France”, ενω ο Deadpool θα πάρει (;) την σκυτάλη απο τούς πολύ πετυχημένους Εκδικητές.
Επιστροφή λοιπόν για τον αθυρόστομο, πανσεξουαλικό και μεταλλαγμένο Wade Wilson, γνωστό και ως Deadpool, ο οποίος επιστρέφει με μεγάλα κέφια, επιστροφή όμως και για τον “μελαγχολικό” Richard Linklater με την κριτική του επάνω στίς ανοιχτές πληγές της Αμερικής με την ταινία Last Flag Flying και με εκλεκτό cast, ενω ο Βασίλης Χριστοφιλάκης μετά τα: Bραβείο της Διεθνούς Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου (Fipresci) για την Καλύτερη Ελληνική Ταινία στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, βραβείο Κέντρου Κινηματογράφου Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη και βραβείο της ΕΡΤ «New Cinema», τρυπώνει στίς αθηναικές αίθουσες με το κινηματογραφικό του ντεμπούτο και με τίτλο (βαθειά ανάσα) Too Much Info Clouding Over My Head.
Απο ‘δω και κάτω γίνεται… της Γαλλίας, πρώτα με το 50 Φορές Ανοιξη (Aurore) μια feelgood δραμεντί της Blandine Lenoir, μια ταινία για όλα όσα τελειώνουν και ξεκινούν στα 50 με την εκπληκτική Agnès Jaoui, ενω στήν συνέχεια συναντάμε τον Daniel Auteuil (ο οποίος μάλιστα προτάθηκε για Σεζάρ Ερμηνείας) στο ρόλο ενός δασκάλου, ικανού να αλλάξει τον κόσμο στήν ταινία Le Brio.
Κλείνουμε με το γαλλικό δράμα εποχής Βασιλικοί Γάμοι (L’Échange des Princesses) και την κωμωδία Εσύ Διαλέγεις (L’ Embarras du Choix) για τα μεγάλα διλήμματα της ζωής, ανάμεσα σε μια γυναίκα και δυο άντρες.
Ας δούμε όμως αναλυτικά τις νέες ταινίες της εβδομάδας:
Deadpool 2
Λίγα λόγια για την ταινία: Νομίζετε ότι αυτή τη φορά ξέρετε τι να περιμένετε από μια ταινία που έχει πρωταγωνιστή τον μη μεταλλαγμένο σούπερ-ήρωα; Νομίζετε λάθος! Το Deadpool 2 έρχεται για να φέρει σε μεγαλύτερο βαθμό όλα όσα συνηθίζουν οι περιπέτειες του είδους, παρουσιάζοντας ξανά τον ομώνυμο χαρακτήρα με τις θανάσιμες μεθόδους και την πιο εξωφρενική αίσθηση του χιούμορ σε όλο του το μεγαλείο.
Άποψη: Διαβάστε αναλυτικά την κριτική της ταινίας εδω
Last Flag Flying
Υπόθεση: Το 2003, τρεις δεκαετίες μετά από την κοινή θητεία τους στο Βιετνάμ, ο Λάρι «Ντοκ» Σέφερντ, ένας χαμηλών τόνων οικογενειάρχης, εκπλήσσει τον αλκοολικό πρώην Πεζοναύτη, Σαλ Νίλον, όταν τον επισκέπτεται στο μπαρ του. Μαζί εντοπίζουν και επισκέπτονται τον επίσης πρώην Πεζοναύτη, σύντροφό τους στο Βιετνάμ, Ρίτσαρντ Μούλερ, που εκείνα τα χρόνια ήταν ένας ατίθασος νέος, χωμένος σε κάθε ακολασία και πλέον είναι ένας παντρεμένος πάστορας. Όταν πλέον είναι και οι τρεις μαζί, ο Ντοκ αποκαλύπτει στους άλλους δύο τον πραγματικό λόγο για τον οποίο τους αναζήτησε τόσα χρόνια μετά την τελευταία φορά που ήταν όλοι μαζί. Ο γιος του Ντοκ, ο Λάρι Τζούνιορ, Πεζοναύτης κι εκείνος, έχασε τη ζωή του πριν λίγες μέρες στο Ιράκ, όπου υπηρετούσε τη θητεία του. Αυτό που ζητάει ο Ντοκ από τους δύο φίλους του, είναι να τον συνοδεύσουν σε ένα οδικό ταξίδι προκειμένου να παρακολουθήσουν μαζί την ταφή του νεαρού στο στρατιωτικό νεκροταφείο του Άρλινγκτον.
Όταν οι τρεις βετεράνοι φτάνουν στη βάση της Πολεμικής Αεροπορίας όπου έχουν σταλεί τα λείψανα του εκλιπόντος, συναντούν τον καλύτερο φίλο του, τον Τσάρλι Ουάσιγκτον, ο οποίος θέτει υπό αμφισβήτηση την επίσημη ιστορία για το πώς πέθανε ο Λάρι Τζούνιορ. Αναστατωμένος από τις νέες πληροφορίες, ο Ντοκ αποφασίζει να θάψει τον γιο του κοντά στο πατρικό τους σπίτι, στην ιδιαίτερη πατρίδα του κι όχι στο Άρλινγκτον. Έχοντας μαζί τους τον Ουάσινγκτον, οι τρεις βετεράνοι συνοδεύουν το φέρετρο χρησιμοποιώντας ένα τρένο ως μεταφορικό μέσον. Συζητάνε πολλά: την ύπαρξη του Θεού, τη θητεία τους στο Βιετνάμ κι ένα σκοτεινό μυστικό, που εξακολουθεί να τους στοιχειώνει τόσα χρόνια μετά. Σταματώντας για λίγο το ταξίδι τους στη Νέα Υόρκη, οι τρεις φίλοι αποφασίζουν να επισκεφθούν τη μητέρα ενός νεκρού συντρόφου τους η οποία ζει στη Βοστόνη. Μετά από αυτό φτάνουν στην ιδιαίτερη πατρίδα του Ντον. Και καθώς οι φίλοι του φοράνε την επίσημη στρατιωτική στολή τους, ο Λάρι αποχαιρετά τον γιο του για τελευταία φορά.
Λίγα λόγια για την ταινία: Βασισμένο στο βιβλίο του Ντάριλ Πόνικσαν, που με έναν τρόπο αποτελεί ενα άτυπο sequel του The Last detail του 1973 (με τον Jack Nicholson στον κεντρικό ρόλο), ο Linklater “ρίχνει” αλάτι στίς ανοιχτές πληγές της Αμερικής, με πρωταγωνιστές τρεις διαφορετικούς ήρωες που αντιπροσωπεύουν τρεις διαφορετικές ιδεολογίες, μοιράζονται όμως την ίδια απέχθεια για το γεγονός του πολέμου, αγνοώντας σχεδόν τι τον προκαλεί, συναντιούνται κάτω από κωμικοτραγικές συνθήκες, συνομιλούν, ενω παράλληλα αναπολούν το παρελθόν και προσπαθούν να συμβιβαστούν με το γεγονός ότι ο πόλεμος συνεχίζει να διαμορφώνει τη ζωή τους.
Ένα στοχαστικό road movie που ξεχειλίζει από χιούμορ, μελαγχολία και μεταμέλεια, καθώς εξετάζει τις διαρκείς συνέπειες επιλογών που πάρθηκαν στο χωνευτήρι του πολέμου, με τούς καλογραμμένους διαλόγους του Linklater και του Ντάριλ Πόνικσαν, που συνυπογράφει το σενάριο και μαζί με τις μεστές ερμηνείες των τριών πρωταγωνιστών Bryan Cranston, Steve Carell, και Laurence Fishburne, να κρατούν το ενδιαφέρον του θεατή.
3/5
Aurore
Υπόθεση: Η πενηντάχρονη Ορόρ Ταμπόρ, έχοντας αποφασίσει να χωρίσει από το σύζυγο της, χάνει τη δουλειά της και ταυτόχρονα μαθαίνει ότι θα γίνει γιαγιά. Νιώθει ότι η ζωή της βρίσκεται σε ένα τέλμα και ότι σιγά-σιγά περιθωριοποιείται. Αλλά όταν ξανασυναντά τυχαία τον έρωτα των νεανικών της χρόνων, κάτι αρχίζει να αλλάζει.
Λίγα λόγια για την ταινία: Με χιούμορ και ευαισθησία η Blandine Lenoir έφτιαξε μια τρυφερή ταινία για μια πενηντάχρονη γυναίκα τη στιγμή που όλα αλλάζουν γύρω της και μέσα της με έναν φανταστικό ρόλο για την Agnès Jaoui. «Φοβάμαι τα γεράματα, τη φτώχεια και τη μοναξιά, η φτώχεια και η μοναξιά μπορεί και να διορθώνονται, αλλά η ηλικία είναι κάτι άλλο, είναι κάτι που πρέπει να συνηθίσεις». Και σωστά, η ηρωίδα της ταινίας δυσκολεύεται να φανταστεί τον εαυτό της σε αυτό το νέο στάδιο στη ζωή της.
Η σκηνοθέτιδα, αντλώντας στοιχεία από την αναπόφευκτη στιγμή που πρέπει να αντιμετωπίσουμε τα ψυχολογικά και συναισθηματικά μας όρια καθώς μεγαλώνουμε, καθώς και τις διακρίσεις που δέχονται οι μεγαλύτεροι ηλικιακά εργαζόμενοι, υφαίνει ένα ανάλαφρο αλλά ουσιαστικό πορτρέτο μιας γυναίκας και μητέρας που πρέπει να επαναπροσδιορίσει τον εαυτό της. Η ταινία δίνει επίσης την ευκαιρία στην Agnès Jaoui να μας δείξει το πολύπλευρο ταλέντο της, ταλαντευόμενη ανάμεσα στην άρνηση και την αποδοχή του μέλλοντος, διατηρώντας πάντα την καρδιά ενός κοριτσιού.
2,5/5
Le Brio
Υπόθεση: Μετά από ένα περιστατικό, ένας λαμπρός καθηγητής, γνωστός για τις εκρήξεις του, αναγκάζεται να προετοιμάσει τη μαθήτρια που αδίκησε για έναν διαγωνισμό ρητορικής.
Λίγα λόγια για την ταινία: Ο Yvan Attal βάζει ως άξονα την σχέση μαθητή και δασκάλου και στήνει μια καλοπαιγμένη δραμεντί καταγράφει με λεπτό χιούμορ αλλά και με μερικές σεναριακές ευκολίες τις πολλαπλές εκφάνσεις του ρατσισμού στην καθημερινότητά μας, ενω χωρίς καμία ερωτική υποψία μεταξύ των δυο (κάτι δεν βλέπουμε συχνά, ειδικά στο γαλλικό σινεμά) χτίζει επάνω στίς προσωπικές ζωές των ηρώων του κρατάει ορισμένες ισορροπίες, χωρίς όμως να αποφεύγει το εντελώς αναμενόμενο φινάλε, όπου ολα με ενα “μαγικό” τρόπο μπαίνουν στήν θέση τους, ενω ο Daniel Auteuil (ο οποίος μάλιστα προτάθηκε για Σεζάρ Ερμηνείας) μας θυμίζει πόσο καλός ηθοποιός είναι με την σχεδόν σάρκαστική του ερμηνεία.
2/5
Too Much Info Clouding Over my Head
Υπόθεση: Ο Βασίλης, ένας σκηνοθέτης στα 35 γεμάτος ψυχαναγκασμούς και σε καθοδική επαγγελματική πορεία βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση να μαζέψει χρήματα για μια ταινία που δεν θέλει να κάνει, ένα έπος εποχής με ερωτικό τρίγωνο. Πρέπει μέσα σε μια εβδομάδα να παίξει σε μια διαφήμιση κινέζικης μπύρας, να κινηματογραφήσει ένα φιλανθρωπικό γκαλά στα βόρεια προάστια και να σκηνοθετήσει μια ξεπεσμένη πρώην ηθοποιό σταρ της τηλεόρασης που θέλει να επανέλθει στο προσκήνιο ερμηνεύοντάς τις Τρεις Αδελφές του Τσέχωφ σε μονόλογο. Παράλληλα ο Βασίλης πρέπει να διαχειριστεί την εξουσιαστική παραγωγό του, την παθητικά επιθετική μητέρα του, τις ανασφάλειες της κοπέλας του, τον καρκίνο που του χτυπά την πόρτα, την τεράστια συλλογή από έργα τέχνης που άφησε πίσω ο συλλέκτης πατέρας του και κυρίως τον κακό (πολύ κακό) του εαυτό.
Λίγα λόγια για την ταινία: To Too Much Info Clouding Over my Head είναι μια ασπρόμαυρη μεγάλου μήκους smart comedy γουντιαλενικού ύφους, μια ιστορία ενηλικίωσης, ένας φόρος τιμής στη δεκαετία των 80s και 90s και στους σημερινούς 30 something που ψάχνουν να βρουν τον δρόμο τους ψυχικά, ερωτικά, επαγγελματικά και γενικά. Είναι ένα σχόλιο πάνω στη σύγχρονη καλλιτεχνική και όχι μόνο πραγματικότητα με όλη (μα όλη) την τρέλα που την περιβάλλει, όπου με ειλικρίνεια και χιούμορ και με αρκετές αυτοβιογραφικές αναφορές, ο ηθοποιός και σκηνοθέτης αφηγείται την ιστορία ενός κινηματογραφιστή στην Ελλάδα της κρίσης, που προσπαθώντας να κάνει μια ταινία έρχεται αντιμέτωπος με ανίδεους παραγωγούς ψωνισμένους σταρ, αλλά και το ίδιο του το περιβάλλον. Η αλλιώς όταν το No Budget Story συναντά την Άρπα Colla… έτσι για να πάτε διαβασμένοι.
2/5
Εσύ Διαλέγεις (L’ Embarras du Choix)
Λίγα λόγια για την ταινία: Καθημερινά καλούμαστε να κάνουμε 35.000 επιλογές για διάφορα πράγματα. Από τα πιο απλά μέχρι τα πιο σύνθετα. Η Τζουλιέτ όμως αδυνατεί να αποφασίσει για οτιδήποτε. Eχει μάθει να αποφασίζουν άλλοι για αυτήν, συνήθως ο πατέρας ή ο αδερφός της. Μέχρι που γνωρίζει δύο γοητευτικούς άνδρες και αυτή την φορά θα πρέπει μόνη να επιλέξει ποιος είναι αυτός που αγαπάει πραγματικά. Μια γυναίκα – δύο άντρες, σε μια γαλλική κωμωδία για τα μεγάλα διλήμματα της ζωής. Καλοκαιρινό κανείς;
Βασιλικοί Γάμοι (L’Échange des Princesses)
Λίγα λόγια για την ταινία: 1721. Ο Φίλιππος της Ορλεάνης, Αντιβασιλέας της Γαλλίας, έχει μια τολμηρή ιδέα… Ο εντεκάχρονος Λουδοβίκος ΙΕ’ πρόκειται να στεφθεί βασιλιάς και μια «πριγκιπική ανταλλαγή» θα επέτρεπε στη χώρα να διασφαλίσει την ειρήνη με την Ισπανία μετά από μακροχρόνιο πόλεμο, ο οποίος έπληξε οικονομικά και τα δύο βασίλεια. Ο Αντιβασιλέας προτείνει να παντρευτεί ο διάδοχος του Ισπανικού θρόνου την κόρη του, Δεσποινίδα του Μονπενσιέ, και σε αντάλλαγμα να παντρευτεί ο Λουδοβίκος ΙΕ’ την τετράχρονη πριγκίπισσα της Ισπανίας. Έτσι, οι μικροί μελλόνυμφοι θα γίνουν, παρά τη θέλησή τους, πιόνια στα παιχνίδια εξουσίας των ενηλίκων.