Με τον καιρό να συνεχίζει να παίζει με τα νεύρα των θερινών και με την απελπιστική πτώση των εισητηρίων που έχει σαν αντίκτυπο (μέχρι στιγμής) μια απο τις χειρότερες καλοκαιρινές εισπρακτικές σεζόν, έχουμε πέντες νέες ταινίες, άναμεσά τους μια πολύ δυνατή περιπέτεια, ταινίες εποχής που μάς γυρνούν σε Αγγλία, Γαλλία και Ισπανία άλλων δεκαετιών, όπως και δυο πολύ καλές επανεκδόσεις.
Τούτη την κινηματογραφική εβδομάδα ξεχωρίζει η ταινία Sicario: Day of the Soldado, όπου Brolin & Del Toro κηρύσσουν πόλεμο στο μεξικάνικο καρτέλ ναρκωτικών, ενω οι: Glenn Close, Gillian Anderson και Terence Stamp, μας μεταφέρουν στήν Αγγλία στα τέλη του 1950 και στο σύμπαν της Agatha Christie, στήν ταινία Crooked House.
Παρακάτω “γυρίζουμε” πίσω κι άλλο τον χρόνο και πηγαίνουμε στήν Γαλλία του 1809, παρέα με τον Jean Dujardin, στήν κομεντί εποχής Καρδιοκατακτητής (Le Retour du Heros). Μένουμε στο 1800 και συγκεκριμένα στήν Βόρεια Ισπανία του 1843, και το Βάσκικο δράμα εποχής Ο Γίγαντας (Handia) με 10 βραβεία Γκόγια και Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν. Η εβδομάδα κλείνει με το Πρόβατα Εναντίον Λύκων (Sheep and Wolves), ενα Ρώσικο animation για τη σημασία του να είσαι φίλος με τον εθχρό σου.
Απο “πλευράς” επανεκδόσεων, έχουμε την ταινία Darling (φώτο), που χάρισε το Οσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου στην Julie Christie, μια ταινία-σταθμός του ελεύθερου σινεμά των 60’s που μας γνώρισε την σκοτεινή μεριά του Λονδίνου και τούς De Sica, Loren και Marcello Mastroianni να διασκευάζουν την “Φιλομένα Μαρτουράνο”, στήν ταινία Γάμος αλα Ιταλικά.
Ας δούμε όμως αναλυτικά τις νέες ταινίες της εβδομάδας:
Sicario: Day of the Soldado
Λίγα λόγια για την ταινία: O Stefano Sollima του Suburra και του τηλεοπτικού Gomorrah αντικαθιστά τον Denis Villeneuve, ο σεναριογράφος Taylor Sheridan (Wind River, Hell or High Water) παραμένει, και οι Josh Brolin και Benicio Del Toro επιστρέφουν στον πόλεμο των καρτέλ ναρκωτικών.
Η γνώμη μας: Διαβάστε την αναλυτικά εδω
Crooked House
Υπόθεση: Αγγλία, τέλη της δεκαετίας του 1950. Ο Αριστείδης Λεωνίδης βρίσκεται νεκρός κάτω από ύποπτες συνθήκες. Μετανάστης από την Ελλάδα, κατόρθωσε να δημιουργήσει μια τεράστια περιουσία και μια οικογένεια στην οποία συμπεριφερόταν ως ο απόλυτος πατριάρχης. Η εγγονή του, η Σοφία, προσλαμβάνει τον ιδιωτικό ντετέκτιβ Τσαρλς Χέιγουορντ, πρώην εραστή της, με πατέρα σημαίνον πρόσωπο των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών, να πάει στην οικογενειακή έπαυλη και να ερευνήσει την υπόθεση. Όταν καταφτάνει στην έπαυλη, ο Τσαρλς ανακαλύπτει τρεις γενιές της δυναστείας Λεωνίδη και μια δηλητηριώδη ατμόσφαιρα πικρίας, δυσαρέσκειας και ζήλιας. Σε ένα σπίτι γεμάτο με κίνητρα, ενδείξεις και ύποπτους, θα μπορέσει να βρει τον δολοφόνο πριν εκείνος «χτυπήσει» ξανά;
Λίγα λόγια για την ταινία: Η Agatha Christie είναι η πλέον ευπώλυτη συγγραφέας όλων των εποχών! Τα θεατρικά της έργα και τα μυθιστορήματά της έχουν πουλήσει πάνω από δύο δισεκατομμύρια αντίτυπα (!) τον περασμένο αιώνα. Διάσημη για τις πανέξυπνες αστυνομικές της ιστορίες, η δουλειά της Βρετανίδας συγγραφέα έδωσε την πρώτη ύλη για να γυριστούν δεκάδες τηλεοπτικές μεταφορές των βιβλίων της, με πρωταγωνιστές τους αγαπημένους της ντετέκτιβ, Ηρακλή Πουαρώ και Μις Μαρπλ. Αλλά και ο κινηματογράφος δεν έμεινε ποτέ παραπονεμένος, στόν οποίο δίνει “τροφή” απο τα μέσα της δεκαετίας του 1920, μέχρι και τις μέρες μας με τελευταία και μεγάλη επιτυχία το remake της ταινίας του 1974, Murder on the Orient Express σε σκηνοθεσία Kenneth Branagh και το Crooked House το οποίο βασίζεται στο βιβλίο “Αράχνες στη σοφίτα”.
Οι Δέκα Υποπτοι για Φόνο (όπως είναι ο ελληνικός τίτλος) του Γάλλου Gilles Paquet-Brenner, σκηνοθέτης του πολύ συμπαθητικού Dark Places (2015) με την Charlize Theron, αποδεικνύεται σχεδόν απο το πρώτο μισό του φίλμ ως η πιο αδύναμη μεταφορά βιβλίου της διάσημης συγγραφέα και ανάμεσα απο τα πιο αγαπημένα της όπως είχε δηλώσει. Καθαρά τηλεοπτικό προιόν, μια ταινία η οποία ξεκίνησε να κάνει κεριέρα μέσω streaming (απο τον Νοέμβρη του 2017 μάλιστα) δεν άγγιξε κανένα κινηματογραφικό κοινό, αλλά στήν Ελλάδα έρχεται γιατί… είναι καλοκαίρι.
Παρά τις τίμιες προσπάθειες του DP Sebastian Winterø αλλά και ολόκληρου του art department του οποίου η εξαιρετική δουλειά ξεχωρίζει σε κάθε πλάνο και με αισθητή την απουσία των Ηρακλή Πουαρώ και Μις Μαρπλ, καθώς ο Max Irons αλλά και ο χαρακτήρας του δεν διαθέτουν ούτε την γοητεία αλλά και το χάρισμα των παραπάνω ή έστω το στύλ του Bill Nighy στο πολύ καλύτερο Ημερολόγιο Φόνων που παίχτηκε πρίν λίγους μήνες. Η ταινία ενώ έχει μια πάρα πολύ καλή ιστορία (αν και λίγο ανθελληνική), σε γενικές γραμμές δεν κρατάει πολύ το ενδιαφέρον του θεατή. Πολλές φορές είναι άνευρη, λίγο χλιαρή και σε μερικά σημεία αδιάφορη και αυτό είναι αρκετά ενοχλητικό, εάν αναλογιστεί κανείς ότι έχουμε να κάνουμε με ιστορία της μοναδικής, Agatha Christie. Παρόλα αυτά όμως, προς το τέλος της ταινίας, καθώς τα πτώματα αυξάνονται, γίνεται όλο και πιο ενδιαφέρον και έτσι η ταινία, σώζεται λίγα λεπτά πριν πέσει στο γκρεμό!
Ερμηνευτικά η ταινία βασίζεται στο μπρίο της Christina Hendricks (Mad Men) σε έναν ρόλο femme fatale ο οποίος όμως μένει ανεκμετάλευτος καθώς ο χρόνος που την βλέπουμε … στο πανί είναι περιορισμένος. Η προσωπική μου πάντως προτίμηση ακούει στο όνομα Gillian Anderson, σε μια over the top ερμηνεία ξεπεσμένης star του σινεμά που πραγματικά … σε πείθει.
Αδιάφορη, χωρίς ψυχή ως βαρετή προσαρμογή ενός ακόμη βιβλίου της Agatha Christie, που οι διαστάσεις της μεγάλης οθόνης δεν κρύβουν τις ατέλειες της σκηνοθεσίας και την μετριότητα του φίλμ παρά το γεγονός οτι μέσα απο την ταινία περνούν ηθοποιοί καλού και αξιόπιστου βεληνεκούς. Ίσως με έναν πολύ καλύτερο σκηνοθέτη και λίγο παραπάνω budget ώστε να ξεφύγει απο την τηλεοπτική ταυτότητα που πρεσβεύει, να είχαμε ενα καλύτερο αποτέλεσμα. Σίγουρα όμως ακόμα και έτσι η ταινία θα βρεί το κοινό που θα έχει τον χρόνο και την διάθεση να επισκεφτεί το θερινό της γειτονιάς του.
1/5
Le Retour du Heros
Υπόθεση: Γαλλία, 1809. Ο γοητευτικός λοχαγός Neuville (Jean Dujardin) ετοιμάζεται να παντρευτεί την αφελή Pauline (Noémie Merlant), όμως ξεσπάει πόλεμος κι αναγκάζεται να φύγει για το μέτωπο. Όταν η Pauline δεν λαμβάνει νέα του για μήνες, πέφτει σε βαριά μελαγχολία. Για να της φτιάξει το κέφι η αδελφή της Elisabeth (Mélanie Laurent) γράφει ψεύτικες και φαντασμαγορικές επιστολές εκ μέρους του Neuville, πιστεύοντας ότι ο εξαφανισμένος αρραβωνιαστικός δεν θα ξαναγυρίσει ποτέ. Όταν ο Neuville τελικά επιστρέφει αναπάντεχα, τον καλωσορίζουν με δόξες και τιμές, αφού κανείς δεν ξέρει ότι στην πραγματικότητα είναι ένας λιποτάκτης και δειλός καιροσκόπος. Η Elisabeth, όμως, που ξέρει την αλήθεια, αποφασίζει να τον εκθέσει. Οι δύο αντίπαλοι δολοπλόκοι θα αρχίσουν μία διαμάχη, συνωμοτώντας ο ένας εναντίον του άλλου με όποιο κόλπο μπορούν να σκεφτούν.
Λίγα λόγια για την ταινία: Μία κωμωδία ηθών που θυμίζει Τζέιν Όστιν, μία ταινία εποχής με επίκαιρα θέματα, ένα ακαταμάχητο δίδυμο που ξιφομαχεί με τις λέξεις και μία ρομαντική ιστορία των αρχών του 19ου αιώνα στη Γαλλία. Ο Καρδιοκατακτητής είναι μία απολαυστική μείξη όλων αυτών με πρωταγωνιστή τον εξαιρετικό στις κωμωδίες και βραβευμένο με Όσκαρ Jean Dujardin (The Artist) και συμπρωταγωνίστρια την, εκτός από αιθέρια, απρόσμενα ξεκαρδιστική Mélanie Laurent (Inglourious Basterds). Τη σκηνοθεσία αναλαμβάνει ο Laurent Tirard, σκηνοθέτης του τρομερά επιτυχημένου Μικρού Νικόλα, ο οποίος συνυπογράφει και το εμπνευσμένο σενάριο. Η ταινία διαδραματίζεται με φόντο καθηλωτικά σκηνικά της Γαλλίας του 19ου αιώνα, ντύνει τους πρωταγωνιστές με εντυπωσιακά κουστούμια και χαρίζει έξυπνους και χιουμοριστικούς διαλόγους, πολλές σκηνές γέλιου και άψογου κωμικού ρυθμού σε μία ιστορία για την αιώνια πάλη των δύο φύλων, αλλά και για τον έρωτα που έρχεται από εκεί που δεν τον περιμένεις.
2/5
Handia (Ο Γίγαντας)
Λίγα λόγια την ταινία: Βόρεια Ισπανία, 1843. Ο νεαρός Μάρτιν, επιστρέφοντας στο σπίτι του μετά τον πόλεμο, πληγωμένος και ηττημένος, βρίσκει τον αγαπημένο του αδελφό, Χοακίν, να έχει μεγαλώσει τόσο, που μοιάζει με αληθινό γίγαντα. Για να βοηθήσουν την οικογένεια τους, οι δυο τους, ξεκινούν μια ριψοκίνδυνη περιπέτεια, στην οποία ο γιγαντιαίος Χοακίν γίνεται νούμερο σε τσίρκο, δίνει παραστάσεις σε πλατείες, θέατρα και αυλές πλουσίων σε όλη την Ευρώπη. Ομως, σύντομα αντιλαμβάνονται πως ο χώρος των θεαμάτων είναι γεμάτος προκλήσεις, ψέματα και προδοσία.
Από τους δημιουργούς του “Λουλούδια” η καλύτερη Ισπανική ταινία της χρονιάς με 10 Βραβεία Goya. Μια απίστευτη αλλά αληθινή ιστορία που θα συγκινήσει.
Πρόβατα Εναντίον Λύκων (Sheep and Wolves)
Στα ελληνικά: Φανή Καρόζη, Χρυσούλα Παπαδοπούλου, Ιφιγένεια Στάικου κ.α
Λίγα λόγια για την ταινία: Σε μια μαγική χώρα κάπου μακριά, σε ένα όμορφο χωριό που μοιάζει με ζωγραφιά ζουν ανέμελα ένα κοπάδι πρόβατα. Η ειδυλλιακή ζωή τους διακόπτεται όταν μια αγέλη λύκων έρχεται να κατασκηνώσει δίπλα στην ρεματιά τους. Σύμφωνα με αρχαίες παραδόσεις ο αρχηγός τους πρόκειται να αποσυρθεί και ο διάδοχός του θα πρέπει να αποδείξει ότι είναι άξιος εξολοθρεύοντας όλους τους αντιπάλους του. Oταν ο δυνατός και πάντα ετοιμοπόλεμος Ραγκλαρ βγαίνει μπροστά, ο μόνος που τολμά να σταθεί απέναντι του είναι ο Γκρέι, ένας αξιαγάπητος αλλά αδέξιος νεαρός λύκος. Για να γίνει αρχηγός και να κερδίσει πίσω την καρδιά της Μπιάνκα, ο Γκρέι πηγαίνει στο δάσος όπου ανακαλύπτει μια κατασκήνωση από τσιγγάνους κουνέλια. Η Μάμι, το κουνέλι μέντιουμ του δίνει ένα μαγικό φίλτρο και ο Γκρέι το πίνει και επιστρέφει στο λημέρι των λύκων, για να ανακαλύψει πως έχει μεταμορφωθεί σε …κριάρι!
Μία όμορφη ιστορία γεμάτη δράση, χιούμορ και πολλά μηνύματα για την διαφορετικότητα και το να μην κρίνεται κάποιος από την εμφάνιση του!
2/5
ΕΠΑΝΕΚΔΌΣΕΙΣ
Darling [επανέκδοση σε ψηφιακή κόπια]
Κυκλοφορεί στις 28 Iουνίου στους κινηματογράφους:
σινε ΔΙΑΝΑ [Μαρούσι]
Λίγα λόγια για την ταινία: Η Νταϊάνα Σκοτ είναι μια πανέμορφη Αγγλίδα που εργάζεται ως μοντέλο κι είναι αποφασισμένη να πετύχει και να φτάσει στην κορυφή χρησιμοποιώντας θεμιτά κι αθέμιτα μέσα. Γνωρίζει ένα δημοσιογράφο τον Ρόμπερτ Γκολντ, με τη βοήθεια του οποίου της ανοίγεται ένας νέος κύκλος γνωριμιών. Οι δυο τους ερωτεύονται κι ο Ρόμπερτ αφήνει την οικογένειά του για εκείνη, αλλά η Νταϊάνα είναι τόσο αποφασισμένη να πετύχει τους στόχους της, ώστε να μη διστάσει να τον απατήσει με άλλους. Η γνωριμία της με τον πλέιμποϊ Μάιλς Μπραντ την κάνει να πιάσει πάτο κι είναι πλέον αργά για πραγματική ευτυχία για τη Νταϊάνα, η οποία ζει τους ξέφρενους ρυθμούς και την τρέλα της δεκαετίας του ’60.
Η ταινία έλαβε 5 υποψηφιότητες για βραβείο Όσκαρ, μεταξύ των οποίων και για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας και κέρδισε Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου, Πρωτότυπου Σεναρίου και Κοστουμιών. Η ταινία που αποτελεί σύμβολο των ξέφρενων ρυθμών στην Αγγλία της δεκαετίας του ’60, έλαβε την 83η θέση στη λίστα με τις 100 καλύτερες ταινίες όλων των εποχών που θεσπίστηκε από το Βρετανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου.
Γάμος Αλά Ιταλικά
Λίγα λόγια για την ταινία: Ο νεαρός ναπολιτάνος καρδιοκατακτητής Domenico (Marcelo Mastroianni)
επιτυχημένος επιχειρηματίας που του αρέσει να κυνηγάει ασύστολα γυναίκες, συναντιέται με την πόρνη Φιλουμένα (Σοφία Λόρεν) σε έναν οίκο ανοχής της Νάπολης κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Την ερωτεύεται, την εγκαθιστά σε ένα διαμέρισμα και της δίνει δουλειά στις επιχειρήσεις του. Όταν αρκετό καιρό μετά ο Ντομένικο, που εξακολουθεί να «παίζει» με τις γυναίκες και συμπεριφέρεται πλέον στη Φιλουμένα σαν σε υπηρέτριά του, αποφασίζει να παντρευτεί μία νεότερη υπάλληλό του, η Φιλουμένα υποκρίνεται την ετοιμοθάνατη και τον παντρεύεται στο «νεκρικό» κρεβάτι με τις ευχές της Εκκλησίας… Η Φιλουμένα «ανασταίνεται» όμως και του αποκαλύπτει την ύπαρξη τριών παιδιών της, λέγοντας του ότι ένα από αυτά -χωρίς να καθορίζει ποιο ακριβώς- είναι δικό του. Ο Ντομένικο έξαλλος με την απάτη της Φιλουμένας διαλύει τον γάμο, με την συναίνεση της, καθώς έχει βαρεθεί τους τρόπους του, αλλά μένει πλέον με το σαράκι του «ποιος είναι ο γιος του». Θα καταφέρει να τον βρει μόνος του, ή θα χρειαστεί την βοήθεια της Φιλουμένας;
Εξαιρετικά μεστή ταινία του σπουδαίου Βιτόριο Ντε Σίκα, που αναλύει τις δομές της οικογένειας και της μισαλλοδοξίας στην Ιταλία του Νότου, αμέσως μετά τον Β Παγκόσμιο: Άντρες-γόηδες, γυναίκες-αντικείμενα του πόθου, χρήμα που εξαγοράζει τα πάντα και επιφανειακές σχέσεις… Οι ερμηνείες των δύο ιερών τεράτων του Ιταλικού σινεμά, Μαστρογιάνι και Λόρεν είναι έξοχα ρεαλιστικές, οι δε καταστάσεις που προκύπτουν από την σύγκρουση του ζευγαριού είναι ανθρώπινες και συγκινητικές. Η ταινία έχει βάθος, ανθρωπιά και ελπίδα ότι τελικά οι άνθρωποι δεν είναι τόσο ανάλγητα γαϊδούρια όσο φαίνονται, ενω παράλληλα αποτελεί και έναν ύμνο στους νεανικούς έρωτες που περνούν και αφήνουν ανεξίτηλα τα σημάδια στη ζωή κάποιου. Κυρίως όμως αποτελεί μια κλασική ταινία εποχής που βλέπει τον έρωτα και την αγάπη μέσα από συνεχείς δολοπλοκίες και τερτίπια μιας γυναίκας που κάνει τα πάντα για να κρατήσει οτιδήποτε θεωρεί μοναδικό και αξεπέραστο.