Μπορεί μια ευρεία χρήση αυτόνομων οχημάτων να είναι ακόμα μακρυά, όμως η νομοθεσία σ’ αυτή την περίπτωση πρέπει να είναι έτοιμη και να μην ακολουθεί τις εξελίξεις όπως γίνεται συνήθως με την τεχνολογία.
Στη χώρα μας, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όρισε τους όρους και τις προϋποθέσεις για παρόμοια αυτοκίνητα που (θα) μπορούν να κινούνται στους ελληνικούς δρόμους χωρίς οδηγούς. Η σχετική υπουργική απόφαση δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης και παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον, αναφέροντας μεταξύ άλλον ότι αρχικά η χρήση ενός τέτοιου οχήματος θα χωρίζεται σε στάδια και θα επιτρέπεται μόνο για ερευνητικούς σκοπούς στο πλαίσιο πιλοτικής εφαρμογής.
Στο πρώτο στάδιο θα απαιτείται η παρουσία οδηγού στο αυτόνομο όχημα ενώ στο επόμενο στάδιο θα μπορεί να λειτουργεί αυτόνομα χωρίς κάποιον οδηγό αλλά μόνο με επόπτη. Το τελευταίο στάδιο είναι η λειτουργία του οχήματος μόνο για επιβάτες χωρίς παρουσία οδηγών, το οποίο όχημα θα πρέπει να φέρει ειδικές πινακίδες κυκλοφορίας. Αν κάτι πάει στραβά, τότε το όχημα θα πρέπει να ακινητοποιείται με ασφάλεια, με ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης να τίθεται σε εφαρμογή με ευθύνη του φορέα υλοποίησης του προγράμματος.
Ακολουθεί ολόκληρη η υπουργική απόφαση:
Άρθρο 1
Ορισμοί
Για τους σκοπούς της παρούσας απόφασης νοούνται:
Επιβατηγό όχημα χωρίς την παρουσία οδηγού επ’ αυτού: Το μεταφορικό μέσο που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά επιβατών και κινείται σε συγκεκριμένη διαδρομή ή σε λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας και η κί …
Διαβάστε όλο το άρθρο από την πηγή