Πάμε σινεμά: Wonder Woman

Πριν να γίνει γνωστή ως η Wonder Woman, ήταν η Diana, πριγκίπισσα των Αμαζόνων, εκπαιδευμένη να είναι μια ανίκητη πολεμίστρια. Μεγαλωμένη σε ένα προστατευμένο από τον κόσμο, παραδεισένιο νησί…

η ζωή της αλλάζει, όταν ένας Αμερικάνος πιλότος πέφτει στις ακτές του νησιού της και της λέει για ένα μεγάλο πόλεμο που εξαπλώνεται στον έξω κόσμο. Η Diana θα αποφασίσει να αφήσει τον κόσμο της, πεπεισμένη ότι μπορεί να σταματήσει την απειλή. Πολεμώντας δίπλα στους ανθρώπους, σε έναν πόλεμο χωρίς προηγούμενο, η Diana θα ανακαλύψει το εύρος των δυνάμεων της… και μαζί το πραγματικό της πεπρωμένο.

Ο χαρακτήρας της Wonder Woman, όταν δημιουργήθηκε απο τήν πένα του William Moulton Marston και εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο τεύχος All Star Comics #8 που κυκλοφόρησε απο την DC Comics τον Ιανουάριο του 1942, δεν ήταν απλά μια ακόμα ηρωίδα, ήταν ένα γυναικείο σύμβολο στο χώρο των κόμικ.

Δημιουργήθηκε όταν στον χώρο κυριαρχούσαν αποκλειστικά άντρες ήρωες και έφερε την επανάσταση. Για πρώτη φορά μια γυναίκα δεν ήταν ένας δευτερεύων χαρακτήρας, αλλά πρωταγωνιστούσε. Άπειρες φορές τα… έβαζε με τους φαινομενικά δυνατότερους σωματικά άντρες και τους νικούσε με ευκολία, ήταν πανέξυπνη, θαρραλέα, δυνατή και πάνω από όλα ανεξάρτητη. Ο χαρακτήρας έγινε αμέσως ανάρπαστος και τα κόμικ της πουλούσαν σε απίστευτους ρυθμούς. Η επιρροή της παράλληλα ήταν τεράστια. Αποτέλεσε πρότυπο σε μικρά κορίτσια αλλά και πηγή έμπνευσης σε μεγαλύτερες ηλικίες. Αντιλαμβανόμαστε δηλαδή το πόσο σημαντική είναι η παρουσίαση του χαρακτήρα στην επερχόμενη ταινία.

Αν και ο χαρακτήρας της Wonder Woman έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής με την τηλεοπτική σειρά που κυκλοφόρησε το 1975, η μεταφορά της στην μεγάλη οθόνη ήταν πάντα ένα δύσκολο εγχείρημα. Πρίν απο περίπου έξι χρόνια ο σκηνοθέτης Joss Whedon (The Avengers), προσπάθησε να πείσει την Warner Bros παρουσιάζοντας τις ιδέες του για την ηρωίδα, όμως η πρόταση του απορρίφθηκε. Το ίδιο συνέβη και με τον τηλεοπτικό πιλότο του NBC, που επίσης απορρίφθηκε καθώς θεωρήθηκε πολύ συμβατικός.

Η Wonder Woman (Gal Gadot) δεν έρχεται απλώς να ανανεώσει το υπερ-ηρωικό σύμπαν της DC (Superman, Batman, Suicide Squad κλπ)… αλλά ξαναβάζει – για τα καλά – στόν κινηματογραφικό χάρτη την γυναικεία παρουσία, ένα μέρος, όπου κυριαρχείται από μυώδεις άντρες και διάφορα σκόρπια γυναικεία “άλλοθι” (χαρακτηριστικότερο παράδειγμα η Black Widow-Scarlet Johansson στο σύμπαν της Marvel).

Με νωπές τις μνήμες τόσο της Furiosa στο (ανδροκρατούμενο) Mad Max, της Kate Beckinsale, της Milla Jovovich όσο και της Uma Thurman στο Kill Bill και ακόμα παλιότερα, με τούς χαρακτήρες των Ripley και Sarah Connor, θα μπορούσε κάποιος/α να πει, με μια πρώτη ματιά, πως η γυναίκα διεκδικεί τον ισότιμο ρόλο της στο εμπορικό σινεμά, ακόμα και σε “ανδροκρατούμενα” είδη, όπως είναι οι ταινίες δράσης και περιπέτειας.

Εδώ όμως… όλα είναι διαφορετικά. Το διαφορετικό έγκειται στο γεγονός ότι για πρώτη φορά, την ηρωίδα του William Moulton Marston σκηνοθετεί μία γυναίκα.

Η ταινία της Patty Jenkins (Monster) – που έχει να κάνει ταινία απο το 2003, όταν (πάλι γυναίκες), έχουν γυρίσει μερικές απο τις καλύτερες “αντρικές” ταινίες, όπως η Catherine Bigelow με το Point Break του 1991 – τα αλλάζει ολα αυτά… απλά κοιτάζοντας στο παρελθόν, με ενα συνδυασμό, μεταξύ Thor & Captain America: The First Avenger και ενα φόρο τιμής στο Superman (1978) του Richard Donner, με το πρώτο μισάωρο κομμάτι της ταινίας, να αντιστοιχεί με εκείνο του Krypton. Όπως ο Superman του Christopher Reeve, έτσι και η Wonder Woman της Gabot, είναι η ελπίδα και η δικαιοσύνη σε ενα γκρίζο κόσμο.

Η Jenkins φτιάχνει με τέχνη ενα πραγματικά χορταστικό origin story, με ισορροπημένη δράση και σεβασμό στήν ηρωίδα της. Η ταινία -παρ’όλα τα 140 της λεπτά- έχει ρυθμό, δεν βιάζεται να μπεί στήν δράση, κάνει μια λεπτομερέστατη παρουσίαση του χαρακτήρα, -κάτι- που δεν αφήνει τον θεατή με ερωτήματα και παράλληλα δεν δείχνει μπουκωμένη. Ακόμα και το σκηνικό του Ά Παγκοσμίου Πολέμου λειτουργεί υπέρ της ταινίας, δίνοντας την ευκαιρία στήν Jenkins να περάσει μυνήματα για τον φεμινισμό, την δυναμικότητα και την γυναικεία αντίσταση κατά την διάρκεια του πολέμου.

Με την σκηνοθεσία της, η Jenkins καταφέρνει με ενα δικό της στύλ, να είναι επιβλητική – αρκούν μόνο τα πρώτα πλάνα με της εντυπωσιακές εικόνες στο νησί με την εκπαίδευση της Diana ενω τα (σε γενικές γραμμές) φοβερά CGI, βοηθούν και δεν κλέβουν την παράσταση. Αν θέλουμε να προσάψουμε κάτι μείον, αυτό δεν είναι τίποτα άλλο απο τα τελευταία 20 λεπτά της ταινίας με την άσκοπη χρήση των ειδικών εφέ, παγίδα όμως που πέφτουν όλες οι ταινίες με super ήρωες.

Εκεί όμως που η ταινία “χτυπάει φλέβα”, είναι στήν χημεία μεταξύ των δυο πρωταγωνιστών. Gal Gadot και Chris Pine, ανταλλάσσουν βλέμματα και ατάκες, με τρομερή φυσικότητα και ταχύτητα.

Η Wonder Woman της Gal Gabot, λάμπει κυριολεκτικά στήν οθόνη – και βάζει τέλος στήν αρχική γκρίνια για την επιλογή της συγκεκριμένης ηθοποιού – με το παρουσιαστικό της και την ενεργειά της. Κατορθώνει να είναι “αθώα” και γοητευτική σε μια ταινία που πραγματικά της ανήκει.

Ο Chris Pine, μετά το περσινό Hell or High Water, έχει καταφέρει να πείσει (πλέον) τούς πιο πολλούς οτι μπορεί να παίξει, απο το να είναι ένα ακόμα “ωραίο πρόσωπο” και με έναν αέρα ειρωνείας απο το σύμπαν του Star Trek, ισορροπεί με μεγάλη ευκολία στο παίξιμό του μεταξύ σοβαρού και αστείου.

Οι υπόλοιποι χαρακτήρες Danny Huston (Clash of the Titans, X-Men Origins: Wolverine) και Elena Anaya (The Skin I Live In), ως “κακοί” δεν εκμεταλλεύονται οσο θα έπρεπε. Αντίθετα πολύ καλός στόν ρόλο του είναι ο David Thewlis (Harry Potter).

Πολύ καλό επίσης και το soundtrack του Rupert Gregson-Williams, ο οποίος με την σειρά του, βάζει την δική του σφραγίδα στήν ταινία με νέα θέματα και φυσικά το κλασσικό (πλέον) theme της Wonder Woman.

Μετά απο τέσσερις – πολύ καλές εισπρακτικά, αλλά χτυπημένες απο μερίδα κριτικών – προσπάθειες, η DC κερδίζει το στοίχημα με την πρώτη stand-alone περιπέτεια της διάσημης αμαζόνας και οι προβληματισμοί των θαυμαστών των ταινιών της DC, για το πόσο καλό θα μπορούσε να αποδειχθεί ένα τέτοιο εγχείρημα, θα εξανεμιστούν με το πέρας των 140 λεπτών δράσης και συγκίνησης.

Με ασταμάτητη δράση, ενδιαφέρουσες ανατροπές και υποδειγματική σκηνοθεσία, η ταινία Wonder Woman, είναι το ιδανικό ξεκίνημα και ο οδηγός για μια νεα σειρά ταινιών απο το σύμπαν τις DC.

Απολαύστε άφοβα!

Φυσικά από την εξίσωση δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα δεκάδες συλλεκτικά αντικείμενα, φιγούρες και ρούχα που κυκλοφορούν και ταϊζουν την αγάπη μας για την DC αλλά και το σύμπαν της Wonder Woman. Δείτε τα όλα εδώ