Πολεμικό Ναυτικό: Οι κορβέτες, οι ΜΕΚΟ, τα χασομέρια και οι «ειδικοί»

0
121

Καθυστερήσεις στην ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού, την ώρα που η Τουρκία απειλεί με εισβολή – Οι πιέσεις, το οικονομικό «αγκάθι» και η εμφάνιση ξανά των «ειδικών».

Με φόντο τις τουρκικές προκλήσεις που κλιμακώνονται λόγω και έργω, φτάνοντας στο σημείο η τουρκική ηγεσία να απειλήσει την Ελλάδα ακόμα και με εισβολή σε ελληνικά νησιά, στο ελληνικό «Πεντάγωνο» επικρατεί έντονη κινητικότητα ώστε να προλάβουν οποιαδήποτε ενέργεια πριν καν εκδηλωθεί.
Πολιτική και στρατιωτική ηγεσία κινούνται σε δύο παράλληλους άξονες, θωρακίζοντας αφενός τα σύνορα σε στεριά, αέρα και θάλασσα και αφετέρου προχωρώντας με μεθοδικές κινήσεις στην εξοπλιστική ενίσχυση των τριών Κλάδων. Μπορεί η Πολεμική Αεροπορία, το Πολεμικό Ναυτικό και ο Στρατός Ξηράς να ανταπεξέρχονται με απόλυτη επιτυχία σε κάθε πρόκληση της Άγκυρας, ωστόσο, όλοι αναγνωρίζουν ότι υπάρχουν αδυναμίες και ελλείψεις, που βάσει των συνθηκών που διαμορφώνονται θα πρέπει να καλυφθούν άμεσα και χωρίς την παραμικρή προχειρότητα.

Στην κορυφή της ατζέντας βρίσκεται το Πολεμικό Ναυτικό, οι ανάγκες του οποίου είναι τεράστιες και χρήζουν άμεσων και στοχευμένων παρεμβάσεων. Η αναμόρφωση του Στόλου έχει ήδη ξεκινήσει και διαμορφώνεται βάσει της νέας δομής δυνάμεων που έχει διαμορφώσει το ΓΕΝ και έχει εγκρίνει το υπουργείο Άμυνας και ο πρωθυπουργός. Ήδη, με τις 3+1 φρεγάτες Belh@rra ανατρέπονται τα δεδομένα στον συσχετισμό δυνάμεων με την Τουρκία, με τα κορυφαία πλοία να υπόσχονται απόλυτη κυριαρχία στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.
Ωστόσο, είναι δεδομένο πως η προσπάθεια πρέπει να συνεχιστεί με ταχείς ρυθμούς και κανένας παράγοντας δεν πρέπει να βάλει φρένο στον σχεδιασμό για εξοπλιστική ενίσχυση, παρά τις νέες συνθήκες που διαμορφώνει η ενεργειακή κρίση και οι δυσκολίες στην οικονομία.

Τι γίνεται με τις ΜΕΚΟ;

Προγράμματα όπως αυτό του εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ κλάσης ΥΔΡΑ θα έπρεπε να έχουν αρχίσει να «τρέχουν» από τις αρχές του καλοκαιριού, με το Πολεμικό Ναυτικό να τονίζει πως το ζήτημα πρέπει να κλείσει… χθες και τα τέσσερα πλοία να μπουν στα ναυπηγεία άμεσα. Οι ίδιοι άλλωστε ξέρουν καλύτερα από τον καθένα πως για να μπει ένα πλοίο στα… πιτς και να ολοκληρωθούν οι εργασίες αναβάθμισης, θα απαιτηθούν σχεδόν δύο χρόνια. Περιθώρια λοιπόν για αδικαιολόγητες αδράνειες …
Διαβάστε όλο το άρθρο από την πηγή