Αδικαιολόγητη προσπάθεια να μπει «φρένο» στον εκσυγχρονισμό του Πολεμικού μας Ναυτικού – Εισηγήσεις προς την πολιτική ηγεσία για απόκτηση μεταχειρισμένων αμερικανικών πλοίων που στο παρελθόν έχει απορρίψει το ΓΕΝ.
Όταν μέχρι πριν λίγα 24ωρα μας ρωτούσαν τι γίνεται με το ζήτημα της απόκτησης κορβετών για το Πολεμικό μας Ναυτικό, αυτό που ξεκαθαρίζαμε είναι πως ναι μεν υπάρχει μια μικρή καθυστέρηση στις ανακοινώσεις αλλά, η απόφαση της πολιτικής ηγεσίας είναι ειλημμένη και είναι θετική.
Ο πρωθυπουργός έχει στα χέρια του εδώ και τρεις περίπου μήνες την εισήγηση του ΓΕΝ για τις κορβέτες, με την ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού να έχει διαμορφώσει ένας πλήρες πλάνο βασιζόμενο απόλυτα στη Δομή Δυνάμεων που έχει εγκρίνει πολιτική και στρατιωτική ηγεσία. Οι προτεραιότητες για τον Στόλο ήταν εξ αρχής ξεκάθαρες, με τον Αρχηγό ΓΕΝ, Αντιναύαρχο Στυλιανό Πετράκη να μην παρεκκλίνει χιλιοστό από τις αποφάσεις για τη Δομή Δυνάμεων, κινούμενος βεβαίως πάντα με γνώμονα το συμφέρον του Πολεμικού Ναυτικού και των Ενόπλων Δυνάμεων.
Ποια ήταν η πρώτη προτεραιότητα; Η απόκτηση νέων φρεγατών. Μετά από σκληρή διαπραγμάτευση που διήρκεσε σχεδόν έναν χρόνο, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε την απόκτηση των καλύτερων φρεγατών στον κόσμο, των γαλλικών Belh@rra και μάλιστα στην εξαιρετική τιμή των 3 δισ. ευρώ για τρία πλοία, με τον οπλισμό τους, την εκπαίδευση του προσωπικού και την μετέπειτα υποστήριξη.
Ακολούθησε η διαπραγμάτευση για τις κορβέτες, με το Πολεμικό Ναυτικό να έχει κινηθεί ταχύτατα, να έχει εξετάσει με κάθε λεπτομέρεια όλα τα υποψήφια πλοία, αναλύοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους, τις δυνατότητές τους σε κάθε σενάριο ναυτικού πολέμου, τον οπλισμό τους, τους χρόνους παράδοσης, την μετέπειτα υποστήριξη και φυσικά το κόστος. Όπως έχουμε γράψει, τρεις ήταν οι «μνηστήρες» που κατέθεσαν προτάσεις που ικανοποιούσαν απόλυτα το Πολεμικό Ναυτικό. Οι Γάλλοι με τις κορυφαίες κορβέτες Gowind της Naval Group (κατασκευάστρια εταιρεία και των φρεγατών Belh@rra), οι Ιταλοί που υποστηρίζονται και από ΗΠΑ με τις πανίσχυρες κορβέτες FCX-30 γνωστές ως κλάσης Doha, της εταιρείας Fincantieri, αλλά και οι Ολλανδοί με τις κορβέτες Sig …
Διαβάστε όλο το άρθρο από την πηγή