Ένα από τα εξαρτήματα του αυτοκινήτου που τα θυμόμαστε μόνο όταν χρειαστεί αντικατάσταση.
Του Γιάννη Σκουφή
Σας έχει τύχει να οδηγήσετε σε βροχή με προβληματικούς υαλοκαθαριστήρες; Αν ναι τότε θα έχετε διαπιστώσει πόσο επικίνδυνο είναι να οδηγείτε με μέτρια ορατότητα επειδή τα φθαρμένα λαστιχάκια δεν μπορούν να απομακρύνουν αποτελεσματικά το νερό από το παρμπρίζ. Στην περίπτωση δε που δεν λειτουργούν καθόλου οι υαλοκαθαριστήρες η οδήγηση είναι ουσιαστικά αδύνατη.
Πρακτικά δεν υπάρχει κάποιος κανόνας για την αντικατάσταση των φθαρμένων μάκτρων αλλά τα υλικά τους αρχίζουν να χάνουν την αποτελεσματικότητα τους ήδη από τον πρώτο χρόνο.
Επίσης εκτός από την κακή ορατότητα που εγκυμονεί κινδύνους, τα κακής ποιότητας λαστιχάκια μπορούν να προκαλέσουν και φθορές στην επιφάνεια του παρμπρίζ.
Η φθορά των υαλοκαθαριστήρων οφείλεται λιγότερο στις ώρες λειτουργίας τους και περισσότερο στο χρόνο τοποθέτησής τους, καθώς το λάστιχο τους προοδευτικά σκληραίνει και ξεραίνεται.
Πέρα από τις γραμμές και τον ελλιπή καθαρισμό του παρμπρίζ ένα ακόμα σημάδι που μας δείχνει πως τα μάκτρα πρέπει να αντικατασταθούν είναι ο παρατεταμένος θόρυβος κατά την κίνησή τους ή οι αναπηδήσεις πάνω στο κρύσταλλο.
Στην αγορά υπάρχουν πολλές επιλογές για την αντικατάσταση ενός ζεύγους υαλοκαθαριστήρων με το κόστος να κυμαίνεται από 10 έως και 30 ευρώ. Φυσικά, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και τον πίσω υαλοκαθαριστήρα.
PHOTO GALLERY
Photo 1/2
Photo 2/2