Το ιστορικό Spitfire του 1947, από στατικό έκθεμα στο Μουσείο της Πολεμικής Αεροπορίας ανακατασκευάστηκε στο Biggin Hill της Μεγάλης Βρετανίας και πέταξε ξανά στους ελληνικούς ουρανούς
Από τον Νοέμβριο του 2021 και μετά τις σόλο πτήσεις τους που οδήγησαν στην απαραίτητη πιστοποίηση, τον ήχο των 1.700 ίππων του V12 κινητήρα της Rolls-Royce που κινεί το Spitfire MJ 755 της Πολεμικής Αεροπορίας, ακούνε πλέον στο πιλοτήριο τους δύο έμπειροι Έλληνες χειριστές. Είναι οι πιλότοι που πήραν την σκυτάλη από τον Βρετανό πιλότο Dan Griffith και έχουν ήδη τις πρώτες τους δημόσιες επιδείξεις.
«Είναι ότι πιο όμορφο θα μπορούσα να κάνω στο πλαίσιο της Πολεμικής Αεροπορίας. Τα συναισθήματα όταν πετάς με το Spitfire MJ 755 είναι μοναδικά, ανεπανάληπτα, απερίγραπτα. Είναι ότι πιο όμορφο έχω πετάξει. Μόνο που το βλέπεις και το ακούς… Αυτό το αεροπλάνο είναι ένας μύθος. Για εμάς που το πετάμε είναι και τιμή και καμάρι αλλά και τεράστια ευθύνη,» απάντησε ο επισμηναγός (Ι) Τσάλης Θεόδωρος, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104.9FM”, αναφερόμενος στην μέχρι τώρα εμπειρία του στο πιλοτήριο του Spitfire MJ 755. Πρόκειται για το ιστορικό Spitfire, που από στατικό έκθεμα στο Μουσείο της Πολεμικής Αεροπορίας χάρη στο κοινωφελές ίδρυμα “ΙΚΑΡΟΣ”, τον πρόεδρο του κ. Peter Livanos και την χρηματοδότηση όλων των εξόδων για την ανακατασκευή του στο Biggin Hill της Μεγάλης Βρετανίας, μετά από τις απαραίτητες εγκρίσεις της ΠΑ, πέταξε ξανά στους ελληνικούς ουρανούς.
Όπως εξηγεί ο Έλληνας χειριστής για την επιλογή των δύο πιλότων που θα έπρεπε να μπορούν να συμμετέχουν σε επιδείξεις και όχι μόνο με το Spitfire MJ 755, οι προϋποθέσεις που έθεσε η ελληνική Πολεμική Αεροπορία ήταν αυστηρές. Αυτές αφορούσαν ουσιαστικά πιλότους που χειρίζονται τα αεροσκάφη PZL, πιλότους με «τουλάχιστον 500 ώρες σε αεροπλάνα taildrager, αεροπλάνα δηλαδή με βακτηρία – το “κουταλάκι” της ουράς, ένα συγκεκριμένο είδος συστήματος προσγείωσης», εξήγησε ο κ. Τσάλης ενώ ταυτόχρονα η ΠΑ της χώρας απαιτούσε οι υποψήφιοι πιλότοι να έχουν και την ιδιότητα του εκπαιδευτή, κριτήριο που τελικά πληρούσαν και οι δύο επιλεχθέντες.
«Είναι το αεροπλάνο που άλλαξε την ιστορία του κόσμου»
Συγκυβερνήτης αρχικά στα αεροσκάφη Canadair, στη συνέχεια από το 2010 μέχρι και σήμερα χειριστής των αεροσκαφών PZL με περισσότερες από 1300 ώρες πτήσης, o επισμη …
Διαβάστε όλο το άρθρο από την πηγή