Οι ταινίες της εβδομάδας (10/8/2017 – 16/8/2017): Serial killers στην Μαδρίτη και ένα γαστρονομικό road trip στη Νότια Γαλλία, με τις “Συμβουλές” του Gerard Butler

Έξι νέες ταινίες και δυο επανεκδόσεις το μενού και για αυτή την εβδομάδα, για όσους έχουν απομείνει στο κλεινόν άστυ. Η καλύτερη ταινία του “πακέτου”, είναι το συναρπαστικό ισπανικό θρίλερ Κανείς δεν Μπορεί να μας Σώσει.

Την λίστα συμπληρώνουν με αξιώσεις οι ταινίες Επιστροφή στο Μόντοκ & Το Παρίσι Μπορεί να Περιμένει με την υπέροχη Diane Lane, ενω ο Gerard Butler, πρωταγωνιστεί σε μια χαμηλών τόνων ερμηνεία, στην ταινία Ο Σύμβουλος. Την εξάδα των νέων ταινιών κλείνουν η ιταλική (πάλι !!) κωμωδία του 2013(!) Και ο Θεός να Βάλει το Χέρι του! και η περιπέτεια Επίλεκτος Πράκτορας Stratton.

Οι πρεμιέρες συμπληρώνονται δυναμικά από δύο  εξαιρετικές επαναπροβολές, την ταινία Το δέντρο που πληγώναμε του Δήμου  Αβδελιώδη και τον Μίμη τον σιδερά της Λίνας Βερτμίλερ.

Ας δούμε όμως αναλυτικά τις ταινίες, αυτής της εβδομάδας:

Κανείς δεν Μπορεί να μας Σώσει,  (Que Dios nos perdone/ My God save us )

 

Υπόθεση: Μαδρίτη, 2011. Ο πιο ζεστός Αύγουστος στην ιστορία της πόλης. Ενάμιση εκατομμύριο πιστοί περιμένουν την επίσκεψη του Πάπα και η πόλη επιτηρείται στενά από δυνάμεις ασφαλείας. Όμως ξαφνικά η φαινομενικά πανηγυρική ατμόσφαιρα διακόπτεται βίαια όταν μια σειρά περιστατικών κάνει την εμφάνισή της: διάφορες ηλικιωμένες γυναίκες βρίσκονται δολοφονημένες με εμφανή σημάδια σεξουαλικής επίθεσης.
Δύο ντετέκτιβ, τους οποίους κανείς δεν θέλει ως συνεργάτες, αναγκάζονται να συνεργαστούν μεταξύ τους στην περίεργη αυτή υπόθεση, για την οποία έχουν λάβει την εξής ξεκάθαρη εντολή: εξιχνιάστε τα εγκλήματα όσο το δυνατόν συντομότερα αλλά με απόλυτη μυστικότητα. Το ανθρωποκυνηγητό τους θα τους κάνει να συνειδητοποιήσουν κάτι που δεν φαντάζονταν ποτέ – κανείς από τους δύο δεν είναι πολύ διαφορετικός από τον δολοφόνο.

Άποψη: Η αστυνομική ταινία συναντά τη μυστηριώδη ατμόσφαιρα, την κοινωνική μελέτη και το γεμάτο σασπένς θρίλερ χαρακτήρων στο “Κανείς δεν Μπορεί να μας Σώσει”, ένα μείγμα αγωνίας και περιπέτειας που θα καθηλώσει τον θεατή.

Ένα ακόμα δυνατό αστυνομικό θρίλερ ισπανικής προέλευσης με υποβλητική ατμόσφαιρα, βουτηγμένη σε ενα μείγμα Seven και Το Μικρό Νησί -εξαιρετική και η φωτογραφία του Άλεξ ντε Παμπλο – από τον σκηνοθέτη Ροντρίγκο Σορογκόγιεν, με το ενδιαφέρον, στο σενάριο που υπογράφει ο σκηνοθέτης σε συνεργασία με την Ισαμπέλ Πένια, να είναι, ότι πέρα από τη βασική πλοκή που ξεδιπλώνεται αργά και προσεκτικά, ταυτόχρονα παρουσιάζεται η προσωπική ζωή των δυο επιθεωρητών, αποκαλύπτοντας ότι στην ουσία και οι δυο έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά με τον δολοφόνο που καταδιώκουν.

Ο Αντόνιo ντε λα Τόρε (Η οργή ενός υπομονετικού ανθρώπου) και ο Ρομπέρτο Άλαμο δίνουν ρεσιτάλ ερμηνείας – ο ένας εσωστρεφής κι ο άλλος με εντυπωσιακά ξεσπάσματα και έξυπνες υποκριτικές επιλογές, και  σε συνδυασμό με το υπόλοιπο καστ που ερμηνεύει υποδειγματικά χαρακτήρες δουλεμένους στη λεπτομέρεια,   απογειώνουν μια ταινία που πραγματικά αξίζει την προσοχή σας.

3,5/5

Ο σύμβουλος, (Α Family man)

Υπόθεση: Για τον Ντέιν Τζένσεν (Butler), η επιτυχία απαιτεί να είσαι και λίγο αδίστακτος. Μετά από χρόνια που ανεβαίνει τα σκαλιά στην εταιρία του, ο μεγαλύτερος στόχος του είναι προ των πυλών. Το αφεντικό της εταιρίας εύρεσης εργασίας στην οποία εργάζεται (Dafoe) ανακοινώνει ότι συνταξιοδοτείται – και φτάνει η στιγμή του να κάνει το μεγάλο άλμα. Η άνοδος του απαιτεί όλη του την προσοχή, ειδικά μιας και η σημαντικότερη αντίπαλος του (Brie) είναι νεότερη, αλλά εξίσου αποφασισμένη.

Αλλά τότε συμβαίνει κάτι που δεν μπορούσε να φανταστεί. Ο δεκάχρονος γιος του αρρωσταίνει σοβαρά. Μετά από χρόνια που ο Ντέιν σημείωνε τη μια επαγγελματική νίκη μετά την άλλη, οι ανάγκες της οικογένειας του αποκτούν μεγαλύτερη σημασία από τις φιλοδοξίες του, καθώς καλείται να αντιμετωπίσει την τρομακτική νέα πραγματικότητα της οικογενειακής του ζωής.

Άποψη: Σε μια χαμηλών τόνων ερμηνεία από τον Gerard Butler, στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του αναγνωρισμένου παραγωγού Μαρκ Γουίλιαμς («Flawless», «The Accountant»), η ταινία γίνεται ένα δράμα, εντελώς αναμενόμενο, που αγνοεί τους νόμους της πραγματικής ζωής κι επενδύει περισσότερο στο διαφημιστικής λογικής μικροαστικό όνειρο. Επιπλέον, ακολουθώντας μια κινηματογράφηση τηλεοπτικής αισθητικής χρησιμοποιεί συνειδητά το μελοδραματικό στοιχείο προκειμένου να παράξει εύκολη συγκίνηση, κάτι που πετυχαίνει απόλυτα.

2/5

Επίλεκτος Πράκτορας Stratton, (Stratton)

Υπόθεση: Ο Στράτον, ένας μυστικός πράκτορας των Ειδικών Δυνάμεων του Ναυτικού, και ο Αμερικανός ομόλογός του, Μάρτι, κατασκοπεύουν ένα σύμπλεγμα εργαστηρίων στο Ιράν ώστε να αναχαιτίσουν θανατηφόρα βιοχημικά όπλα. Όταν η αποστολή τους αποτυγχάνει, ο Στράτον καλείται από την αρχηγό της μυστικής υπηρεσίας MI6 και πληροφορείται πως ένας Ρώσος πρώην κατάσκοπος – ο Μπαρόφσκι – έχει αυτομολήσει. Θεωρούμενος ως νεκρός τα τελευταία 20 χρόνια, πιστεύεται πως ο Μπαρόφσκι έχει σχέδια να εκδικηθεί τους πρώην εργοδότες του, χρησιμοποιώντας κλεμμένα χημικά όπλα. Πλέον, ο Στράτον και η ομάδα του πρέπει να αξιοποιήσουν όλη την εκπαίδευση και την εμπειρία τους, σε έναν αγώνα με το χρόνο, ώστε να αποτρέψουν την αφάνταστη καταστροφή.

Μία  περιπέτεια δράσης με στοιχεία θρίλερ, εμπνευσμένη από τη σειρά βιβλίων  του Ντάγκλας Φάλκονερ,
ενός πρώην πράκτορα των Ειδικών Δυνάμεων του Ναυτικού.

Άποψη: Μετά τον Antonio Banderas, ο οποίος την προηγούμενη εβδομάδα “ντύθηκε” John McClane, για τις ανάγκες τις ταινίας “Σε Απόσταση Ασφλείας”, τούτη την φορά έχουμε τον Dominic Cooper, σε συσκευασία “JB” (James Bond η Jason Bourne… διαλέξτε), σε σκηνοθεσία Simon West (Con Air λέμε & κλαίμε), ο οποίος συνδυάζει την περιπέτεια με το θρίλερ, αρχικά κινηματογραφώντας τις σκηνές δράσης ως videogame, μείξη που τελικά δεν λειτουργεί και σταδιακά ο ρυθμός της ταινίας χάνεται , καταλήγοντας σε ένα άνισο αποτέλεσμα.

1/5

Το Παρίσι Μπορεί να Περιμένει,  (Paris can Wait)

Υπόθεση: H Αν είναι σε ένα σταυροδρόμι. Παντρεμένη εδώ και χρόνια με έναν επιτυχημένο παραγωγό του Χόλιγουντ, αφοσιωμένο στην καριέρα του, βρίσκεται να κάνει ένα οδικό ταξίδι από τις Κάννες στο Παρίσι συνοδευόμενη από τον Γάλλο συνεργάτη του συζύγου της.
Μια – υπό κανονικές συνθήκες επτάωρη – διαδρομή εξελίσσεται σε ένα αποκαλυπτικό ταξίδι ημερών, με ειδυλλιακά τοπία, υψηλή κουζίνα, εκλεκτά κρασιά, γέλιο και σοφία.

Άποψη: Η σύζυγος του Φράνσις Φορντ Κόπολα και μητέρα της Σοφία  κάνει το ντεμπούτο της  στα ογδόντα της χρόνια  με  μια ρομαντική κομεντί,  που σίγουρα θα σας ανοίξει την όρεξη.

Επιστροφή στο Μόντοκ, (Return to Montauk)

Υπόθεση: Ο συγγραφέας Μαξ Ζορν βρίσκεται σε περιοδεία στην Νέα Υόρκη για την προώθηση του νέου του βιβλίου, όταν συναντά ξανά τη μοναδική γυναίκα που αγάπησε σε όλη του τη ζωή, πριν από δεκαεφτά ολόκληρα χρόνια. Μπορεί, άραγε, να υπάρξει μέλλον στο παρελθόν τους; Θα το ανακαλύψουν στο Μόντοκ.

Άποψη: Ο βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, Φόλκερ Σλέντορφ, επιστρέφει στη φιλμογραφία τρία χρόνια μετά το εξαιρετικό «Η Νύχτα Πριν Πέσει το Παρίσι», σκηνοθετώντας την  ιστορία  ενός άσβεστου έρωτα.

Εμπνευσμένος μεν  από το  βιβλίο του Μαξ Φρις, «Μόντοκ», που αφηγείται την ερωτική περιπέτεια ενός μεσήλικα άνδρα με μια γυναίκα κατά πολύ νεότερή του, ο Σλέντορφ  γράφει   ένα σενάριο που απέχει κατά πολύ από την πηγή του, υπογράφοντας τελικά μια ωδή στις αναμνήσεις του παρελθόντος, που χωρίς αυτές  ίσως δεν μπορούμε να ζήσουμε.

2/5

Και ο Θεός να Βάλει το Χέρι του! (Sole a Catinelle)

Υπόθεση: Ο Κέκο μένει ξαφνικά άνεργος και η γυναίκα του τον διώχνει από το σπίτι. Παρόλα αυτά έχει τάξει στον γιο του να τον πάει ονειρικές διακοπές και σκοπεύει να κρατήσει την υπόσχεση του. Από τους δημιουργούς του “ΠΟΥ ΠΑΩ ΘΕΕ ΜΟΥ;”, μία ακόμα ξεκαρδιστική κωμωδία με ρεκόρ εισπράξεων στην Ιταλία: $70.000.000 box office.

Το  Δέντρο που πληγώναμε , (Ελλάδα-1986)

Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Δήμου Αβδελιώτη, αποδείχτηκε πως είναι και η πιο ιδιαίτερη, αντισυμβατική και ίσως πιο αυθεντική ταινία του σκηνοθέτη. Αγαπημένη από κοινό και κριτικούς, αντέχει στο χρόνο χάρη στην ειλικρίνεια, τον αυθορμητισμό και την αθωότητά της. Αθώα όπως τα μάτια των δεκάχρονων πρωταγωνιστών της.

Υπόθεση: Χίος, καθώς ξεκινά ελπιδοφόρα η δεκαετία του ’60. Ελάχιστες μέρες απομένουν για να κλείσουν τα σχολεία και να ξεκινήσουν επιτέλους οι καλοκαιρινές διακοπές. Όχι όμως χωρίς κάποιες μικροαναποδιές. Ένα άτυχο περιστατικό θα σταθεί αιτία να χαλάσει, χωρίς να το θέλουν, η φιλία δυο μικρών αγοριών. Επειδή όμως το αίμα νερό δε γίνεται, στα μέσα του καλοκαιριού θα ξανασμίξουν, περασμένα- ξεχασμένα, και θα περάσουν μαζί ένα υπέροχο καλοκαίρι. Το φθινόπωρο, όμως, καταφθάνει πριν καλά-καλά το καταλάβουν, διακόπτοντας τις μέρες της ανεμελιάς.
Μια από σπουδαιότερες και πλέον ποιητικές και μία από τις πιο αθώες και τρυφερές ελληνικές ιστορίες ενηλικίωσης. Ταυτόχρονα ένας εγκάρδιος φόρος τιμής στην ιδιαίτερη πατρίδα του σκηνοθέτη με τα μοναδικά μαστιχόδεντρα που τιμήθηκαν δεόντως, δίνοντας και τον τίτλο της ταινίας. Μια σθεναρή αφήγηση που αναδύει μυρωμένες από την ευωδιά της μαστίχας μνήμες καθώς ξεδιπλώνεται το μικροσκοπικό έπος της ενηλικίωσης δύο παιδιών που ζουν με όλη τους την ψυχή, μια ολοζώντανη συνύπαρξη με τη φύση!
Η ταινία που ξαναπροβάλλεται σε νέα, αποκατεστημένη χρωματικά, ψηφιακή κόπια υψηλής ανάλυσης 4K, έλαβε πολλές υψηλές διακρίσεις, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Άποψη: Η ταινία ξεχειλίζει παιδικότητα. Θυμίζει την παιδική ηλικία που όλοι αφήσαμε πίσω μας. Και ποιός δεν πέρασε τουλάχιστον ένα καλοκαίρι σε χωριό ή σε νησί; Ποιος δε θυμάται ξέγνοιαστα καλοκαίρια, γεμάτα ζέστη, σκόνη και φασαρία. Το ανέγγιχτο τοπίο της Χίου είναι ιδανικό σκηνικό για μια τέτοια ιστορία. Οι ερασιτέχνες ηθοποιοί μεταφέρουν άψογα τον αυθορμητισμό που επιθυμεί ο σκηνοθέτης. Δεν σκέφτονται τι θα γίνει αύριο, ποιος είναι δίπλα τους, τις συνέπειες των αποφάσεών τους. Είναι σε ένα διαφορετικό κόσμο, σε έναν κόσμο που ακόμα δεν έχουν εισβάλει οι ενήλικες και τα πάντα είναι ένα μεγάλο παιχνίδι. Ένα μεγάλο παιχνίδι σε ένα ατέλειωτο καλοκαίρι.

Μίμης ο Σιδεράς, (Mimì metallurgico ferito nell’onore) (Ιταλία- 1972)

Υπόθεση: Ο ανθρακωρύχος Μίμης ψηφίζει τον υποψήφιο του Κομμουνιστικού Κόμματος και όχι τον εκλεκτό της Μαφίας, θεωρώντας ότι η ψήφος είναι μυστική.
Μετά τις εκλογές, απολύεται και δεν μπορεί να βρει δουλειά στο χωριό του, το οποίο ελέγχεται από τους μαφιόζους. Αναγκαστικά εγκαταλείπει τη γυναίκα του και την οικογένειά του, για να αναζητήσει δουλειά στο Τορίνο.
Εκεί γνωρίζει την Φιόρε, μια αναρχική παρθένα, την οποία ερωτεύεται και κάνουν μαζί ένα παιδί. Όμως δεν είναι έτοιμος να δεχθεί τα νέα κοινωνικά ήθη που επικρατούν στο βιομηχανικό Βορρά.

Επιπλέον θα βρεθεί και πάλι αντιμέτωπος με τη Μαφία. Τελικά δεν έχει άλλη επιλογή από το να επιστρέψει πίσω στη Σικελία, όπου όμως θα πρέπει να κρατήσει την ζωή του στο Τορίνο κρυφή από όλους.

Μια συγκινητική  και πολυβραβευμένη ιστορία πάθους και αγάπης, με το δίδυμο Τζιανίνι – Μελάτο στις καλύτερες στιγμές τους.