Οκτώ νέες ταινίες, θα ψάξουν το κοινό τους, και σε αυτή την γεμάτη κινηματογραφική εβδομάδα, με την οποία μας αποχαιρετά ο Οκτώβριος.
“Hands down”, που λένε και τα Αμερικανάκια, τον τίτλο για την καλύτερη ταινία της εβδομάδας, κερδίζει η νεα και εξαιρετικά συγκινητική ταινία του Παντελή Βούλγαρη “Το Τελευταίο Σημείωμα“, στο Νο 2 συναντάμε τον Vince Vaughn σε ενα ρόλο έκπληξη στήν ταινία -που σίγουρα θα γίνει cult- Brawl in Cell Block 99, ενω στο Νο 3 έχουμε το βασισμένο σε αληθινά γεγονότα The Nile Hilton Incident.
Απο εκεί και κάτω …το χάος. Έχουμε την νεα (αλλά άνιση) σκηνοθετική δουλειά του George Clooney και σε σενάριο Ethan και Joel Coen (παρακαλώ), με τον τίτλο Suburbicon, την Halle Berry να κυνηγάει τούς απαγωγείς του γιού της, σε μια φθηνή απομίμηση του Taken με τον τίτλο Kidnap, την χλιαρή και προβλέψιμη ρομαντική κωμωδία Home Again με την Reese Witherspoon, την “Ημέρα της Μαρμότας” σε slasher με τον τίτλο Happy Death Day και κλείνουμε με την νέα παιδική/εφηβική ταινία Lego Ningago.
Ας δούμε όμως αναλυτικά τις νέες ταινίες, αυτής της εβδομάδας:
Το Τελευταίο σημείωμα
Υπόθεση: Τέσσερα χρόνια μετά την «Μικρά Αγγλία», ο Παντελής Βούλγαρης, επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη και καταπιάνεται με μια από τις πιο γνωστές σελίδες της πρόσφατης ελληνικής Ιστορίας, την εκτέλεση από τους Γερμανούς κατακτητές διακοσίων αγωνιστών την 1η Μαΐου 1944 στην Καισαριανή, ως αντίποινα για τη δράση της ελληνικής Αντίστασης.
Άποψη: Διαβάστε αναλυτικά την κριτική της ταινίας εδω
Brawl in cell block 99
Υπόθεση: Η ζωή του Μπράντλεϊ καταρρέει: ενώ ο γάμος του με τη Λόρεν μοιάζει να είναι τελειωμένη υπόθεση, χάνει και τη δουλειά του. Μπροστά σε αυτό το αδιέξοδο, αποφασίζει να δουλέψει ως βαποράκι ναρκωτικών. Δεκαοχτώ μήνες αργότερα, ο Μπράντλεϊ και η έγκυος Λόρεν ζουν το αμερικανικό όνειρο του κέρδους και της πολυτέλειας. Όταν όμως μια παράδοση πάει στραβά, εκείνος καταλήγει στη φυλακή, υποχείριο μιας συμμορίας που τον υποχρεώνει σε πράξεις βίας.
Άποψη: Διαβάστε αναλυτικά την κριτική της ταινίας εδω
The Nile Hilton Incident
Υπόθεση: Λίγο πριν την αυγή της Αραβικής Άνοιξης, ένας διεφθαρμένος Αιγύπτιος αστυνομικός καλείται να εξιχνιάσει την δολοφονία μιας διάσημης τραγουδίστριας στο πολυτελές ξενοδοχείο Nile Hilton. Οι έρευνες παγώνουν όταν τα στοιχεία ενοχοποιούν έναν φίλο του Προέδρου, αλλά ο ντετέκτιβ επιμένει να αποδοθεί δικαιοσύνη, ενώ στην χώρα του ξεσπά η επανάσταση εναντίον του Χόσνι Μουμπάρακ. Ο Νορέντιν θα σπάσει τους κανόνες για να αποδοθεί δικαιοσύνη, θα έρθει σε σύγκρουση όχι μόνο με το σύστημα, αλλά και με τον ίδιο του τον εαυτό.
Άποψη: Η ταινία αφορά το Κάιρο. Το παρελθόν και το παρόν που συγκρούονται, τους ανθρώπους που συνθλίβονται στη μέση. Η καρδιά του φιλμ νουάρ χτυπά δυνατά στα κακόφημα σοκάκια του, στο καθηλωτικό αστυνομικό θρίλερ του Ταρίκ Σαλέχ που απέσπασε στο φεστιβάλ του Σάντανς το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας.
Ο αιγυπτιακής καταγωγής Ταρίκ Σαλέχ φτιάχνει προσεχτικά και βήμα, βήμα, ένα εξαιρετικό αστυνομικό θρίλερ, που ακολουθεί κατά γράμμα τους κανόνες του νουάρ, ενώ παράλληλα καταγράφει την πολιτική κατάσταση της χώρας, με κεντρικό “ήρωα”, έναν διεφθαρμένο αστυνομικό, ο οποίος κάνει αυτό που κάνουν όλοι …να παρανομεί για τα πρός το ζην. Μέσα απο τον “ήρωα” του ο Σάλεχ, περιγράφει με γλαφυρό τρόπο, την κατάσταση και την διαφθορά που επικρατεί στήν χώρα του, μια κατάσταση που αποτυπώνει (αυτό που γίνεται ακόμα) την κερδοσκοπία εις βάρος απλών πολιτών, η οποία με την σειρά της φέρνει την ειρωνική “Αραβική άνοιξη”.
Η υπόθεση δολοφονίας όμως της διάσημης τραγουδίστριας, θα γίνει “σπίθα” για να κινητοποιηθεί ένα κράτος που μέχρι τότε σιωπούσε, και ο Νορεντίν θα έρθει αντιμέτωπος κυρίως με τον ευατό του, ενώνοντας το προσωπικό με το κοινωνικό , συνδυάζοντας έτσι την αστυνομική υπόθεση με την σκληρή πολιτική πραγματικότητα, και δίνοντας έτσι την ευκαιρία στον Σάλεχ, μέσα απο τα εντυπωσιακά ως και συγκλονιστικά του πλάνα, κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή, να καταγράψει τις αιτίες που οδήγησαν την χώρα σε αυτή την κατάσταση.
3/5
Suburbicon
Υπόθεση: Καλώς ήρθατε στο ηλιόλουστο Suburbicon! Ένα προάστιο με χαρούμενες οικογένειες, ακριβώς στην καρδιά της Κεντρικής Αμερικής. Με τα οικονομικά σπίτια τους και το φροντισμένο γρασίδι στους κήπους τους, το Suburbicon είναι η απάντηση στο αμερικάνικο όνειρο του 1957. Αν και η οικογένεια Λοντζ είναι μία εκ των ακρογωνιαίων λίθων στη συγκεκριμένη κοινότητα, η ζωή τους ανατρέπεται ξαφνικά όταν μία επίθεση που δέχονται από αγνώστους μέσα στο σπίτι τους, επιφέρει τον τραγικό θάνατο της μητέρας του μικρού Νίκι.
Άποψη: Ενα παλιό σενάριο των αδερφών Coen, βγαίνει απο συρτάρια, γίνεται η έκτη σκηνοθετική δουλειά του George Clooney, η οποία ασκεί τολμηρή κριτική για τον κοινωνικό “εμφύλιο” που βιώνει τούτη την στιγμή η χώρα του, αλλά με εντελώς άνισο τρόπο, με την σκέψη του “κάπου το εχω ξαναδεί” να πλανάται στο μυαλό σου.
Έχοντας ουσιαστικά δυο διαφορετικά σενάρια στα χέρια της (το ένα του Clooney και του Heslov, που βασίζεται στα αληθινά γεγονότα των ρατσιστικών ταραχών στο Λεβιτάουν της Πενσιλβάνια το 1957, και των Coen), η συγγραφική ομάδα προσπαθεί να φτιάξει μια κοινή ιστορία, μια προσπάθεια όμως που δεν ευδοκιμεί και που φυσικά δεν λειτουργεί πάντα, κυρίως όμως γιατί ο Clooney προσπαθεί να κάνει μια ταινία/μίξη ανάμεσα στο καυστικό χιούμορ των Coen, ειδικά με τον χαρακτήρα του Oscar Isaac (βλέπε Fargo) και στο χιτσκοκικό θρίλερ, μια οικογενειακή και μια βαθιά πολιτική ταινία, με την οικογένεια των Αφρο-αμερικανών να στοχοποιείται και να γίνεται αντικείμενο βίας απο τους “γείτονές” τους, με την πραγματική απειλή όμως να βρίσκεται στο ακριβώς απέναντι σπίτι, αν και κανείς δεν θέλει να την δει και να την ακούσει, υπογραμμίζοντας έτσι ότι ο κίνδυνος δεν βρίσκεται εκεί που οι προκαταλήψεις υποδεικνύουν.
Το Suburbicon είναι εν μέρη διασκεδαστικό, διαθέτει ενα all-star cast, με προεξάρχοντες τους Matt Damon και Juliane Moore, δύσκολα όμως μπορεί να χαρακτηριστεί ως μαύρη κωμωδία, ενώ δεν διαθέτει σε βάθος χαρακτήρες, ώστε να μπορεί να σταθεί και ως δράμα.
Υπόθεση: Μια μέρα στο πάρκο μετατρέπεται σε εφιάλτη, όταν η Κάρλα αντιλαμβάνεται ότι άγνωστοι αρπάζουν τον εξάχρονο γιο της, τον πετάνε στο πίσω μέρος ενός αυτοκινήτου και εξαφανίζονται με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Το αυτοκίνητο δεν έχει πινακίδες κυκλοφορίας και η Κάρλα δεν έχει κινητό για να καλέσει την αστυνομία. Της μένει μόνο μια επιλογή, αν δεν θέλει να χάσει το παιδί της για πάντα: να καταδιώξει η ίδια το άγνωστο αυτοκίνητο.
Άποψη: Η Hale Berry σε one-woman show, καταδιώκει με το αυτοκίνητό της τους απαγωγείς του γιού της, και περνάει δια πυρός και σιδήρου προκειμένου να σώσει το παιδί της. Γυρισμένη απο τον Luis Prieto, σκηνοθέτης του βρετανικού ριμέικ της ταινίας Pusher του Nicolas Winding Refn, το φίλμ μετά απο πολλές περιπέτειες (γυρισμένη απο το 2014), βρίσκει τον δρόμο για τις σκοτεινές αίθουσες και γίνεται ενα μικρό sleeper hit, με την Οσκαρική Berry να κάνει φιλότιμες προσπάθειες να γυρίσει στα γνωστά “λημέρια” της δράσης, όπως έκανε πολύ πετυχημένα με το action thriller του 2013 “The Call“. Εδω όμως (δυστυχώς) έχουμε μια εντελώς προβλέψιμη ταινία, η οποία δεν προσφέρεται για γενναίες σεναριακές ανατροπές, πατάει επάνω στήν επανάληψη μοτίβων, που προσθέτουν μεν μια κάποια κινηματογραφική ένταση, χωρίς όμως να πρωτοτυπούν.
1,5/5
Ηappy death Day
Υπόθεση: Η Τρι Γκέλμπμαν, μια σνομπ φοιτήτρια, που το μόνο που την αφορά είναι να περνάει καλά, δίχως να την ενδιαφέρει αν πληγώνει με τη συμπεριφορά της τους γύρω της, δολοφονείται την ημέρα των γενεθλίων της, και ξυπνά το επόμενο πρωί για να ξαναζήσει την ίδια μέρα του βάναυσου θανάτου της ξανά και ξανά και ξανά… Αυτή, όμως, η επανάληψη της ίδιας ημέρας είναι που της δίνει την ευκαιρία να προσπαθήσει να βρει την ταυτότητα του δράστη προκειμένου να αποτρέψει τη δολοφονία της.
Άποψη: Η “Μέρα της Μαρμότας” σε ενα slasher φίλμ …PG-13 (!). Νομίζω δεν χρειάζεται να συνεχίσω …αλλά θα το κάνω …για λίγο.Αν και η υπόθεση της δολοφονίας (αν είναι υπόθεση), που παρακολουθούμε μέσα απο τέσσερα κινηματογραφικά μέρη, μιας νεαρής δεν προσφέρεται για ένα ανάλαφρο θέαμα,ο σκηνοθέτης Κρίστοφερ Μπ.Λάντον (Paranormal Activity: The Marked Ones) εντούτοις προσπαθεί να εμπλουτίσει την ταινία με κάποιες κωμικές νότες, προσεγγίζοντας έτσι ένα πιο νεανικό κοινό, πράγμα όμως που τελικά δημιουργεί μια ασάφεια ως προς το τελικό αποτέλεσμα που θέλει να μας δείξει.
Τα διαρκή repeat που περνάει η Τρι θα είχαν ενδιαφέρον, αν υποστηρίζονταν από δυνατές ερμηνείες (που φυσικά δεν υπάρχουν), ξοδεύοντας έτσι μια καλή ιδέα, αν και όχι πρωτότυπη, να πάει στράφι, σε μια ταινία που ματαίως αναζητεί μια ταυτότητα.
Υπόθεση: H Alice Kinney (Reese Witherspoon) πήρε πρόσφατα διαζύγιο από τον σύζυγο της (Michael Sheen). Αποφασίζει να ξεκινήσει από την αρχή και μετακομίζει στη γενέτειρα της στο Λος Άντζελες με τις δύο της κόρες. Στα τεσσαρακοστά της γενέθλια, η Alice συναντά τρεις φιλόδοξους νέους που τυχαίνει να μην έχουν πού να μείνουν. Η Alice συμφωνεί να τους φιλοξενήσει προσωρινά, αλλά τα πράγματα θα πάρουν απροσδόκητη τροπή. Αυτή η νέα αναπάντεχη οικογένεια που σχηματίζεται σιγά σιγά και ένας καινούριος έρωτας που φουντώνει δεν φαίνεται να ταιριάζουν με την ξαφνική εμφάνιση του πρώην συζύγου με τις βαλίτσες του ανά χείρας.
Άποψη: Η Χέιλι Μέγιερς- Σιερ, ακολουθώντας τα χνάρια της μητέρας της Νάνσι Μέγιερς, συστήνεται στο κοινό μέσα από μια ανάλαφρη οικογενειακή κομεντί, που ανταποκρίνεται στα χολιγουντιανά στάνταρ.Η νεαρή σκηνοθέτης φαίνεται πως έχει κάνει διατριβή στη συνταγή της “μαμάς”- που εδώ έχει αναλάβει τον ρόλο του παραγωγού- και φτιάχνει μια ταινία προς τέρψιν της οικογένειας. Και πράγματι τα καταφέρνει καλά, αφού και ευχάριστο κλίμα διαθέτει και τρυφερά συναισθήματα προκαλεί, ενώ προσθέτει και μια art πινελιά, αποκαλύπτοντας – με μέτρο πάντα- τα παρασκήνια της κινηματογραφικής βιομηχανίας, ενω η Reese Witherspoon, μετά το δυναμικό come back με την σειρά Big Little Lies, προσθέτει μια ακόμη καλή ερμηνεία στο παλμάρε της.
Με τις φωνές των: Tζίνη Παπαδοπούλου, Φοίβο Ριμένα, Βασίλη Μήλιο, Ηλία Ζερβό, Σοφία Καψαμπέλη, Στέλιο Ψαρουδάκη, Θανάση Κουρλαμπά
Η πρώτη ταινία Lego Ninjago, που ακολουθεί τα χνάρια του «The Lego Movie».
H μάχη για την Πόλη του Ningago καλεί σε δράση τον νεαρό Λόιντ, αλλιώς και Πράσινο Νίντζα, μαζί με τους φίλους του, που είναι όλοι μυστικοί πολεμιστές και Lego Master Builders. Υπό την καθοδήγηση του σοφού και σπιρτόζου κουνγκ φου Mάστερ Γου, πρέπει να νικήσουν τον κακό Άρχοντα Γκάρμα-ντον, τον Χειρότερο Τύπο όλων των Εποχών, που τυγχάνει να είναι και ο μπαμπάς του Λόιντ.
Φέρνοντας αντιμέτωπους πολεμιστή εναντίον πολεμιστή και πατέρα απέναντι σε γιο, η επική αναμέτρηση θα τεστάρει αυτή τη δυνατή και απείθαρχη ομάδα των σύγχρονων Nίντζα, που πρέπει να μάθουν να κάνουν στην άκρη το εγώ τους, και να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να απελευθερώσουν την αληθινή τους δύναμη.
Προβάλλεται επίσης:
Η Μέρα που Διήρκεσε 21 Χρόνια
Πολιτικό ντοκιμαντέρ για το στρατιωτικό πραξικόπημα στη Βραζιλία το 1964.
Ένα ιστορικό ντοκιμαντέr, με ξεκάθαρες θέσεις, που παρέχει αποδείξεις για τη χειραγώγηση και τη χρηματοδότηση των επενδύσεων από την πλευρά της αμερικανικής κυβέρνησης για τη διεξαγωγή του στρατιωτικού πραξικοπήματος στη Βραζιλία το 1964.
Μέσα από ένα πλούσιο αρχειακό ντοκιμαντέρ υλικό και συνεντεύξεις, ο Ταβαρές εξετάζει τους τοπικούς παράγοντες και την εμπλοκή των ΗΠΑ, εστιάζοντας την προσοχή του θεατή στους μηχανισμούς που τελικά διαμόρφωσαν την πολιτική κατάσταση όχι μόνο στη χώρα, αλλά και σε ολόκληρη τη Λατινική Αμερική.
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional
Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.