Το 4% των νέων στις ΗΠΑ είναι βέβαιο ότι η Γη είναι επίπεδη

0
55

Μπορεί δύο στους τρεις νέους 18-24 ετών στις ΗΠΑ να πιστεύουν πως η Γη είναι σφαιρική, αλλά υπάρχει κι ένα 4% που λέει πως είναι επίπεδη και ένα  9% έχει αμφιβολίες!

Όπως δείχνει δειγματοληπτική έρευνα της εταιρείας YouGov σε 8.215 άτομα, το ποσοστό βεβαιότητας της σφαιρικότητας του πλανήτη μας αυξάνει μαζί με την ηλικία: το 76% των ατόμων 25-34 ετών, το 82% των ατόμων 34-44 ετών και το 85% των ατόμων 45-54 ετών απάντησαν «πάντα πίστευα ότι ο κόσμος είναι σφαιρικός» (μέσος όρος 84% για όλες τις ηλικιακές ομάδες).

Αλλά την ίδια στιγμή, το 4% των νέων 18-24 ετών απάντησε «πάντα πίστευα ότι ο κόσμος είναι επίπεδος». Στις ίδιες ηλικίες, ένα πρόσθετο 5% απάντησε «πάντα πίστευα ότι ο κόσμος είναι επίπεδος αλλά πρόσφατα έχω αμφιβολίες περί αυτού», ένα 9% δήλωσε «πάντα πίστευα ότι ο κόσμος είναι σφαιρικός, αλλά πρόσφατα έχω αμφιβολίες γι’ αυτό» και, τέλος, ένα ακόμη 16% απάντησε «άλλο/δεν είμαι σίγουρος».

Εν ολίγοις, ένας στους τρεις νέοι 18 έως 24 ετών (το 34%) δεν είναι τελείως βέβαιοι ή αποφεύγουν να δηλώσουν σαφώς ότι η Γη είναι σφαιρική. Το ποσοστό των απολύτως πεπεισμένων οπαδών της επίπεδης Γης είναι 3% στις ηλικίες 25-34, 1% στις ηλικίες 35-44 και 2% στις ηλικίες 45-54 (μέσος όρος 2% σε όλες τις ηλικιακές ομάδες).

Με δεδομένο πως πληθυσμός των ΗΠΑ είναι περίπου 326 εκατομμύρια, το 1% αντιστοιχεί σε σχεδόν 3,3 εκατομμύρια. Άρα όσοι δηλώνουν οπαδοί της επίπεδης της Γης ή εκφράζουν αμφιβολίες για τη σφαρικότητά της, είναι πολλά εκατομμύρια άνθρωποι.

Τα άτομα με ετήσιο εισόδημα κάτω των 40.000 δολαρίων είναι λιγότερο πιθανότερο να δηλώσουν βέβαιοι για τη σφαιρικότητα της Γης (79%), σε σχέση με όσους βγάζουν 40.000 έως 80.000 δολάρια το χρόνο (87%), ενώ η βεβαιότητα αυξάνει περισσότερο (89%) για όσους έχουν εισόδημα άνω των 80.000 δολαρίων.

Η θρησκεία παίζει καθοριστικό ρόλο, καθώς οι μισοί (52%) που δήλωσαν οπαδοί της επίπεδης Γης, δήλωσαν επίσης «πολύ θρησκευόμενοι».

Η θεωρία της επίπεδης Γης υπάρχει τουλάχιστον από τον 19ο αιώνα και τελευταία -ανακατεμένη με μια ευρύτερη συνωμοσιολογία- κάνει περισσότερο θόρυβο χάρη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπου προπαγανδίζεται (YouTubeTwitter κ.α.). Τα στοιχεία από τις αναζητήσεις της Google επιβεβαιώνουν το συνεχώς αυξανόμενο ενδιαφέρον μετά το 2016.