Τρόποι χειρισμού ανθρώπων που δεν συμπαθείς στη δουλειά

0
211

Υπάρχουν σχεδόν σε όλους τους εργασιακούς χώρους. Είναι κάποια άτομα που απλά δεν συμπαθείς. Δεν θες καν να βρίσκονται στο οπτικό σου πεδίο και δεν θέλεις να συνεργαστείς μαζί τους.

Αν δεν είστε άμεσοι συνεργάτες είναι όλα καλά. Τι γίνεται όμως αν πρέπει καθημερινά να μιλάτε και να δουλεύετε αφού είστε στην ίδια ομάδα; Αν μιλάμε, κιόλας για άτομο που είναι υφιστάμενος σου, τότε πρέπει να βρεις ένα τρόπο να φτιάξεις κάπως το κλίμα. Όχι τίποτε άλλο, αλλά για να μη σπάσουν περισσότερο τα νεύρα σου.

Υπάρχουν 4 βήματα για να διορθώσεις την κατάσταση, χωρίς να βρίζεις καθημερινά. Τα εξής.

1) Βρες τι σε χαλάει

Όταν δεν συμπαθείς κάποιον που δουλεύει στο τμήμα σου, είναι πολύ σημαντικό να βρεις τον λόγο. Πιθανόν να έχει να κάνει μόνο με θέματα δουλειάς. Ωστόσο δεν αποκλείεται να είναι κάτι στον χαρακτήρα του που στη δίνει στα νεύρα. Μπορεί να μιλάει ακατάπαυστα, να σου τη δίνει η φωνή του, να μιλάει δυνατά στο τηλέφωνο, να είναι εγωπαθής ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο.

Όπως εξηγεί η Keri Higgins-Bigelow, CEO και πρόεδρος της εταιρείας LivingHR, που έχει εκπαιδεύσει πολλούς μάνατζερ στη διαχείριση ανθρωπίνου δυναμικού, σε αυτές τις περιπτώσεις συνήθως φταίει η συμπεριφορά του ατόμου στη δουλειά παρά μια προσωπική κόντρα. Ίσως δεν είναι ενεργό μέλος της ομάδας, δεν δείχνει να βελτιώνεται ή απλά δεν ενδιαφέρεται αρκετά.

Από την άλλη, βέβαια, κάποιες φορές τα αρνητικά vibes είναι προσωπικά. Πολλοί καβγάδες σε εργασιακούς χώρους οφείλονται σε διαφορές προσωπικότητας. Το να ξέρεις τον εαυτό σου και να εξηγείς το στυλ σου στους άλλους, ώστε να μην σε παρεξηγούν με το παραμικρό, μπορεί να βοηθήσει αρκετά και να αποτρέψει τις αντιπάθειες.

2) Να θυμάσαι τον ρόλο σου ως προϊστάμενος

Τώρα είναι σημαντικό να δεις πώς θα προχωράει η δουλειά, ανεξάρτητα απ’ τα συναισθήματά σου. Εξάλλου, όπως επισημαίνει και η Higgins-Bigelow, «το να διευθύνεις μια ομάδα δεν έχει να κάνει με το τι σου αρέσει και τι όχι, αλλά με το να γίνεις καλύτερος εσύ και η ομάδα σου».

Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να λειτουργείς ως ηγέτης. «Ο ρόλος σου ως αφεντικό είναι να βοηθάς τους ανθρώπους που δουλεύουν για σένα να επιτύχουν στον δικό τους ρόλο. Δεν χρειάζεται να τους συμπαθείς αλλά πρέπει να γνωρίζουν τις προσδοκίες σου και να είσαι πρόθυμος να τους βοηθήσεις να εξελιχθούν», αναφέρει η Higgins-Bigelow.

«Το μυστικό είναι να μελετήσεις τις συμπεριφορές του και να καταλήξεις ποιες οφείλονται απλά στην προσωπικότητά του και ποιες σε κακή συμπεριφορά», λέει από την πλευρά της η ψυχολόγος Katy Caselli. «Οι διαφορές προσωπικότητας πρέπει να εκτιμώνται ως διαφορετικοί τρόποι σκέψης που προσφέρουν καλύτερες μακροπρόθεσμες λύσεις σε μια επιχείρηση. Αντιθέτως η κακή συμπεριφορά είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά», συμπληρώνει.

3) Αντιμετώπισε την κατάσταση

Αν η ένταση παραμένει πάρε την πρωτοβουλία και λύσε το θέμα. Όπως εξηγεί άλλωστε και η Caselli «είναι πάντα καθήκον του μάνατζερ να ξεκινήσει μια συζήτηση για να βελτιωθεί η κατάσταση».

Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να ανοίξεις μια κουβέντα σε ιδιωτικό επίπεδο και αφού πεις όλα όσα εκτιμάς σε αυτόν να του επισημάνεις και τι παραπάνω περιμένεις απ’ αυτόν. Σε κάθε περίπτωση μην αρχίζεις τις αναφορές σε αρνητικά χαρακτηριστικά. Είναι καλύτερα όταν κάνει κάτι που σε ενοχλεί να το λες εκείνη την ώρα. Αυτό θα ενισχύσει το κλίμα εμπιστοσύνης.

4) Προσαρμόσου και κοίτα παρακάτω

Αν παραπάνω τακτική δεν βοήθησε και πολύ και πια είναι ξεκάθαρο πως η αντιπάθεια είναι αμοιβαία, η ειδικός σε θέματα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού Higgins-Bigelow σου προτείνει να κάνεις και πάλι εσύ το πρώτο βήμα και να ρωτήσεις αν θα μπορούσες να κάνεις κάτι διαφορετικά για να βελτιωθεί η συνεργασία σας.

Σε περίπτωση που τα πράγματα παραμένουν ίδια μπορείς να δοκιμάσεις ακόμη κάτι τελευταίο, προσθέτει. «Να αναφέρεσαι πιο συχνά στις προσδοκίες σου και ίσως δεις την ομάδα να πετάει».

Πηγή