Δε θα έλεγα πως είμαι ο μεγαλύτερος υποστηρικτής των Director’s Cut εκδόσεων ή -τέλος πάντων- των «αναβαθμισμένων επανακυκλοφοριών». Στην παρούσα φάση της βιομηχανίας, όμως, με την πανδημία να έχει αφήσει τις πληγές τις στις κυκλοφορίες, θα έλεγα πως η μεταφορά τίτλων από την παλιά στη νέα γενιά, είναι μάλλον ένα αναγκαίο κακό που δε μπορούμε να αποφύγουμε. Γενικά, βιώνουμε μία παράξενη και «μουδιασμένη» μετάβαση από γενιά σε γενιά και οφείλουμε όλοι να το παραδεχτούμε. Οι νέες τεράστιες κυκλοφορίες είναι ελάχιστες και για μέχρι το 2022 -τουλάχιστον- θα πρέπει να συνηθίσουμε να ζούμε με «ξαναζεσταμένο φαγητό».
Η Sony, όπως όλα δείχνουν, σκοπεύει να φέρει όλα τα μεγάλα παιχνίδια του PS4, στο PS5, υπό τη μορφή κάποιας Director’s Cut έκδοσης, δηλαδή τα βασικά παιχνίδια με επιπλέον περιεχόμενο, διάφορες αναβαθμίσεις κλπ. Θα το κάνει τον Σεπτέμβριο με το Death Stranding και το κάνει τώρα -στις 20 Αυγούστου- με το εξαιρετικά επιτυχημένο Ghost of Tsushima.
Πριν αποτυπώσω την εμπειρία μου με τη «νέα» έκδοση του πονήματος της Sucker Punch, είμαι σίγουρος πως έχετε τις ίδιες απορίες σχετικά με το κόστος της Director’s Cut, αν θα υπάρξει στο PS4 κ.ο.κ. Η κατάσταση έχει ως εξής: Αν έχετε το βασικό παιχνίδι στο PS4 και θέλετε να αναβαθμίσετε στην Director’s Cut στο PS4, θα σας κοστίσει €19.99. Αν αποκτήσετε την Director’s Cut στο PS4 και θέλετε μελλοντικά να αναβαθμίσετε σε Director’s Cut στο PS5, θα σας κοστίζει €9.99.
Αν έχετε το βασικό παιχνίδι στο PS4 και θέλετε να αναβαθμίσετε απευθείας σε Director’s Cut στο PS5 θα σας κοστίσει €29.99. Αν δεν έχετε καθόλου το παιχνίδι σε καμία από τις δύο κονσόλες της Sony, θα χρειαστείτε €59.99 για την Director’s Cut του PS4 και €69.99 για την αντίστοιχη του PS5.
Επιπροσθέτως, να σημειώσω πως όλοι οι κάτοχοι, όλων των εκδόσεων του Ghost of Tsushima θα λάβουν δωρεάν updates, τόσο για το Ghost of Tsushima: Legends Mode (multiplayer co-op mode), όσο και μερικές ευπρόσδεκτες βελτιώσεις, όπως το lock στους αντιπάλους κατά τις μάχες, τη δυνατότητα να κρύψεις τη φαρέτρα με τα βέλη σου, καθώς και επιλογή για εναλλακτικό layout στο controller.
Αν και θα έπρεπε να θεωρείται δεδομένο, εγώ οφείλω να αναφέρω πως η Director’s Cut (PS4 και PS5) περιλαμβάνει όλο το αρχικό παιχνίδι, με όλο το επιπλέον περιεχόμενο που έχει διανεμηθεί μέχρι σήμερα. Την άποψή μου για το αρχικό Ghost of Tsushima μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ.
Η Director’s Cut του Ghost of Tsushima ξεχωρίζει -κατά την άποψή μου- για το γεγονός ότι φέρνει ένα ολοκαίνουργο main story questline, το οποίο διαδραματίζεται σε ένα νέο νησί, ονόματι “Iki”. Για να αποκτήσει πρόσβαση στο νέο expansion, ο παίκτης θα πρέπει να έχει φτάσει στο Act II του βασικού παιχνιδιού. Το Iki Island είναι μία φρέσκια περιοχή, στην οποία φιλοξενείται μία σειρά από νέες πρωτεύουσες και δευτερεύουσες αποστολές. Σε ό,τι αφορά το main story, ο παίκτης θα κληθεί να έρθει αντιμέτωπος με το παρελθόν του και με ό,τι τον στοιχειώνει. Συγκεκριμένα ο Jin θα ακούσει φήμες πως στο γειτονικό νησί, υπάρχουν και οργανώνονται Μογγόλοι. Πολύ γρήγορα τα πράγματα θα πάρουν μία εντελώς διαφορετική τροπή και η ιστορία θα εξελιχθεί σε κάτι πολύ προσωπικό για τον ίδιο.
Η ιστορία του expansion είναι πολύ ενδιαφέρουσα και σκηνοθετικά χαρίζει μερικές όμορφες συγκινήσεις. Δεν πρόκειται να πω περισσότερα πράγματα για το σενάριο, ωστόσο θα πρέπει να σας προειδοποιήσω πως οι μάχες είναι έντονες και μεγάλες και πως η πρόκληση είναι αυξημένη, οπότε σας προτείνω να επισκεφτείτε το expansion αφότου ολοκληρώσετε το βασικό παιχνίδι. Η διάρκεια της βασικής ιστορίας του Iki Island δεν είναι πολύ μεγάλη και θεωρώ πως μέσα σε 3-4 ώρες δύναται να ολοκληρωθεί.
Δεδομένου, όμως, ότι το νέο νησί έχει μπόλικο έδαφος για εξερεύνηση, οι παίκτες θα βρουν αρκετά side-missions, τα οποία με τη σειρά τους μπορούν να ροκανίσουν περισσότερο το ρολόι. Το νέο story περιεχόμενο δεν απογοητεύει και θεωρώ πως πρέπει να το βιώσετε αν θέλετε να έχετε ακόμη πιο ολοκληρωμένη άποψη για την ιστορία και τους χαρακτήρες του Ghost of Tsushima. Τέλος, στο Iki Island υπάρχουν νέοι αντίπαλοι, νέα χλωρίδα και πανίδα, η παλέτα των χρωμάτων είναι ανανεωμένη, ενώ υπάρχουν και μερικές ευπρόσδεκτες προσθήκες στα του gameplay (όπως το charge του αλόγου πάνω σε εχθρούς).
Οι κάτοχοι της Director’s Cut του PS5, ωστόσο, έχουν μερικά προνόμια παραπάνω, μιας και η εν λόγω έκδοση του παιχνιδιού έρχεται με μερικές πολύ σημαντικές βελτιώσεις. Καταρχάς, ξεκινώντας με τα γραφικά, πλέον έχουμε μία δυναμική 4K ανάλυση που έχει ως στόχο τα ακατέβατα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Το παιχνίδι είχε ήδη δεχτεί το “next-gen patch” εδώ και μήνες, ωστόσο πλέον είναι πιο όμορφο από ποτέ. Οι χρόνοι φόρτωσης (που ήταν ήδη εξαιρετικά χαμηλοί και στο PS4 Pro) με τη βοήθεια του SSD του PS5 είναι πλέον αστραπιαίοι, ενώ και το 3D Audio έχει υποστεί με τη σειρά του βελτιώσεις.
Η πιο αξιοπρόσεκτη προσθήκη, κατά την άποψή μου, είναι η υποστήριξη των τεχνολογιών του DualSense. Πλέον, τόσο το haptic feed, όσο και τα adaptive triggers χαρίζουν ακόμη μεγαλύτερο immersion στις μάχες. Τα μέταλλα από τα χτυπήματα της κατάνα του Jin είναι πιο αισθητά από ποτέ, ενώ απολαυστική βρήκα την εμπειρία με το τόξο. Ακόμη μία φορά επιβεβαιώνεται -τουλάχιστον μέσα μου- πως το χειριστήριο το PS5 κάνει όντως τη διαφορά, όταν αξιοποιείται σωστά και η Sucker Punch το έκανε έτσι όπως έπρεπε.
Μία πολύ σημαντική αλλαγή για την οποία είχα γκρινιάξει αρκετά στο αρχικό μου κείμενο για το Ghost of Tsushima, αφορά στα Ιαπωνικά voice overs. Πλέον, με τη βοήθεια του hardware του PS5 -τουλάχιστον αυτό ισχυρίζεται η Sony- οι παίκτες μπορούν να απολαύσουν κανονικό lip-sync, όταν έχουν ως γλώσσα τα ιαπωνικά.
Δε θα έλεγα πως είναι ό,τι καλύτερο έχω δει σε επίπεδο λεπτομέρειας, αλλά τουλάχιστον δε μοιάζει με…μεξικάνικη σαπουνόπερα. Το σίγουρο είναι ότι τώρα απόλαυσα την αυθεντική εμπειρία του Ghost of Tsushima στα ιαπωνικά και σας παροτρύνω να κάνετε το ίδιο. Αυτό το υπέροχο Kurosawa setting, απολαμβάνεται μόνο έτσι!